لوسید موتورز با سدان جدید Air توانست تسلا را شکست دهد

شرکت لوسید موتورز اخیرا یک خودرو سدان لوکس الکتریکی را معرفی کرد تا بگوید شرکتی قدرتمندتر از تسلا نیز وجود دارد. نام محصول این شرکت Air نام داشته و مدلی ارزان قیمت‌تر از تسلا مدل اس به شمار می‌رود. برای مشاهده ادامه مطلب با وب سایت کلیک همراه باشید.

لوسید موتورز با سدان جدید Air توانست تسلا را شکست دهد

به گزارش کلیک - براساس گزارش‌های تازه انتشار یافته، Air دارای عملکرد حرکتی قابل توجهی بوده که به تازگی آشکار شد. عملکردی که نسبت به محصولات تسلا شگفت‌انگیزتر بوده و حتی می‌تواند رقیبی برای خودروسازان برتر جهانی باشد.

در حالی که تسلا P100D برای رسیدن به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به مدت زمانی بیش از ۳ ثانیه نیازمند است اما Air لوسید موتورز این مسافت را در کمتر از ۲٫۵ ثانیه سپری می‌کند. همچنین سقف سرعت آن ۳۲۲ کیلومتر بر ساعتی اعلام شده که حقیقتا شگفت‌انگیز است.

البته در تست‌ها Air توانسته به سقف سرعتی ۳۴۴ بر ساعتی دست پیدا کند اما به نظر می‌رسد نسخه نهایی آن می‌تواند سرعتی ۳۲۲ کیلومتری داشته و همچنان یک مدل پرسرعت به شمار رود. David Salguero مدیر بازاریابی لوسید می‌گوید:

این در واقع سقف سرعتی ارزیابی شده بوده و برای کولینگ بهتر موتور سعی کردیم آن را محدود سازیم.

وی افزود:

این خودرو در حال حاضر بسیار سریع محسوب شده اما همچنان تا اهداف ما سرعت بیشتری می‌خواهد. به هر حال سقف سرعتی بیش از ۳۲۰ کیلومتر برساعت کم نبوده و می‌تواند آن را یک سدان پرسرعت خطاب کرد.

لوسید موتورز قصد داشته علاوه بر طراحی ظاهری محصولاتش، به عملکرد آنها نیز توجه فراوانی داشته تا یک مدل الکتریکی تمام عیار را عرضه دارد. در حالی که مدل اس تسلا با بسته باتری ۱۳۰ کیلووات ساعتی می‌تواند محدوده ۶۴۰ کیلومتری را پوشش دهد اما به گفته لوسید، Air با باتری‌های سلولی قادر است محدوده بالاتری را به لطف یک باتری کارآمد پوشش دهد.

Salguero در ادامه بیان کرد:

لوسید به مدت ۱۰ سال بوده که در این زمینه فعالیت می‌کند. پیشتر با نام Atieva بسته‌های باتری را برای دیگر وسایل نقلیه تهیه می‌کردیم و بیش از ۲۰ میلیون بسته آن به فروش رسید. از این رو ما تجربه کاملی در زمینه باتری الکتریکی خودروهای برقی داریم.

او ادامه داد:

در قسمت پک باتری ما بسته را در کنار خنک کننده به عنوان یک راه حل نوآورانه قرار دادیم و در یک قسمت کوچک تعداد بسیاری بسته باتری سلولی جای گرفته است. در بخش سلول ما با سامسونگ SDI همکاری داشتیم تا راه حلی جهت شارژ سریع و افزایش ظرفیت باتری به وجود آید. این بدان معنا بوده که ما می‌توانیم باتری توسعه دهیم که طی بارها شارژ سریع افت ظرفیتی پیدا نخواهد کرد. بنابراین چنین باتری می‌تواند کاربری و کارآمد محسوب شود که هزینه کمتری به دنبال دارد.

