حقایقی جالب از شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی را می توان به عنوان پدیده دهه اخیر شناخت. پدیده ای که کاربران را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک کرده است.

حقایقی جالب از شبکه های اجتماعی

به گزارش کلیک - این روزها کمتر کسی را می توان یافت که با وجود گوشی های هوشمند، حداقل عضو یک یا چند شبکه اجتماعی نباشد. این شبکه ها که غالبا به صورت اپلیکیشن در گوشی های هوشمند، تبلت و یا حتی در کامپیوترها یافت می شوند، جمع کثیری از کاربران را به خود مشغول ساخته اند. ارسال فایل ها، تماس تصویری و صوتی و به اشتراک گذاری تصاویر همه و همه از کارایی شبکه های اجتماعی به حساب می آید.

به گفته محققان، از هر ۱۰ آمریکایی ۷ شهروند عضو شبکه های اجتماعیست که در این میان، با به اشتراک گذاری تصاویر و یا تبادل فایل ها با دیگر کاربران ساعت ها سرگرم می شوند. در این گزارش به چگونگی شکل گیری شبکه های اجتماعی می پردازیم.

شبکه های اجتماعی در طول زمان

مرکز تحقیقاتی پو (Pew Research Center)، طی تحقیقی فراز و نشیب و چگونی رشد شبکه های اجتماعی در جامعه را مورد بررسی قرار داده است. کارشناسان تولد پدیده شبکه های اجتماعی را سال ۲۰۰۵ میلادی دانسته اند، در سال های نخست تنها ۵ درصد از شهروندان آمریکایی از این سرگرمی تازه بهره می بردند که این آمار در سال ۲۰۱۱ با رشدی باور نکردنی به ۵۰ درصد از شهروندان رسید. با گذشت ۱۱ سال از شروع به کار شبکه های اجتماعی و همه گیر شدن آن امروزه ۶۹ درصد از شهروندان آمریکایی به گونه ای درگیر این پدیده اجتماعی شده اند.

بیشترین کاربران شبکه های اجتماعی چه کسانی هستند؟

با افزایش استفاده از گوشی های هوشمند و به موازات آن ترویج اپلیکیشن های در دسترس، میزان استفاده از شبکه های اجتماعی نیز بیش از پیش افزایش یافته است. شعار این اپلیکیشن ها، "در هر کجا که هستید با تنها یک اشاره به جمع دوستانتان بپیوندید " بسیاری از قشر جوانتر را به خود جلب کرد که امروزه نیز بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند، این در حالیست که رواج استفاده از این اپلیکیشن ها این روزها محبوبیت شبکه های اجتماعی در میان همه سنین افزایش یافته است.

محبوب ترین شبکه اجتماعی کدام است ؟

کارشناسان با انجام تحقیقات گسترده دریافتند که فیس بوک با بیشترین آمار کاربر در رتبه نخست محبوبیت در میان شبکه های اجتماعی قرار دارد و جایگاه بعدی به ترتیب از آن، توئیتر، Pinterest، اینستاگرام و لینکدین می باشد.

کاربران چه میزان از وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند؟

به اعتقاد کارشناسان کاربران فیس بوک؛ بیشترین وقت را در این شبکه اجتماعی میگذرانند که این تقریبا سه چهارم اوقات فراغت این کاربران است. در جایگاه بعدی توئیتر و اینستاگرام بیشترین وقت از کاربران را به خود اختصاص می دهند.

با افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی، پدیده ای با نام اعتیاد به این نوع از سرگرمی نیز به موازات آن رشد داشته است. این میزان از درگیری کابران به گونه ایست که حتی دولت ها هم برای پیشگیری از عوارض استفاده مداوم هشدار داده اند.

ارسال نظر