اینتل سریع‌ترین تراشه مودم LTE جهان را معرفی کرد

رسانه کلیک - شرکت اینتل به تازگی از نسل جدید تراشه مودم LTE مدل XMM7660 با هدف رقابت هر چه بیشتر با کوالکام رونمایی کرد.

اینتل سریع‌ترین تراشه مودم LTE جهان را معرفی کرد

تراشه مودم LTE نسل جدید اینتل رکورد بهتری برای سرعت دانلود از خود ثبت کرده است و از لحاظ مصرف انرژی نیز بهینه تر از نسل قبلی و همچنین همتای کوالکامی خود است. اینتل قرار است با همکاری اپل، چیپ جدید XMM7660 را در نسل بعدی آیفون ها و آیپدها استفاده کند.

تراشه مودم LTE مدل XMM7660 با استاندارد Cat.19 تولید شده است که حتی از جدیدترین مودم LTE هواوی با عنوان Kirin 970 با سرعت دانلود 1.6 گیگابیت بر ثانیه و همچنین اسنپ دراگون 845 با سرعت دانلود 1 گیگابیت بر ثانیه، سرعت دریافت بیشتری دارد.

با این حساب، تراشه جدید اینتل در حال حاضر سریع ترین تراشه مودم ساخته شده در جهان برای ارتباط نسل چهارم است و سرعتی بیش از 1.6 گیگابیت بر ثانیه را به دستگاه های متصل به شبکه موبایل می‌آورد.

همین مسئله باعث شده تا اپل به عنوان یک شرکت پیشگام در زمینه تولید گجت های موبایلی، همکاری جدیدی را برای به کار بردن این چیپ ها در دستگاه های خود نظیر آیفون و آیپد شروع کند. این مسئله باعث شده تا بسیاری از پیش بینی ها، ادعایی را در زمینه تجهیز آیفون ها و آیپدهای 2018 به تراشه مودم LTE ساخته شده توسط اینتل مطرح کنند. همچنین برخی ادعا می‌کنند که تلفن های هوشمند و تبلت های اندرویدی، از سال 2019 به بعد مجهز به این تراشه خواهند شد.

از طرفی، شرکت کوالکام به تازگی از تراشه مودم Snapdragon X50 5G خود رونمایی کرده است که با توجه به عدم وجود زیرساخت های مناسب برای شبکه 5G موفقیت مودم های اسنپ دراگون در مقابل تراشه مودم LTE جدید اینتل دور از انتظار خواهد بود.

اپل از همین حالا و با به کار بردن تراشه مودم LTE مدل XMM7480 در آیفون 8، همکاری با اینتل برای تامین قطعات مودم را شروع کرده است. در عین حال پیش بینی می‌شود که تراشه مودم مدل XMM7660 ساخت اینتل در آیفون های معرفی شده در سال 2018 و نهایتا سال 2019 مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: wccftech

ارسال نظر