اختلاف‌ های حقوقی بین مشتریان‌ و کسب و کارهای اینترنتی بالا گرفت

رسانه کلیک - مسدودسازی برخی از نرم‌ افزارهای پیام رسان باعث بروز اختلاف‌های حقوقی بین مشتریان‌ و کسب و کار اینترنتی شده که ناشی از فیلترینگ عام یا خاص زیرساخت‌ هاست و جزو شرایط قهریه قرارداد محسوب می شود.

اختلاف‌ های حقوقی بین مشتریان‌ و کسب و کارهای اینترنتی بالا گرفت

به گزارش کلیک ؛ به نقل از فارس، انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی خطاب به کسب و کارهای اینترنتی اعلام کرد: در این روزها مسدود سازی برخی از نرم‌ افزارهای پیام رسان باعث بروز اختلاف‌ های متعدد حقوقی ما بین همکاران ما و مشتریان‌ شان شده است. دلیل عمده‌ این اختلافات (که بیشتر شامل شکایات از سوی مشتریان است)، ناتوانی کارگزاران کسب و کارها نسبت به انجام تعهدات خود به‌ دلیل عدم دسترسی مشتریان به نرم‌ افزارهای پیام‌ رسان است.

از منظر حقوقی و با توجه به نمونه‌ های موجود، اعتقاد بر آن است که چنین مواردی را که ناشی از فیلترینگ عام یا خاص زیرساخت‌ هاست، می توان جزو "شرایط قهریه قرارداد" به حساب آورد. از این رو پیشنهاد می‌شود از مشاوران حقوقی بخواهید در تنظیم قراردادها به این مهم توجه کنند.

ارسال نظر