معرفی هشت سایت برای فروش تصاویر آرشیوی خود

تصاویر آرشیوی تصاویر جالبی هستند و می توانند هنر واقعی عکاس ها را نشان دهند. در این مطلب قصد داریم به معرفی ۸ سایت برتر برای فروش این تصاویر و کسب درآمد از طریق این کار بپردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی هشت سایت برای فروش تصاویر آرشیوی خود

کلیک - عکاسی یکی از حرفه ها و هنرهایی است که نزد مردم از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. با این هنر هم می توانید خلاقیت خود را به دیگران نشان دهید و هم می توانید خاطرات خوش خود را ثبت کنید. عکاسی هنری است که حقیقتاً جهانی است و وابسته به هیچ فرهنگ و ملتی است.

آیا می دانستید عکاسی می تواند روشی برای کسب درآمد هم باشد؟ شما می توانید تصاویر آرشیوی (تصاویر حرفه ای از اماکن تاریخی، طبیعت، وقایع مهم، مردم و غیره) خود را در سایت های مختلف به اشتراک بگذارید و با فروش آن ها کسب در آمد کنید.

اگر چه این روش پر سودترین راه برای کسب درآمد و امرار معاش از طریق عکاسی نیست، اما حداقل هیچ خطری ندارد و تقریبا هیچ تلاشی هم نباید بکنید (البته به جزء گرفتن تصاویر!). همانطور که همه ما می دانیم دوربین، لنز و لوازم جانبی عکاسی، وسایل گران قیمتی هستند و شما می توانید با فروش تصاویر حرفه ای خود، حداقل بخشی از پولی را که برای خرید این وسایل لازم است، به دست آورید. در این مطلب قصد داریم به معرفی چند سایت بپردازیم که شما می توانید تصاویر آرشیوی خود را در این سایت ها بفروشید. با ما همراه باشید.

Snapwire

این سایت در حال حاضر محبوب ترین سایت برای فروش تصاویر آرشیوی است و هم اکنون ۳۳۵ هزار تصویر آرشیوی در این سایت بارگزاری شده است. برخی از ناشران عکس مانند Scholastic، Duetsch و Huffington Post از این سایت برای به اشتراک گذاری و فروش تصاویر خود استفاده می کنند.

یکی از قابلیت های جالب این سایت ویژگی "Photo Request" است که مشتریان می توانند تصاویر مورد نظر خود را سفارش دهند و عکاسان تصاویر خود را بر اساس نیاز مشتریان بگیرند.

درآمد : ۷۰ درصد از مبلغ فروش تصاویر درخواستی به شما تعلق می گیرد. همچنین شما می توانید تصاویر خود را در قسمت فروشگاه این سایت بارگزاری کنید و پس از فروش آن ها، ۵۰ درصد از مبلغ فروش به شما تعلق می گیرد.

Alamy

این سایت جزء بهترین سایت ها برای فروش تصاویر آرشیوی نیست؛ اما یکی از سایت هایی است که بیشترین میزان پرداختی را به کاربران دارد. این سایت منحصرا برای بارگزاری تصاویر طراحی شده است و از رابط کاربری خوبی هم برخوردار است. در این سایت تصاویر نیازی به تایید قبلی ندارند.

در حال حاضر در این سایت ۴۰ هزار عکس بارگزاری نشده است. از مزایای این سایت این است که هم تصاویر شما رقبای زیادی ندارند (مشکلی که کاربران در سایت های بزرگ با آن مواجه هستند) و هم تعداد خریداران کافی است (مشکلی که کاربران در سایت های نه چندان مهم با آن روبرو هستند). در ضمن سایت این فروشگاه نیز بین المللی است

درآمد : ۵۰ درصد از مبلغ فروش تصاویر به شما تعلق می گیرد.

