تماشا کنید؛ معرفی ربات پرنده voliro؛ پرنده ای با قابلیت پروازی بی نظیر

یک استارت اپ سوئیسی که متشکل از یازده دانش آموز است، موفق به ساخت ربات پرنده با ویژگی منحصر به فرد شده است که تمامی محدودیت های حرکت یک مولتی روتور را برطرف می کند.

تماشا کنید؛ معرفی ربات پرنده voliro؛ پرنده ای با قابلیت پروازی بی نظیر

به گزارش کلیک-ربات های پرنده انواع مختلفی دارند بعضی از آنها به واسطه ی تعداد موتور الکتریکی خود نام گذاری می شوند به طور مثال کوادکوپتر، هگزاکوپتر و اوکتاکوپتر که به ترتیب برای پرنده های چهار، شش و هشت موتوره به کار گرفته می شود اما اساس پرواز همه ی این پرنده ها به یک نحو است و در هنگام نشست و برخاست به صورت عمودی حرکت می کنند و به همین دلیل است که به مجموعه ی آن ها عمودپرواز نیز گفته می شود.

در ربات های پرنده زاویه ی نصب موتورها همواره ثابت بوده است و برای حرکت های رو به جلو و چرخش های خود از تغییر دادن سرعت موتورها استفاده می کنند. این تغییر سرعت که به کمک اسپید کنترلرها صورت میگیرد سبب می شود نیروی برآ(لیفت) در یک طرف بیشتر از طرف دیگر باشد و همین موضوع سبب حرکت به طرفین می شود. برای چرخش نیز به همین گونه عمل می شود و کاربر به وسیله ی دو استیک موجود بر روی ریموت، کنترل پرنده را بدست میگیرد. ربات جدید ساخته شده که voliro نام دارد توانسته اساس پرواز مولتی روتورها را دگرگون کند و محدودیت هایی که تا به امروز موجود بوده را برطرف کند.

هگزاکوپتر voliro توانایی این را دارد که با چرخش بازوهای خود نیروی تولید شده ی موتور را جهت دهد تا دیگر نیاز نباشد برای تغییر مسیر، دور موتورها را کم یا زیاد کرد. این ویژگی سبب شده تا پرنده، ۱۲ درجه ی آزادی داشته باشد و به هر جهت دلخواه حرکت کند. قابلیت تغییر زاویه نیروی پیشران مانورپذیری پرنده را به بالاترین سطح ممکن می رساند و آن را به بهترین گزینه برای مسابقات سرعت تبدیل می کند. این پرنده در کنار مانورهای بی نظیر و مسحور کننده ی خود در آسمان می توان مانند یک مولتی روتور معمولی نیز پرواز کند. تیم تحقیقاتی در مورد سیستم کنترلی این پرنده حرفی به میان نیاورده ولی با توجه به انعطاف حرکتی این پرنده می توان حدس زد که سیستم کنترلی بسیار پیچیده ای داشته باشد که کنترل آن نیز برای کاربر به سادگی دِرون های موجود در بازار نباشد.

ارسال نظر