معرفی پنج فناوری‌ تاثیر‌گذار در دهه اخیر

ما در این مطلب قصد داریم به معرفی ۵ مورد از بهترین فناوری‌هایی که در دهه اخیر زندگی افراد را متحول کرده‌اند، بپردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی پنج فناوری‌ تاثیر‌گذار در دهه اخیر

کلیک - ممکن است به نظر شما گوشی‌های آیفون، اپلیکیشن Uber (یکی از سرویس‌های آنلاین مرتبط با حمل و نقل است که مسافران تقاضای وسیله نقلیه می‌کنند و موقعیت راننده‌های مختلف را ردیابی می‌کنند)، گوگل مپ، Periscope (یکی از اپلیکیشن‌های پخش زنده ویدیو برای اندروید و IOS است) و وبسایت Airbnb (وبسایتی است که مردم در آن می‌توانند اماکن اقامتی در سراسر جهان را اجاره کنند) جزء مهم‌ترین فناوری‌های دهه گذشته باشد، درست است؟ فناوری‌های زیادی در دهه اخیر ایجاد شده‌اند که تعداد آن‌ها نسبت به دهه ۱۹۹۰ بیشتر است و می‌توانیم برای انتخاب تاثیرگذارترین فناوری‌ها، در میان موارد متعددی دست به انتخاب بزنیم.

در دهه ۱۹۸۰ کامپیوتر جزء مهم‌ترین اختراعات بود و سیستم عامل مک نیز در این دهه طراحی و ایجاد شد و در دهه ۱۹۹۰ هم گوگل و آمازون در میان مهمترین پدیده‌ها در دنیای فناوری قرار گرفتند و در چند سال اخیر نیز دنیای گوشی‌های هوشمند کاملا متحول شده است.

گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید و IOS، دستگاه‌ها و سرویس‌های پخش کننده برنامه‌های تلویزیونی، اپلیکشن‌های جدید مرتبط با حمل و نقل، شبکه‌های اجتماعی و نظر خواهی از طریق اینترنت، پنج مورد از فناوری‌های مهم و تاثیرگزار در دهه اخیر هستند که در ادامه به ارائه توضیح مختصر در مورد آن‌ها می‌پردازیم.

گوشی‌های هوشمند اندرویدی و IOS

iPhone-5s-vs-Galaxy-S4-004

در دهه‌های اخیر گوشی‌های موبایل کاملا متحول شده‌اند و به گوشی‌های هوشمند تمام عیار تبدیل شده‌اند و باعث شده‌اند مردم ۲۴ ساعت و در هفت روز هفته آنلاین باشند. البته می‌توان گفت این موضوع تبدیل به معضل بسیار بزرگی شده است و باعث حواس پرتی و دور شدن افراد از یکدیگر شده است، در حالی که ۱۰ سال پیش این چنین نبود.

سرویس‌ها و دستگاه‌های پخش کننده برنامه‌های تلویزیونی

watch-american-netflix-canada-using-apple-tv.1280x600

دیگر موقع آن است که پلیرهایی همچون دستگاه‌های پخش کننده DVD و CD را کنار گذاشت؛ زیرا با سرویس‌های رسانه‌ای مانند نتفلیکس و وسایلی مانند Roko و اپل تی وی، می‌توانید هر آنچه را دوست دارید در هر زمانی و در هر مکانی تماشا کنید. با این فناوری‌ها دیگر مجبور به استفاده از تلویزیون و خدمات شرکت‌های رسانه‌‌ای کابلی نیستید و دیگر لازم نیست دستگاه‌های دیجیتالی گیرنده خود را برای ضبط برنامه‌های مختلف تلویزیونی تنظیم کنید.

اپلیکیشن‌های مرتبط با حمل و نقل

۱۰۰۷۵۶۳۱_G

امروزه با استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند Uber و Lyft، دسترسی مردم به وسایل نقلیه سریع‌تر و مقرون به صرفه‌تر شده است و گوگل مپ و اپلیکیشن Waze ما را هدایت می‌کنند تا راحت‌تر به مقصد مورد نظر خود برسیم و فناوری GPS هم نسبت به ده سال پیش پیشرفت‌های زیادی داشته‌ است. آیا به یاد می‌آورید زمانی مجبور بودیم تمام اطلاعات مورد نیاز، نام خیابان‌ها، نام شهرها و آدرس‌ها را تایپ کنیم؟ در آن زمان اگر عدد یا مکانی را اشتباه تایپ می‌کردیم، GPS قادر به یافتن آن مکان نبود؛ اما امروزه تنها باید نام موسسه تجاری یا مکان مورد نظر خود را وارد اپلیکیشن کنیم و سپس GPS به راحتی آن مکان را پیدا می‌کند.

شبکه‌های اجتماعی

social-media-management-1

وقایع مربوط به تلاش برای برپایی کودتا در ترکیه به طور زنده در فیس‌بوک و توییتر نمایش داده شد و به این ترتیب مردم سراسر جهان در سریع‌ترین زمان ممکن از وقایع در حال اتفاق در این کشور مطلع شدند. فیس‌بوک در حال حاضر ۱٫۶ میلیارد نفر عضو دارد و مردم از این طریق می‌توانید با یکدیگر و همچنین با سراسر نقاط جهان ارتباط برقرار می‌کنند. در دنیای امروز به لطف گوشی‌های هوشمند تقریبا همه عکاس هستند و می‌توانند از موضوعات جالب اطراف خود عکاسی کنند و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

نظرخواهی

enquete-app-ipad-3947-w800

آیا زمانی را به یاد می‌آورید که برای اینکه نظر دوستانتان را در مورد رفتن به رستوران بدانید، باید با تک تک آن‌ها تماس می‌گرفتید؟ حالا می‌توانید با امکاناتی که شبکه‌های اجتماعی و اینترنت در اختیار شما قرار می‌دهد، نظر سنجی‌های بسیار گسترده‌ای را در مدت زمان کوتاهی انجام دهید.

ارسال نظر