۱۲۳rf

این سایت نیز یکی از سایت ها محبوب و تاثیرگذار در زمینه فروش تصاویر آرشیوی است. در آرشیو این سایت بیش از ۶۰ میلیون تصویر وجود دارد. این سایت مدتی است که راه اندازی شده است و افراد زیادی نیز از آن استفاده می کنند.

روش کسب درآمد در این سایت به صورتی است که هر چقدر تعداد دانلود تصاویر شما بیشتر شود، درآمد بیشتری نیز کسب خواهید کرد. این موضوع به معنی این است که ممکن است در ابتدابرای هر بار دانلود مبلغ کمی را دریافت کنید، اما هر چقدر میزان دانلود تصاویر شما بیشتر شود، میزان درآمد شما نیز به همان نسبت افزایش پیدا می کند. میزان درآمدی که به شما تعلق می گیرد، به تعداد دانلود تصاویر شما و نوع دانلودها در ۱۲ ماه گذشته بستگی دارد.

درآمد : میزان درآمد فروش تصاویر سفارشی بین ۳۰ تا ۶۰ درصد از مبلغ فروش است و میزان درآمد برای دانلود تصاویر توسط مشترکین سایت بین ۰٫۲۱۶ تا ۰٫۴۳۲ دلار برای هر دانلود است.

۵۰۰px Marketplace

این سایت یک شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاری تصاویر شما است و شما می توانید تصاویر خود را برای دریافت لایک ها، نظرات و حتی فروش آن ها در این سایت بارگزاری کنید. تعدادی از اعضای این سایت جزء عکاسان واقعاً حرفه ای هستند؛ بنابراین عضویت در آن را توصیه می کنیم.

همچنین در این سایت فروشگاهی وجود دارد که می توانید تصاویر خود را در این فروشگاه به عموم مردم بفروشید (البته می توانید تصاویر خود را به صورت مستقیم نیز از مجموعه تصاویر خود (portfolio) بفروشید). عضویت در این سایت رایگان است؛ اما در صورتی که می خواهید تصاویر خود را به فروش برسانید، باید از یک سری از قوانین این سایت پیروی کنید.

درآمد: چنانچه تصاویر به اشتراک گذاشته در این سایت منحصرا در همین سایت بارگزاری شده باشند، ۶۰ درصد از مبلغ فروش تصاویر به شما تعلق می گیرد؛ اما چنانچه تصاویر مورد نظر در سایت های دیگر نیز بارگزاری شده باشند، ۳۰ درصد از مبلغ فروش آن ها به شما تعلق می گیرد.

Dreamstime

این سایت یکی از بهترین و شناخته ترین سایت ها برای فروش تصاویر آرشیوی است و برندهای بزرگی مانند گوگل، IKEA، سامسونگ، Walmart و تعدادی دیگر از برندها، از این سایت برای به اشتراک گذاری تصاویر خود استفاده می کنند.

پس باید در هنگام به اشتراک گذاری تصاویر در این سایت، به کیفیت آن ها توجه داشته باشید؛ زیرا در این سایت کیفیت تصاویر مورد بررسی قرار می گیرد و تصاویر قبل از قرار گرفتن بر روی سایت باید تایید شوند. اما از سویی دیگر این سایت، پرداختی خوبی به عکاسان دارد.

درآمد: چنانچه تصاویر در سایت های دیگر نیز قرار گرفته باشند، بسته به اندازه و نوع آن ها، بین ۲۵ تا ۵۰ درصد از مبلغ فروش آن ها به عکاس تعلق می گیرد؛ اما در صورتی که تصاویر منحصرا در این سایت بارگزاری شده باشند؛ ۶۰ درصد از مبلغ فروش آن ها به عکاس تعلق می گیرد.

سایت Adope Stock

سایت Fotolia یکی از بزرگترین سایت ها در زمینه به اشتراک گذاری تصاویر آرشیوی بود که بعد ها در مالکیت سایت Adope stock قرار گرفت و با آن ادغام شد. سایت Fotolia هنوز هم وجود دارد؛ اما توصیه می کنیم از سایت Adope Stock برای فروش تصاویر خود استفاده کنید؛ زیرا این سایت در آینده شاهد تغییرات بزرگی خواهد بود.

