سامبا؛ برنامه جدید و کاربردی گوگل برای سیستم عامل اندروید

رسانه کلیک - گوگل اپلیکیشن بی نظیر و جدیدی را برای سیستم عامل اندروید ارائه کرده است. در ادامه به معرفی این برنامه می پردازیم.یکی از اهداف عمده و اصلی گوگل ارائه اپلیکیشن های اندرویدی بر اساس نیاز کاربران است. اپلیکیشن های زیادی در پلی استور، فروشگاه اپلیکیشن گوگل وجود دارند که به عنوان اپلیکیشن های کاربردی و بدون رقیب برای سیستم عامل اندروید شناخته می شوند. یکی از جدیدترین اپلیکیشن های کاربردی و بسیار مفید برای سیستم عامل اندروید که توسط گوگل ارائه شده است، اپلیکیشن Samba Client نام دارد که بر اساس نیاز کاربران سیستم عامل اندروید ارائه شده است.

سامبا؛ برنامه جدید و کاربردی گوگل برای سیستم عامل اندروید

یکی از اهداف عمده و اصلی گوگل ارائه اپلیکیشن های اندرویدی بر اساس نیاز کاربران است. اپلیکیشن های زیادی در پلی استور، فروشگاه اپلیکیشن گوگل وجود دارند که به عنوان اپلیکیشن های کاربردی و بدون رقیب برای سیستم عامل اندروید شناخته می شوند. یکی از جدیدترین اپلیکیشن های کاربردی و بسیار مفید برای سیستم عامل اندروید که توسط گوگل ارائه شده است، اپلیکیشن Samba Client نام دارد که بر اساس نیاز کاربران سیستم عامل اندروید ارائه شده است.

این اپلیکیشن برای جستجو در میان فایل هایی که بر روی سرورهای ویندوزی و یا Samba ذخیره شده اند به کار می رود. در واقع کاربر با استفاده از این اپلیکیشن می تواند به تمامی فایل های با رمز عبور یا بدون رمز عبور به اشتراک گذاشته شده بر روی سرورهای تحت سیستم عامل ویندوز و یا Samba دسترسی پیدا کند. یکی از قابلیت های این اپلیکیشن ذخیره فایل ها بر روی دستگاه اندرویدی یا بر روی Cloud است.

این اپلیکیشن به صورت کد باز بر روی سایت github قرار داده شده است. گوگل از توسعه دهندگان خواسته است تا با تغییر کدهای این اپلیکیشن، تغییرات مورد نیاز خود را روی آن ایجاد کنند. همچنین از آن ها خواسته تا به نحوی این کدها را تغییر دهند تا استفاده از آن بر روی دستگاه های اندرویدی امن تر شود.

اگر چه به نظر می رسد Samba Client یک اپلیکیشن کاربردی و مفید برای جستجو در میان فایل های مختلف ذخیره شده روی سرورهای گوناگون است اما یک مشکل عمده و بزرگ دارد. این اپلیکیشن ممکن است به دلیل استفاده از SMBv1 باعث بروز حملات هکری WhannaCry و NotPetya به دستگاه کاربر شود.

شاید این موضوع که گوگل اپلیکیشنی برای کاربران خود ارائه داده است که راه نفوذ هکرها به دستگاه کاربر را باز می کند، برای عده ای عجیب و غیر قابل تصور باشد. به هر حال با وجود تمام این مشکلات، این اپلیکیشن بر روی پلی استور قرار داده شده است و تمامی کاربران می توانند به آن دسترسی داشته باشند و از آن برای دسترسی به فایل های ذخیره شده بر روی سرورهای ویندوزی استفاده کنند. برای استفاده از این اپلیکیشن کاربر تنها باید به اینترنت وصل شود.

ارسال نظر