آماری جالب از رقابت فروش سامسونگ و اپل

بر اساس یک گزارش جدید از طرف شرکت تحقیقاتی کانتار ورلدپنل (Kantar Worldpanel)، رقابت بین سامسونگ و اپل به پایان رسیده است چرا که شرکت‌های تولید کننده دیگری شروع به اقدام‌های جدی در جهت در دست گرفتن سهمی از بازار جهانی تلفن همراه کرده اند.

آماری جالب از رقابت فروش سامسونگ و اپل

به گزارش کلیک، برای سه ماهی که با ماه می ۲۰۱۶ به پایان رسید، سامسونگ ۳۶% از فروش گوشی های تلفن همراه بازار امریکا را در دست داشت، در حالی که آیفون سهمی ۲۹ درصدی را کسب کرد. اما اگر این مقایسه را تا حد رقابت بین سامسونگ گلکسی اس ۷ / گلکسی اس ۷ اج با آیفون ۶ اس/ ۶ اس پلاس، محدود کنیم هم سامسونگ ۱٫۴% درصد جلوتر از اپل است (۱۶% سامسونگ در مقابل ۱۴٫۶% اپل).

بیشتر خریداران گلکسی اس ۷ و آیفون ۶ اس، در واقع به چیزی چسبیده اند که به آن عادت دارند. تعداد خریداران گلکسی اس ۷/ گلکسی اس ۷ اج که از آیفون به سامسونگ پیوسته اند، تنها ۵% است؛ و این در حالی است که ۱۴% خریداران سامسونگ به استفاده از آیفون روی آورده‌اند. ۸۸% از کسانی که آیفون دارند و ۸۶% از صاحبان سامسونگ اذعان داشته‌اند که با همان گوشی‌ها راحت هستند و به استفاده از آن محصولات ادامه خواهند داد.

اپل و سامسونگ تجارت و صنعت گوشی‌های هوشمند را در ایالات‌متحده و بریتانیا انحصاری کرده‌اند. در بازارهای هر دو منطقه، اپل و سامسونگ جزو ۱۰ شرکت برتر هستند. در بازارهای دیگر همه چیز قدری متفاوت است. در چین که بزرگ‌ترین بازار تلفن‌های هوشمند دنیا است، در ابتدا سامسونگ با ۳۴% پیشرو بود. دو سال بعد، این سهم به ۹% تنزل یافت. شیائومی، که به رتبه اول این کشور صعود پیدا کرده بود، اکنون پشت سر اپل و هوآوی قرار دارد و هوآوی رتبه نخست را در چین در اختیار گرفته است.

به گفته کانتار، رقابت طلایی بین اپل و سامسونگ پایان یافته است چرا که شرکت‌های دیگری وجود دارند که طراحی‌هایشان در رأس قرار گرفته‌اند. هوآوی یکی از آن‌هاست که اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۱ اپل و سامسونگ را پشت سر خواهد گذاشت. برای رسیدن به این هدف، این شرکت برنامه ریزی کرده است تا در ایالات‌متحده و هندوستان گام‌های بزرگی بردارد. این شرکت پژوهشی گفته است که اپل و سامسونگ نیاز دارند تا به زل زدن به برنامه‌های یکدیگر پایان دهند و شروع کنند تا به رقبای دیگر خود مثل هوآوی و گوگل توجه نشان دهند. شایعه شده است که گوگل در صدد است تا بر روی ساخت دستگاه اندرویدی ویژه خود کار کند.

ارسال نظر