معرفی ۱۰ خودروی منتخب کوپه در جهان

یکی از دلرباترین و دلفریب ترین خودروهای مورد توجه مردم خودروهای کوپه هستند. خودرویی با ظاهری شیک و سبک که دیدن آن بسیار لذتبخش است.

معرفی ۱۰ خودروی منتخب کوپه در جهان

کلیک- شاید بتوان گفت اشخاص خاصی خواهان استفاده از خودروی کوپه هستند، کسانی که می توانندبا کمی فضا کنار بیایند و به دنبال خودرویی با ظاهری شیک و اسپرت هستند، بله درست است خودروهای کوپه خودروهای نه تنها بسیار سریعند بلکه به گونه ای ساخته می شوند تا شور و هیجانی لذتبخش از دیدن و راندن آن به شما دست دهد. در حالی که در گذشته بیشتر مدل های دودرب کوپه را می دیدیم کم کم مدل های چهار درب آنها هم پا به عرصه گذاشتند و دایره ی انتخاب برای دوستداران این مدل از خودروها وسیع تر شد. در این مقاله ده خودروی برگزیده کوپه را با هم مرور می کنیم.

۱- مرسدس بنز C کلاس کوپه

هرچیز که از خودروی بنز باید انتظار داشته باشیم در این مدل مهیاست، این خودرو دارای شکلی صیقلی و زیباست. مطابق با چیزی که ذات و سنت مرسدس می شناسیم ،C کلاس کوپه بیشتر مناسب راه‌های مستقیم و سرعت‌های کروز است توصیه نمی شود که از آن در جاده های خاکی استفاده شود.

این خودرو دارای دو صندلی پشتی قابل‌استفاده است که فضای کافی برای دیگران به جود می آورد تا از سواری این خودرو لذت ببرند. سرنشینان بالغ قدبلند فضای سر تنگی در عقب خواهند داشت اما در کل کابین خودرو فضای راحتی دارد.

مرسدس بنز C کلاس کوپه

۲- آئودی A5

چه چیز بیشتر از همه خریداران آئودی را به خریدن این کوپه ترغیب می کند ،درست حدش زدید مردم عاشق بدنه‌ی کوپه‌ی شیک این خودرو هستند. زیر پوست این خودرو اشتراکات فراوانی با مدل A4 وجود دارد و البته A5 نیز از همان میزان رفاه، راحتی و طراحی زیبای کابین سود می‌برد.فضای بیش‌ازحد کافی در کابین برای ۴ نفر وجود داشته و صندوق ۴۶۵ لیتری نیز برای حمل اشیا مناسب است. مصرف سوخت و کارایی این خودرو نیز قابل تامل است و به دلیل شکل آئرودینامیک خودرو، شاید اندک صدای بادی هم شنیده شد.

 آئودی A5

۳ - ب‌ام‌و سری ۲

ب‌ام‌و سری ۲ فاضای جمع و جوری دارد ولی هنوز هم فضای کافی در کابین برای ۴ نفر وجود دارد. کیفیت ساخت کابین بالا بوده و سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive ب‌ام‌و را می توان یکی از بهترین‌ها خواند و البته حجم صندوق بار نیز در حد و اندازه ی یک هاچبک خانوادگی است.جذابیت این خودرو را می توان در سطح م ارزیابی کرد. لطف شاسی هماهنگ شده با طراحی دیفرانسیل عقب، سری ۲ راننده را خیلی خوب درگیر می‌کند. فرمان دقیق با ذات اسپورت خودرو همخوانی داشته و پیشرانه‌های زیادی نیز در دسترس هستند و مخصوصاً نسخه‌ی ۶ سیلندر این خودرو عملکردی قوی از خود بروز می‌دهد.

ب‌ام‌و سری 2

۴- آئودی TT

به نظر شما این خودرو هیجان انگیز نیست؟ فقط یک نگاه به این خودرو با ظاهر تیزش بکنید، البته باید گفت که جدیدترین نسل آن در بین طرفداران دوآتشه نیز محبوب شده است. به لطف ابعاد جمع‌وجور و وزن کم در مقایسه با رقبا،TT فرز و چابک است.کابین این خودرو نیز به زیبایی ساخته شده و در برابر راننده صفحه‌نمایش برجسته‌ی کاکپیت مجازی قرار دارد که جایگزین نشان دهنده‌های آنالوگ مرسوم شده است. اما ایرادی که به آن وارد این است که اگرچه این خودرو از نظر فنی ۴ سرنشینه است اما حتی کودکان نیز در بخش پشتی راحت نخواهند بود و بهتر است که بجای سوار کردن افراد، صندلی‌ها را بخوابانید و از فضای بیشتری لذت ببرید.

آئودی TT

۵- تویوتا GT86

مطمئنا شیک ترین خودرو در این لیست تویوتا GT86 نخواهد بود، اما به آسانی یکی از لذت‌بخش‌ترین کوپه‌ها است. برای طرفداران رانندگی موقعیت قرارگیری راننده در این خودرو عالی است. یک راه پرپیچ‌وخم مناسب بیابید و آنجاست که بالانس هندلینگ این خودرو ذات دقیق و لذت‌بخش خود را نشان می‌دهد.درحالی‌که سواری خودرو سفت و محکم است اما هیچ‌گاه احساس ناراحتی به شما دست نخواهد داد.

