معرفی ۵ بازی مشابه کانتر استرایک برای آیفون و اندروید

بازی محبوب و خاطره‌انگیز Counter Strike برای بسیاری از بازی‌بازان تجربه شیرینی محسوب می‌شود، اکنون می‌توان ۵ بازی شبیه به آن‌ را روی سیستم عامل‌های آیفون و آندروید تجربه کرد.

معرفی ۵ بازی مشابه کانتر استرایک برای آیفون و اندروید

به گزارش کلیک، بازی کانتر‌استرایک یکی از اولین بازی‌های تیراندازی اول شخص به شمار می‌آید که هرگز کهنه نمی‌شود. این بازی در سال ۱۹۹۹ با الهام از بازی Half-Life عرضه شد و از آن زمان تاکنون این سبک از بازی‌های کامپیوتری در فرهنگ بازی‌های کامپیوتری ریشه کرده و بازی‌های بسیار زیادی با الگو گرفتن از این بازی ساخته و عرضه شده‌اند.

اگر به بازی کانتراسترایک اعتیاد شدیدی دارید، ما حس شما را درک می‌کنیم. نشستن پای سیستم کامپیوتری برای اجرای بازی دیگر کافی است! شما می‌توانید یک مورد جایگزین در زمانی که دور از سیستم کامپیوتری خود هستید برای خود انتخاب کنید و آن را بر روی گوشی هوشمند خود اجرا کنید. پیشنهاد می‌کنیم با دانلود و نصب بازی‌های تیراندازی اول شخص زیر بر روی گوشی هوشمند خود (آندروید و آی او اس)، تجربه‌ی انجام بازی شبیه به کانتراسترایک را داشته باشید.

Critical Ops

قیمت: رایگان (پرداخت درون برنامه‌ای)

Critical Ops

بازی Critical Ops در بین بازی‌های شبیه به کانتر برای آندروید و آی او اس محبوب‌ترین بازی به حساب می‌آید. این بازی از انتهای سال ۲۰۱۵ بر روی پلتفرم iOS و Android منتشر شد و سازنده‌ی بازی همواره در حال توسعه و بهبود بازی است. کنترل بازی بسیار عالی بوده و برای جای‌گیری عناصر مختلف بازی در هر قسمت از گیم‌پلی بازی و همچنین نحوه‌ی عملکرد آن‌ها، خلاقیت و زمان زیادی صرف شده است. برای کسب پیروزی و غلبه کردن بر دشمنان از راه دور، راه دیگری جز خرید سلاح‌هایی با قابلیت زوم بالا و مجهز به تلسکوپ ندارید. همانند بازی کانتراسترایک مسابقات ماموریتی خنثی کردن بمب در این بازی وجود دارد. بدین ترتیب که یک تیم اقدام به بمب‌گذاری در یکی از منطقه‌های نقشه‌ی بازی می‌کند و تیم دیگر باید تلاش کند تا آن بمب را پیدا و خنثی کند. نقشه‌های بازی منحصر به فرد، کوچک و مناسب برای عملیات تاکتیکی اکشن و زد و خوردهای درون بازی هستند و از این سو حس بازی کانتراسترایک را برای بازی‌کننده فراهم می‌کند. شایعاتی وجود داشت که این بازی از دسته‌های بازی مخصوص گوشی‌های هوشمند پشتیبانی می‌کند اما تاکنون هیچ چیزی به صورت رسمی در این مورد توسط سازنده‌ی بازی تایید نشده است. اما هنوز بازی درحال توسعه و آپدیت است و احتمال این وجود دارد که این ویژگی هم به بازی اضافه شود.

Counter Attack Team 3D Shooter

قیمت: رایگان (پرداخت درون برنامه‌ای)

Counter Attack Team 3D Shooter

بله، این عنوان حقیقتاْ دهان پرکن و بسیار جذاب به نظر می‌آید. این بازی با داشتن عبارت Counter در عنوانش بسیاری از طرفداران Counter-Strike را به خود جذب کرده است. در طراحی گیم‌پلی، محیط و سلاح‌های بازی از بازی کانتراسترایک الگوبرداری شده است با این تفاوت که گیم‌پلی بازی با انیمیشن‌های روان مدرن‌سازی شده و امکان تیراندازی دقیق بدون نیاز به تلسکوپ و تنها به کمک مگسی تمام اسلحه‌ها برای بازی‌کننده فراهم شده‌‌است. یکی از ایراد‌های اساسی بازی عدم پشتیبانی بازی از حالت چند‌نفره است که البته بنا به گفته‌ی سازنده‌ی بازی این ویژگی در به‌ روز‌رسانی بعدی گنجانده خواهد شد.

Bullet Party 2

قیمت: رایگان

Bullet Party 2

بازی Bullet Party 2 در مقایسه با دو عنوان قبلی از لحاظ کیفیت بصری و دیداری ضعیف عمل کرده‌ است. با این وجود بخاطر قابلیت‌هایش حرفی برای گفتن دارد. از یکی از ویژگی‌های خاص بازی می توان به قرار گرفتن دکمه‌ی آتش (Fire) به منظور شلیک گلوله درپایین صفحه و در دو سمت راست و چپ اشاره کرد. به طوری که بازی‌کننده می‌تواند هم با انگشت شصت چپ و هم با انگشت شصت راست اقدام به شلیک گلوله کند. گیم‌پلی بازی ساده و روان است و در آن یک مسابقه‌ مرگ تیمی در نظر گرفته شده و بازی‌کننده تنها با یک اسلحه که پیش از شروع بازی آن را خریداری می‌کند مسابقه را شروع می‌کند. بازی بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به جلو پیش می‌رود. اگر در هر زمانی نیاز به سکه در بازی باشد، این امکان وجود دارد تا با تماشای تبلیغات ویدیویی، اعتبار به حساب خود در بازی اضافه و با آن اسلحه خریداری کنید.

Critical Missions: SWAT

قیمت: رایگان

Critical Missions: SWAT

این بازی گیم‌پلی بسیار ساده‌ای داشته و مراحل آن کوتاه و با جزییات کم طراحی شده است. در ساخت این بازی کاملا از کانتراسترایک الهام گرفته شده و درگیری‌هایی که در طول بازی رخ می‌دهد طی مدت زمان بسیار کوتاهی شروع شده و به پایان می‌رسد. نقشه‌های بازی آن‌چنان بزرگ نیستند در نتیجه بازی‌کننده نمی‌تواند تاکتیک‌های مختلف برای حمله پیاده ‌سازی کند. در مقایسه با عناوین گفته شده‌، این بازی از سطح گرافیکی پایین‌تری برخوردار است ولی با وجود شباهت‌ بالای گیم‌پلی آن با بازی کانتراسترایک و رایگان بودن آن، ارزش امتحان کردن را دارد.

MaskGun

قیمت: رایگان (به مدت محدودی رایگان در دسترس است)

MaskGun

MaskGun بسیار جذاب به نظر می‌رسد، اما متاسفانه این بازی هنوز در برخی از فروشگاه‌ها برای دانلود موجود بوده و بازی‌کنندگان تعدادی از کشور‌ها قادر به دانلود و نصب آن نیستند. هیچ دلیل موجهی برای اعمال این محدودیت اعلام نشده است اما انتظار داریم به زودی MaskGun در مناطق بیشتری برای عموم قابل دانلود باشد. با چشم پوشی از این موضوع MaskGun را باید یکی از بهترین بازی‌های شبیه به کانتراسترایک برای آندروید و آی او اس دانست.

ارسال نظر