١٠ راز نهفته در دنیای علم و فناوری

دنیای علم و دانش و فناوری های مدرن آن پر از اسرار و رموزی است که تا به امروز در پرده ابهام قرار گرفته است. در این مطلب به معرفی ١٠ راز نهفته در دنیای علم  و فناوری پرداخته ایم.

١٠ راز نهفته در دنیای علم و فناوری

به گزارش کلیک، دنیای علم و دانش و فناوری های مدرن آن پر از اسرار و رموزی است که تا به امروز در پرده ابهام قرار گرفته است. در این مطلب به معرفی ١٠ راز نهفته در دنیای علم و فناوری پرداخته ایم.

  • آزمایش EM درایو ناسا چگونه کار می کند؟ از آخرین اخبار اولین جلسه در مورد سیستم نیروی محرکه فیزیک ناسا که در اواخر سال گذشته تشکیل شده بود به یک نتیجه جدید رسیدیم و شواهد توصیف دستگاه جدید را در این زمینه نشان می دهند. محققان در چین ادعا می کنند که نسخه ای از دستگاه خود را در فضا مورد بررسی قرار میدهند. با این حال، کسی توضیح مناسبی در مورد چگونگی نقض قانون سوم نیوتون توسط درایو سوخت ندارد که طبق قانون سوم نیوتون همه چیز باید یک واکنش برابر و مخالف داشته باشد با این حال ما امیدواریم که بتوانیم به اعماق این موضوع دست پیدا کنیم

1th pic

  • نهنگ های گوژپشت گروه پر رمز و رازی را تشکیل دادند و دلیل ان هنوز مشخص نیست. در ماه مارس، گروه بزرگی از نهنگ ها بالغ بر ۲۰۰ نهنگ در سواحل آفریقای جنوبی بود کشف شد، در حالی که این تعداد نبایستی از ٧ عدد بیشتر تجاوز می کرد. این رخداد ممکن است به علت تغییرات در دسترس بودن طعمه یا بازگشت گونه ها در سالهای اخیر باشد.

2th pic

  • شواهد، وجود نهمین سیاره بزرگ در لبه منظومه شمسی را نشان می دهد. حتی پس از ناسا هزاران نفر از محققان و فضانوردان برای جستجو به این محل اعزام شدند. در اوایل سال جاری، یک نامزد رسمی برای حضور اعزام شد.، بنابراین تحقیقات به زودی به نتیجه می رسد.

3th pic

  • کشف شگفت انگیز باستان شناسان در داخل هرم بزرگ مصر جیزه - شواهد یک خلاء عجیب و غریب در پشت هرم و یک حفره ناشناخته بالا در لبه شمال شرقی آن را نشان میدهد. گمان میرود که اتاق های مخفی که محققان و غارتگران برای هزاران سال استفاده کرده اند نشانه این خلا باشد. باستان شناسان امیدوارند که با نمونه برداری این مناطق به نتایج خوبی دست پیدا کنند.

  • یک شکل خاص از یک هیولای خاص- این موجود دریایی باستانی پیچیده که دانشمندان نمی توانند ان را مورد بحث قرار دهند. موجودی ۳۰۰ میلیون ساله است مکانیزم ساختاری این موجود مانند ماهی های مرکب و خرچنگ هاست با این تفاوت که قطعات بدن آن در مقایسه با همه چیز نرم تنان، بندپایان، و کرم ها،مهره داران و حتی مارماهی پیچیده تر است.

5th pic

  • هنوز هم دلیل انفجار رادیویی سریع نامشخص است.- مسلما این پدیده به عنوان یکی از عجیب ترین پدیده ها در جهان شناخته شده است. این سیگنال ها به عنوان سیگنال های انفجاری قابل شناسایی در فضا هستند که مخدوش کننده به حساب می آیند. اما با تشخیص دقیق یکی از سیگنالها ماهیت انها مشخص می شود.

6th pic

  • سه آزمایش جداگانه انجام شده نشانه هایی از پدیده هایی است که فراتر از مدل استاندارد فیزیک است، و یک سطح اطمینان از ۴ انحراف استاندارد حاصل از ازمایش، نشان می دهد که حدود رخداد ان به ۹۹٫۹۵ میرسد. اگر این نتیجه را بتوان با آزمایش های بیشتر پشتیبانی کنیم، پیامدهای عمیقی برای درک ما از فیزیک ذرات به دنبال خواهد داشت و دانشمندان برای دستیابی به یک شاخه کاملا جدید از فیزیک ان را تشریح میکنند.

7th pic

  • Megastructure تنها 'ستاره ای است که که ۱۵۰۰ سال نوری فاصله دارد، KIC 8462852 (یا ستاره نمام است)، که نرخهای پایین بی سابقه ای در روشنایی دارد - در حالی که بسیاری از ستاره ها کم نور شدن دوره ای در حدود ۱ درصد را تجربه میکنند، این ستاره نرخهای عظیم ۲۲ درصد را داراست. وجود این ستاره شگفت انگیز توسط یک ستاره شناس معروف تایید شده است . الگوهای نور عجیب و غریب اخیر به محققان اطلاعات بیشتری برای تحقیقات داده است در نتیجه انتظار میرود که این موضوع به نتیجه مناسبی برسد.

8th pic

  • X-37B هواپیمای فضایی نیروی هوایی ایالات متحده است که تنها پس از یک رکورد ۷۱۸ روزی در مدار فرود آمد، اما ایده چگونگی انجام ان نامشخص است. در حالی که مقامات در مورد آنچه که هواپیماهای بدون سرنشین توانستند به مدت طولانی این فعالیت را اجرا کنند نظرهایی را ارایه دادند، با این حال شایعاتی در گردش است که ارتش ممکن است آزمایش EM درایو ناسا را در فضا انجام دهد. آیا ما می توانیم پرده از این راز برداریم؟

9th pic

  • ناسا نمی تواند توضیحاتی در مورد گودال عمیق در سطح مریخ به ما بدهد. به نظر میرود که شناسایی مریخ در طول مدار ۱۱ ساله ان انجام گرفته است.اما شواهد گرفته شده از قسمت پایینی قطب جنوب اطلاعات دیگری را به نمایش میگذارد.در ۵۰ سانتی متر (۱۹٫۷ اینچ) در هر پیکسل، ما به دنبال ویژگی کلی و سراسری هستیم، بنابراین این سوال معلوم در اذهان جود دارد که ان نتیجه یک فشار عمیق است یا در نتیجه فروپاشی عظیم ؟ تا زمانی که شواهد بیشتر دریافت شود، این گمان پابرجاست.
ارسال نظر