با موضوعات داغ این روزهای خانه های هوشمند آشنا شوید

موضوع هوش مصنوعی و اینترنت اشیا این روزها در صدر خبرهای فناوری قرار گرفته است. حال، می خواهیم به موضوعات داغ و پرطرفدار مبحث خانه های هوشمند بپردازیم که در آینده ای نزدیک خبرساز خواهند شد.

با موضوعات داغ این روزهای خانه های هوشمند آشنا شوید

به گزارش کلیک ، فناوری اتوماسیون خانه ها در حال باهوش تر کردن خانه های ما است و در آینده ای نه چندان دور همه از این خانه ها بهره مند خواهیم شد.
تصور کنید که برای مدت طولانی است که از خانه خود بیرون آمده اید و ناگهان به یاد می آورید که قهوه ساز را خاموش نکرده اید و هنوز روشن است و یا درب گاراژ را نبسته اید! پس از آن، این شک به سراغتان می آید که آیا در ها را واقعا بسته اید و یا هنوز باز مانده اند؟! تنها احساسی که در این هنگام به شما دست می دهد، احساس درماندگی است و تا زمانی که به خانه برنگردید، این نگرانی شما را رها نخواهد کرد.

اما نکته ای که در این جا از اهمیت بالایی برخوردار است، این موضوع است که خانه های هوشمند با ورود خود به دنیای ما، این مشکل را برطرف می کنند و دیگر از این نوع نگرانی ها ذهن و جسم ما را درگیر موضوعات پیش پا افتاده نمی کنند.

تصور کنید به سادگی و با استفاده از تلفن های هوشمند خود و تنها با فشار دادن یک دکمه درب گاراژ را می بندید و مطمئن می شوید که چراغ ها خاموش هستند. در پایان روز، با استفاده از تلفن خود وسایل گرمایی و چراغ ها را روشن می کنید و موسیقی مورد علاقه خود را حتی قبل از ورود به دفتر به راه می اندازید!

ساخت خانه های "هوشمند" یک روند رو به رشد است که از مرحله کنترل سیستم های امنیتی با یک دکمه، به مرحله ای رسیده است که می توان با آن خانه خود را در هر زمان و در هر مکان کنترل و نظارت کرد.

در این جا می خواهیم به موضوعات داغ حال حاضر فناوری خانه های هوشمند بپدازیم.

گجت های دکورپسندانه: فناوری اتوماسیون خانگی می تواند بهتر از وسایل سنتی با دکوراسیون منزل شما هماهنگ شود و آن را شیک جلوه دهد. برای مثال، ترموستات هایی با طراحی خوب وجود دارند که زیبا و دل انگیز به نظر می آیند و قفل های درب هوشمند که براق و مدرن هستند.
ترموستات های قابل برنامه ریزی و منطقه محور: آیا تا به حال خانه خود را بدون آن که کسی در آن زندگی کند گرم کرده اید؟ با خانه های هوشمند می توانید از هر نقطه با تلفن هوشمند و یا تبلت خود با یک ترموستات قابل برنامه ریزی دمای خانه را کنترل کنید. ترموستات مبتنی بر منطقه با استفاده از سنسور حرکت و حرارت تنها اتاق هایی را گرم خواهد کرد که در آن فرد و یا افرادی وجود داشته باشد.

واحد کنترل بی سیم: اتوماسیون خانه به شما اجازه می دهد تا بی شمار دستگاه را تنها با حس لامسه انگشت خود کنترل کنید! به عنوان مثال، یک سیستم صدای خودکار برای موسیقی در داخل و خارج از خانه، همراه با تهویه مطبوع، روشنایی، تمهیدات امنیتی و ویژگی های بیلیارد / آبگرم که می توان آن ها را با آیپد و یا کنترل از راه دور کنترل کرد.

قفل خودکار درب: اگر شما کیسه های خواربار فروشی سنگین همراه خود به این جا و آن جا حمل می کنید و یا کودک بازیگوشی دارید، باز کردن قفل درب خانه می تواند یکی از چالش برانگیز ترین کارهای شما لقب بگیرد! قفل هوشمند می تواند این مشکل را حل کند و حتی می تواند در هنگام نزدیک شدن صاحب خانه به درب منزل، آن را باز کند.

all-about-smart-locks_august-main

سیستم های امنیتی پیشرفته: با برخورداری از این سیستم ها، می توانید با خیال راحت کودک دلبند خود را از هنگام تعطیلی مدرسه تا به محض ورود به خانه مراقبت و کنترل کنید، مطمئن شوید آن ها در خانه در اتاق هایشان سرگرم انجام تکالیف و نه دیدن تلویزیون هستند و نیز در هنگام دوری از منزل با در اختیار داشتن وسایل کنترلی، هشدار ها و آژیر های متفاوتی را تنظیم کنید.

چندین دستگاه متفاوت برای اتوماسیون خانه برای اولین بار در نمایشگاه CES 2014 در ماه ژانویه خود را در معرض نمایش به عموم قرار دادند که مفهوم خانه های هوشمند را به یک سطح کاملا جدید ارتقا می دهند. به طور کلی، نوآوری در فناوری برای منازل در حال گسترده تر و فراگیر تر شدن هستند که ClearView TM Audio Clio TM به عنوان اولین اسپیکر نامرئی در میان این نوآوری هاست که صدای با کیفیتی را بدون اشغال کردن فضا و یا خدشه وارد کردن به دکوراسیون منزل به ارمغان می آورد.

clio_all-colors_qrt-view

تصورش را بکنید! در اختیار داشتن یک اسپیکر نامرئی در خانه می تواند درجه هوشمندی خانه را به حد اعلا برساند. شاید مهمان هایتان از این صدا که منبع آن مشخص نیست تعجب زده شوند، اما این تعچب قاعدتاً منجر به تعریف و تمجید از شما و "با کلاس" بودن شما می شود!

ارسال نظر