نحوه ثبت سایت های داخلی برای محاسبه اینترنت نیم بها اعلام شد

رسانه کلیک - در راستای معرفی سایت های داخلی برای محاسبه اینترنت نیم بها تولیدکنندگان محتوای داخلی که در داخل کشور میزبانی می شوند باید دامنه و آدرس عددی سایت خود را به وزارت ارتباطات اطلاع دهند.

نحوه ثبت سایت های داخلی برای محاسبه اینترنت نیم بها اعلام شد

به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ در پی تاکید وزیر ارتباطات مبنی بر اعمال هزینه حداقل نیم بها برای استفاده از ترافیک سایت‌ های داخلی نسبت به ترافیک بین‌ الملل و راه اندازی پرتالی برای ثبت این اطلاعات، رگولاتوری نحوه معرفی سایت های داخلی را برای استفاده از این تخفیف اعلام کرد.

مجید حقی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، عنوان کرد: اعمال هزینه حداقل نیم بها برای استفاده از ترافیک سایت‌ های داخلی نسبت به ترافیک بین‌ الملل از مواردی که شرکت‌ های ارائه کننده خدمات اینترنتی باید آن را رعایت کرده و در مورد آن به کاربران اطلاع رسانی کنند.

وی اظهار داشت: تمامی تولیدکنندگان محتوای داخلی که سایت ها و محصولات آنها در داخل کشور میزبانی می‌ شود می‌ توانند با مراجعه به پرتال سازمان فناوری اطلاعات ایران به آدرس http://ito.gov.ir و یا با استفاده از لینک icip.ito.gov.ir دامنه و آدرس عددی (IP) خود را ثبت کنند تا این آدرس ها به اپراتورهای اینترنتی برای اعمال اینترنت نیم بها اطلاع داده شود.

اینترنت نیم بها

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: ارائه‌ دهندگان خدمات اینترنت پرسرعت ثابت موظف هستند در مورد پهنای باند، سرعت و تعرفه ارائه خدمات به مشترکان، مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را به صورت دقیق اجرا کنند.

وی ادامه داد: بر همین اساس پهنای باند سرویس در ۹۵ درصد زمان دریافت سرویس، باید با پهنای باند خریداری شده از سوی مشترک منطبق باشد.

حقی تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه مسیرهای اتصال مشترکان به مراکز مخابراتی کیفیت متفاوتی دارد و امکان ارائه سرعت های متفاوت به این کیفیت وابسته است، شرکت های ارائه‌کننده خدمات موظف هستند با بررسی دقیق، سرعت‌ های واگذاری را امکان‌ سنجی کرده و پس از آن برای واگذاری به مشترکان اقدام کنند.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از مشترکان خدمات اینترنت پرسرعت ثابت خواست درصورت بروز تخلف یا وجود مشکل در دریافت سرویس، شکایت خود را در سامانه ۱۹۵ ثبت کرده و پاسخگویی به آن را پیگیری کنند.

ارسال نظر