وای فای HaLow انرژی اینترنت اشیا را تامین خواهد کرد

انرژی کمتر، برد گسترده تر. این داستان وای فای HaLow است، یک تکنولوژی جدید که شرکت Wi-Fi Alliance به تازگی معرفی کرده تا به اتصال به امواج پیرامون دستگاه های وای فای کم انرژی که به طور ویژه اینترنت اشیاء (IoT) را تغذیه می کنند، کمک کند.

وای فای HaLow انرژی اینترنت اشیا را تامین خواهد کرد

به گزارش کلیک، تکنولوژی وای فای HaLow، که هدف آن محصولات با قدرت نفوذ IEEE 802.11ah است، در باند فرکانس یک گیگاهرتز یا پایین تر بدون از دست دادن برد کار می کند. در واقع، HaLow حتی وعده بردهای طولانی تر و نیروی اتصال کمتر را نسبت به استانداردهای کنونی داده است. Wi-Fi Alliance خانه های هوشمند و محیط های شهری هوشمند را هدف قرار داده است، علاوه بر آن، مراقبت های بهداشتی دیجیتالی، اتومبیل های متصل به اینترنت، ادوات کشاورزی، خرده فروشی و دستگاه های صنعتی را نیز مدنظر قرار داده است.

به گفته ادگار فیگوئروا رئیس و مدیر عامل شرکت Wi-Fi Alliance HaLow می تواند نیازهای ویژه این بازارها را برآورده کند " به دلیل توانایی کار کردن با انرژی بسیار پایین، نفوذ در دیوارها و داشتن بُرد گسترده تر نسبت به وای فای های کنونی این امکان فراهم است." انتظار می رود که HaLow به وسایلی متصل شود که از دستگاه های کوچک، باتری خور پوشیدنی گرفته تا تجهیزات صنعتی بزرگ و هر چیزی در این دامنه شامل آن باشند.

در نظر گرفتن پتانسیل دستگاه های اینترنت اشیا
HaLow با گسترش دادن وای فای به باند 900 مگاهرتز کار می کند. این کار به طور موثر امکان اتصال با انرژی کمتر را ممکن می کند، که نیاز اصلی دستگاه هایی مانند حسگرها و وسایل پوشیدنی (قابل اتصال به بدن) است. یکی از چشمگیرترین ویژگی های HaLow بُرد آن است، که تقریباً دو برابر آخرین استاندارد وای فای است.
این بدین معناست که سیگنال ها را دورتر می فرستد و اتصال های قوی تری را فراهم می کند، حتی در نواحی دارای دیوارهای ضخیم یا موانع دیگر. به گفته شرکت هالو ، Wi-Fi Alliance همچنین دارای مزایایی مانند قابلیت همکاری بین چند فروشنده، نصب ساده و امنیت در سطح دولتی است.

برنامه های شرکت Wi-Fi Alliance در شکل دهی و هدایت این صنعت سودمند بوده است. تکنولوژی های وای فای همچنان نیازهای بازار را مورد توجه قرار می دهند و توسعه وای فای به آن اجازه خواهد داد تا موارد استفاده جدید گوناگون در این زمینه را مورد توجه قرار دهد.
به دلیل اینکه بسیاری از دستگاه های با قابلیت Wi-Fi HaLow باید در باندهای 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 900 مگاهرتز کار کنند، دستگاه هایی که به این تکنولوژی وصل می شوند می توانند به بیش از 6.8 میلیون دستگاه نصب شده متصل شوند. همانند نسل های قبلی، دستگاه های Wi-Fi HaLow از اتصال بر اساس IP پشتیبانی می کنند، بنابراین کاربران می توانند به صورت محلی به بستر اَبر (cloud) متصل شوند. وقتی که پتانسیل دستگاه های اینترنت اشیا را در نظر می گیریم، این یک ویژگی مهم است.


کانال هایی به آینده

در واقع، اینترنت اشیا در مرکزیت پروژه HaLow قرار دارد، به طوری که Wi-Fi Alliance اصرار دارد تا نقش اصلی را در عصر جدید دستگاه های متصل ایفا کند. این شرکت در حال کار بر روی پروژه های دیگر مربوط به اینترنت اشیا است که وای فای را با وسعت و قدرت بیشتری وارد خانه های هوشمند و دیگر بخش ها می کند. از جمله آنها ایجاد روشی جدید برای اتصال و تنظیم دستگاه ها بدون نیاز به مکانیزم ها یا نمایش های ورودی است، که این همان چیزی است که بازار خانه های هوشمند به آن نیاز دارد.
این پیشرفت در طی چندین سال به این مرحله رسیده است. و این استاندارد که توسط بسیاری از شرکت ها مانند Qualcomm و Intel پشتیبانی می شود ، در جدول زمان بندی قرار دارد و برنامه ریزی شده که در اوایل امسال به بازار عرضه شود.
بیکی از مسئولین شرکت دراین رابطه می گوید: "من می دانم که این یک قطعه دیگر از پازل است. این تکنولوژی دامنه اتصال دستگاه های وای فای به انواع دیگر وای فای را گسترش خواهد داد و به اتصال به تعداد زیادی از انواع دستگاه های جدید آنلاین کمک می کند. این تکنولوژی جایگزین بلوتوث یا LTE، که دارای مشخصات متفاوت هستند، نخواهد شد. LTE برای دامنه های گسترده تر است و بلوتوث برای میزان داده های بیشتر و مسافت های کوتاه تر در اتصال های ضعیف تر است. روی هم رفته همه آن ها کانال هایی برای اتصال اینترنتی آینده فراهم می کنند، به ویژه وقتی پروتکلIPv6 به طور گسترده فراگیر شود و هر کامپیوتر شخصی به یک شهروند کامل اینترنتی تبدیل شود.

منبع :techradar

ارسال نظر