تجهیز ۲۷ هزار روستا به اینترنت/ ۴۸ هزار روستا به تلفن متصل شد

رسانه کلیک – دفتر بررسی‌های اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تجهیز ۲۷ هزار و ۷۳۹ روستا به اینترنت پر سرعت و بیش از ۴۸ هزار روستا به تلفن خانگی خبر داد.

تجهیز ۲۷ هزار روستا به اینترنت/ ۴۸ هزار روستا به تلفن متصل شد

به گزارش کلیک ؛ دفتر بررسی‌های اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارشی اعلام کرده که تا پایان خرداد ماه سال جاری، ۴۸ هزار و ۹۵۸ روستا به تلفن خانگی و ۲۷ هزار روستا به اینترنت پر سرعت مجهز شده‌اند که مطابق با تکالیف اهداف برنامه پنجم توسعه برای ارتباطات روستاها است.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی دفتر بررسی‌های اقتصادی وزارت ارتباطات در حوزه تلفن، در حال حاضر ۴۸ هزار و ۹۵۸ روستا دارای تلفن خانگی و یک میلیون و ۵۱۱ هزار و ۹۳۳ روستا دارای تلفن بی‌سیم روستایی با نام WLL هستند که باعث شده تا پایان خرداد ماه سال ۹۶، ضریب نفوذ تلفن ثابت روستایی ۳۸٫۶۱ باشد.

گزارش منتشر شده از سوی وزارت ارتباطات نشان می‌دهد که تمامی روستاهای استان‌های مازندان و همدان دارای تلفن خانگی هستند، اما در سیستان و بلوچستان فقط ۵۰ درصد از روستاها به تلفن خانگی تجهیز شده‌اند؛ این در حالی است که بیشترین میزان اتصال به اینترنت در روستاهای استان‌های مازنداران و همدان و کمترین نفوذ اینترنت در روستاهای استان‌های کردستان و کهگیلویه و بویراحمد به چشم می خورد.

وزارت ارتباطات طی این گزارش از وضعیت ضریب نفوذ در روستاها و تجهیز ۲۷ هزار و ۷۳۹ روستا به شبکه اینترنت پرسرعت خبر داده و اعلام کرده است که بیشترین ضریب نفوذ اینترنت مربوط به روستاهای استان تهران و کمترین آن مربوط به سیستان و بلوچستان است.

ارسال نظر