روش این کار نیز همانند سایت های معرفی شده است. شما تصاویر خود را در سایت بارگزاری می کنید، خریداران آن ها را می خرند و شما سهم خود را از فروش تصاویر دریافت می کنید. یکی از مزیت های این سایت نسبت به سایت های دیگر این است که شما می توانید تصاویر خود را به صورت مستقیم از نرم افزارهای Light room و Adope bridge در این سایت آپلود کنید.

درآمد: ۲۵ درصد از مبلغ فروش تصاویر و همچنین تصاویری که با استفاده از گرافیک برداری تهیه شده است، به کاربر تعلق می گیرد.

سایت iStock

این سایت که گاهی اوقات iStock photos نیز نامیده می شود؛ نیز یکی از سایت های دیگر برای به اشتراک گذاری تصاویر است؛ اما این سایت بر خلاف سایت DreamStime بسیاری از کاربران خود را از دست داده است؛ زیرا سهم بسیار کمی از فروش تصاویر را به عکاس پرداخت می کند.

این سایت متعلق به شرکت Getty Image است که خود یک شرکت تأمین کننده تصاویر آرشیوی است؛ بنابراین در این سایت برای فروش تصاویر خود باید با برندهای زیادی رقابت کنید که کار را برای شما سخت می کند. از سویی دیگر سهمی که از فروش تصاویر به شما می رسد، واقعاً کم است.

بنابراین توصیه می کنیم از این سایت به عنوان یک سایت مکمل در کنار سایت های دیگر برای فروش تصاویر خود استفاده کنید و از سایر سایت های معرفی شده به عنوان سایت اصلی برای فروش تصاویر خود استفاده کنید.

درآمد : در صورتی که تصاویر شما در سایت های دیگر نیز بارگزاری شده اند، ۱۵ درصد از مبلغ فروش آن ها به شما تعلق می گیرد؛ اما چنانچه تصاویر شما منحصرا در این سایت بارگزاری شده اند، ۲۵ تا ۴۵ درصد از فروش آن ها، به شما تعلق می گیرد.

سایت Shutterstock

این سایت یکی از سایت های اصلی برای فروش تصاویر است. بیشتر کاربران این سایت از آن کاملا راضی هستند. مجموعه گسترده ای از تصاویر در این سایت موجود است و تصاویر نیز عالی هستند.

شیوه کسب درآمد در این سایت کمی متفاوت است. همانطور که گفتیم در سایت های دیگر سهمی از فروش تصاویر به شما تعلق می گیرد؛ اما در این سایت به ازای هر تصویر میزان ثابتی به شما پرداخته می شود و هر چقدر ارزش درآمد شما به عنوان توزیع کننده عکس افزایش پیدا کند، این سهم ثابت نیز افزایش پیدا می کند.

درآمد : برای هر دانلود عکس بر اساس خریدار، نوع عکس، اندازه عکس و ارزش درآمد به عنوان فرد ارائه دهنده عکس، ۰٫۲۵ تا ۲٫۸۵ دلار به عکاس پرداخت می شود. در مورد تصاویر سفارشی هم باید گفت که بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از مبلغ فروش آن ها به عکاس تعلق می گیرد.

سخن آخر

باید این واقعیت را پذیرفت که درآمد کسب شده از طریق فروش تصاویر آرشیوی زیاد نیست و ممکن است درآمد شما برای مدت زمان زیادی، تنها بین یک تا ۱۰۰ دلار در ماه باشد.

پس نباید انتظار کسب درآمد زیاد از طریق این روش را داشته باشید و ممکن است پس از بارگزاری هزاران تصویر، درآمد شما تازه در حد یک شغل پاره وقت باشد، پس نباید این کار را به عنوان یک شغل اصلی در نظر بگیرید.

ارسال نظر