معرفی بالگرد مدرن FCX-001

شرکت آمریکایی بِل همواره از پیشگامان صنعت هلیکوپتر سازی دنیا بوده و این بار هم دست به طراحی متفاوتی زده است. محصول تازه معرفی شده ی این کمپانی که FCX-001 نام دارد، از قابلیت های بالایی برخوردار است که در اینجا به معرفی آن می پردازیم.

معرفی بالگرد مدرن FCX-001

به گزارش کلیک-اولین موضوعی که در طراحی ظاهری این پرنده نظر هر بیننده ای را جذب می کند نداشتن ملخ در قسمت دم این هلیکوپتر است همانطور که می دانید در پیکره ی اکثر بالگردها، دو ملخ وجود دارد که ملخ بزرگتر وظیفه ی تامین نیروی لازم برای غلبه بر جاذبه را دارد و ملخ دوم که کوچکتر است وظیفه ی خنثی کردن گشتاور ناشی از چرخش ملخ بزرگتر را دارد تا بالگرد پایداری خود را حفظ کند البته در بعضی از طراحی ها، این سیستم دچار تغییراتی هم می شود مثل هلیکوپتر CH-47 که برای خنتثی کردن گشتاور از دو ملخ بزرگ بهره می برد که در جهت عکس هم حرکت میکردند. اما بالگرد طراحی شده توسط کمپانی بل از سیستم جدیدی بهره می برد که به گفته ی آن ها ایمنی بالاتر و صدای کمتری دارد و نیاز به حضور ملخ کوچکتر در قسمت انتهایی را از بین برده است این نوع طراحی شاید تغییرات بزرگی را در پیکره ی بالگردهای نسل بعد ایجاد کند.

استفاده از مواد پیشترفته در طراحی سبب شده است که بدنه ای با کارایی بالا به لحاظ بهینه بودن در مصرف سوخت و مطابق میل مشتری ایجاد شود همچنین پیکر این بالگرد به نحوی است که خلبان وسعت دید بیشتری دارد. کاکپیت خلبان دیگر به شکل سنتی خود نیست و تمامی آلات و ابزار های او به صورت دیجیتال در اختیار او قرار دارد. برای ایمنی هرچه بیشتر سیستم کنترلی این پرنده از سه کامپیوتر هوشمند و مجزا تشکیل شده است که دستورات را به صورت دیجیتالی از خلبان می گیرند و پس از انجام محاسبات، بر روی عملگرهای کنترلی اعمال می کند.

فضار بزگ در نظر گرفته شده برای قسمت کابین FCX سبب شده تا برای انواع کاربری ها مطابق میل مشتری شخصی سازی شود. شکل ارابه های فرود و جنس تایرها به گونه ای است که در هنگام نشستن بیشترین میزان جذب انرژی را دارد تا فرودی نرم و ایمن را به همرا داشته باشد همچنین این ارابه ها در هنگام پرواز برای کاهش مقاومت هوا به داخل بدنه جمع می شود. این پرنده که به تازگی به خانواده ی بزرگ محصولات بِل اضافه شده است تا به اینجا چهره ی موفقی از خود نشان داده است و باید منتظر ادامه ی این موفقیت در بخش فروش آن نیز باشیم.

ارسال نظر