تویوتا GT86

۶- ب‌ام‌و سری ۴

با آمدن سری ۴ ،ب ام و هیجان بیشتری را نسبت به رقبای خود ایجاد کرد. درحالی‌که تنظیمات سیستم تعلیق خودرو بسیار سفت نیست، اما سواری این خودرو در مقایسه با رقبایی از بنز و آئودی تیزتر احساس می‌شود. ازنظر فضا نیز این خودرو عملکردی یکسان با رقبایش داشته و صندوق ۴۴۵ لیتری آن فضای زیادی را برای حمل اشیا فراهم می کند.طیف وسیعی از پیشرانه‌ها نیز در دسترس بوده و از ۴۱۸d دیزلی تا سوپر کوپه‌ی M4 را می‌توان انتخاب نمود. به جز نسخه‌ی M4، ما دیگر نسخه‌های سری ۴ را با گیربکس اتوماتیک توصیه می‌کنیم.

ب‌ام‌و سری 4

۷- مرسدس بنز E کلاس کوپه

مرسدس بنز در این کلاس توانسته است که ظاهری جذاب را بدون جلب‌توجه زیاد ارائه کند گذشته از خوش‌ساخت بودن کابین خودرو و البته همانند اکثر خودروهای حاضر در این لیست، سرنشینان عقبی احساس خواهند کرد که سرشان با سقف در تماس است.شاسی خودرو به خوبی با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزل هماهنگ بوده و شاهد سواری نرم و روان هستیم و البته گشتاور زیادی نیز برای مانور دادن بدون استرس وجود دارد باید گفت کوپه بنز E همان چیزی است که انتظارش را داریم.

مرسدس بنز E کلاس کوپه

۸-فورد موستانگ

فورد بی همتا، همان خودرویی که بیشتر از هر ماشین دیگری هیجان آور است این موستانگ پرسروصدا و جلب‌توجه کننده است و هرجایی که بروید مطمئناً نگاه‌ها به سمت شما خواهد بود. و شاید سازندگان این خودرو هم با آگاهی از این موضوع دوباره درصدد بهترین بودن آن هستند، عالی بودن در راندن این خودرو که همانند یک واقعه‌ی خاص است نمایان می شود. اگرچه که برخی رقبای اروپایی در زمان رانندگی تیزتر حس می‌شوند اما موستانگ نیز پیچ‌ها را با آسودگی خاطر و پیش‌بینی مناسب طی می‌کند.پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری موجود در موستانگ GT سرعت و صدای زیادی را در خط مستقیم ایجاد می‌کند و البته نسخه‌ی کم‌مصرف‌تر ۴ سیلندر توربو نیز وجود دارد.

 ford mustang

۹-مرسدس بنز S کلاس کوپه

راحتی در راندن و سواری با مرسدس بنز S کلاس کوپه گره خورده است اگر مسافرت با بالاترین حد راحتی مدنظر شماست، خودروهای بهتر معدودی وجود دارند که می‌توانند به پای S کلاس کوپه برسند. راننده و سرنشین جلویی به لطف وجود صندلی‌های راحت مجهز به بالشتک‌های جانبی از حمایت فوق‌العاده‌ای برخوردار خواهند بود. اگرچه که هندلینگ S کلاس کوپه برای خودروی ۲ تنی برجسته نیست اما حس توانایی و ایمنی بالایی وجود دارد.در مورد موتور این کوپه نیز باید بگوییم که نسخه‌ی AMG S65 قدرت عظیم ۶۲۱ اسب بخاری را در اختیار شما می‌گذارد اگرچه که S500 نیز قدرت کافی را تولید می‌کند. پیشرانه‌ی بزرگ ۸ سیلندر خودرو کارایی بالا به همراه غرشی دلپذیر را هنگام شتاب گیری‌ها نشان می‌دهد.

مرسدس بنز S کلاس کوپه

۱۰- ب‌ام‌و سری ۶

به گفته ی منتقدین حس می‌شود که سری ۶ برای اتوبان ساخته شده و هر مدلی را سفارش دهید حداکثر سرعت محدوده شده‌ی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت را خواهد داشت. البته نباید فراموش کرد که به لطف اندازه‌ی مناسب در سرعت‌های بالا حس اعتمادبه‌نفس و راحتی را به دست خواهید آورد. نسخه‌ی دیزل این خودرو جدای از کارایی بالا مصرف سوخت مناسبی نیز دارد. اگر می‌خواهید کمی بیشتر بر پدال گاز فشار وارد کنید پس هیولای M6 با پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی ۵۵۲ اسب بخاری را انتخاب کنید.کیفیت ساخت کابین و عملکرد آن طبق سنت ب‌ام‌و در سطح بالایی است اگرچه که صندلی‌های عقبی فضای مورد انتظار از کوپه‌ای به این بزرگی را برآورده نمی‌کنند.

bmw 6 series

ولی به هرصورت شما یک کوپه می خواهید نه یک خودروی خانوادگی برای مسافرت و همین چیز باعث می شود که هر نوع محدودیتی را در خودروهای کوپه خریدار باشید.

ارسال نظر