بسیاری از خودروسازان در زمینه باتری به الگوبرداری تسلا پرداختند اما لوسید موتورز با یک پیشینه بزرگ وارد میدان رقابت تولید خودروهای الکتریکی شده است. تا نشان دهد دست کمی از تسلا نداشته قادر است عملکردی بهتر داشته باشد. لوسید می‌خواهد باتری توسعه داده که نه تنها ظرفیت ایده‌آلی داشته بلکه محدوده بیشتری را پوشش دهد، چنین باتری تاکنون توسعه پیدا نکرده است. اگرچه این نوع باتری توسعه پیچیده داشته اما فضای کمتری را اشغال می‌سازد.

Salguero در گفتگو با New Atlas اظهار داشت:

برخلاف دیگر خودروسازان، لوسید در Air نمی‌خواهد یک باتری یکپارچه در نظر گیرد.

او افزود:

باتری ما در بخش زیرین قرار گرفته و فضای کمی از خودرو را اشغال می‌کند. بنابراین این مهم می‌تواند موجب کاهش وزن خودرو شده که خود آیرودینامیک بهتر را به دنبال دارد. همچنین ما برای فضای داخلی خودرو نیز تصمیماتی گرفتیم تا با افزودن باتری موردبحث فضای داخلی اتومبیل را گسترش دهیم.

خودرو الکتریکی Air شرکت لوسید موتور در حال حاضر آماده عرضه بازار نبوده و باید مدت زمان بیشتری را برای تولید انبوه آن منتظر ماند. پیشتر لوسید این سدان الکتریکی قدرتمند را به عنوان نمونه اولیه محصول خود معرفی کرد، بنابراین باید منتظر تا شرکت مورد بحث از نمونه نهایی یا همان تولیدی محصول شگفت‌انگیز خود رونمایی به عمل آورد و جزئیات بیشتری پیرامون نسخه بازار آن کسب شود. در صورت عرضه Air به بازار انتظار می‌رود شاهد موفقیت بیشتری نسبت به تسلا باشیم.

Salguero بیان کرد:

در حال حاضر بودجه تولید انبوه این خودرو تامین شده است. اما قصد داریم به توسعه خودرو ادامه دهیم و فرآیند توسعه برای رسیدن به انتها باید مدت زمانی را گذرانده باشد. براساس تصمیم گیری سرمایه گذاران می‌خواهیم در کارخانه Casa Grande آریزونا به تولید نسخه اولیه برای بررسی مهندسی بیشتر بپردازیم. تولید در سال ۲۰۱۹ آغاز حواهد شد و تحویل نیز در همان زمان صورت حواهد گرفت. در یک سال نخست تولید می‌خواهیم بیش از ۱۰ هزار دستگاه Air را تولید و به مشتریان ارائه دهیم.

Salguero در پایان اظهار داشت:

ما تنها به توسعه و تولید Air بسنده نخواهیم کرد و می‌خواهیم مدل‌های دیگری را در آینده ارائه کنیم اما باید مدت زمانی را منتظر ماند و نمی‌توان به سرعت تمامی آنها را معرفی کرد.

انتظار می‌رود Air با عرضه خود در سال ۲۰۱۹ کار تولیدکنندگان اتومبیل‌های الکتریکی را در فروشی قابل توجه دشوار سازد. زیرا لوسید قصد داشته قابلیت‌های دیگری به این محصول خود بیافزاید تا آن را نسبت به نمونه اولیه معرفی شده، کامل‌تر سازد. بنابراین تنها باید به انتظار ادامه داد و نمی‌توان به شایعات همیشگی که اساس درستی ندارند پرداخت. احتمال داشته مدل‌های بعدی لوسید موتورز را در دهه بعدی شاهد باشیم زیرا تا سال ۲۰۱۹ لوسید تنها روی توسعه و تولید Air متمرکز خواهد بود.

در اخباری مرتبط گفته شده Air با قیمتی بین ۶۰ تا ۱۰۰ هزار دلار در بازار به فروش خواهد رسید.

ارسال نظر