همفکری غول های فناوری برای ضد ضربه کردن اینترنت اشیاء!

رسانه کلیک – گوگل و شماری از شرکت های بزرگ فناوری قصد دارند یک استاندارد امنیتی جدید برای ارتقا امنیت اینترنت اشیاء ایجاد کنند.

همفکری غول های فناوری برای ضد ضربه کردن اینترنت اشیاء!

هر روز شاهد گسترش اینترنت اشیاء در زندگی پیرامون خود هستیم. در واقع بسیاری از وسایل خانه و اداره های ما از تلویزیون و یخچال گرفته تا ساعت های مچی و کفش ها در حال اتصال به شبکه اینترنت هستند تا بتوان آنها را توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت کنترل و مدیریت کرد.

این فناوری در کنار راحتی که به ارمغان می آورد، می تواند مشکلات جدی در زمینه جرایم سایبری و نقض حریم خصوصی در پی داشته باشد.

به همین خاطر شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل، ARM (شرکت سازنده تراشه های گوشی)، کوالکام، سامسونگ و غیره گرد هم آمدند تا یک استاندارد امنیتی جدید به نام (Security Platform Architecture (PSA را برای ارتقا امنیت اینترنت اشیاء ایجاد کنند. این استاندارد به طراحان و توسعه دهندگان کمک می کند تا امنیت را به طور مستقیم در سیستم عامل خود ایجاد کنند.

شرکت ARM اعلام کرد که بسیاری از شرکت های معروف جهان طرح حمایت از PSA را امضا کرده اند و به زودی بخش اصلی این مجموعه که Firmware-M است، توسط این شرکت برای سیستم Armv8-M به کار گرفته خواهد شد.

PSA به تهیه کنندگان سخت افزار، نرم افزار و ابر پلتفرم ها، نقاط تهدید آمیز اینترنت اشیاء، تحلیل های امنیتی و مشخصات سخت افزاری و غیره را معرفی خواهد کرد.

پیش بینی می شود، بیش از ۱۰۰ میلیارد دستگاه از این استاندارد جهت ارتقا امنیت اینترنت اشیاء استفاده کنند که ۱۰۰ میلیارد دستگاه دیگر نیز به این میزان تا سال ۲۰۲۱ اضافه خواهد شد.

تدوین استاندارد به منظور ارتقا امنیت اینترنت اشیاء مطمئنا یک شروع خوب است، اما باید راهکارهایی در نظر گرفته شود که تولید کنندگان موظف به ساخت دستگاه هایی با ضریب امنیتی بالا شوند نه اینکه نسبت به رعایت این استاندارد بی توجه باشند.

ارسال نظر