نتیجه معکوس فیلترینگ کلمات در اینستاگرام

تحقیق جدیدی نشان می دهد فیلترینگ کلماتی که برای اختلالات تغذیه ای استفاده می شوند نتیجه ای معکوس داده است.

نتیجه معکوس فیلترینگ کلمات در اینستاگرام

به گزارش کلیک، وقتی در سال ۲۰۱۲ این کلمات فیلتر شدند استفاده از آن ها نیز کاهش یافت اما با ساخت کلمات جدید و تقریبا مشابه اعضای این گروه ها با این اتفاق کنار آمدند و پشتیبانی از آن ها نیز سی درصد افزایش یافت. محققان دانشگاه جورجیا تک به این نتیجه رسیده اند که بر خلاف تلاش های اینستاگرام برای کاهش این سبک زندگی خطرناک، این جوامع هنوز بسیار فعال هستند.

افراد در این گروه ها مطالبی در راستای پشتیبانی از کسانی ارائه می کنند که می خواهند اختلالات تغذیه ای مانند کم خوری یا پرخوری داشته باشند و این انتخاب را راهی قابل قبول و معقولانه برای زندگی می دانند. هشتگ های خاص آن ها برای ساخت گروه هایی بسیار متصل به هم است و اعضای این گروه ها بیشتر اوقات از نام های جعلی برای پنهان کردن سبک زندگی خود از آشنایان استفاده می کنند.

اینستاگرام چهار سال پیش بعضی از شناخته شده ترین تگ های این گروه ها را فیلتر کرد. افراد همچنان می توانند چنین محتوا هایی را ارسال کنند اما نتایج جستجو دیگر نمایش داده نمی شود. نمونه هایی از کلمات فیلتر شده " thighgap " به معنای ران های لاغر، " secretsociety" به معنای انجمن مخفی و یا "thinspiration" به عنوان ترکیبی از کلمات انگیزه و لاغری است. دیگر کلمات نیز مشاوره دریافت می کردند، آن ها قابل جستجو بودند اما نوتیفیکیشنی درباره محتوای آن به همراه لینک سرویس های عمومی کمک رسانی به این افراد ظاهر می شد.

محققان دو و نیم میلیون محتوای ارسالی سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ را بررسی کردند تا بفهمند گروه ها در مقابل فیلترینگ اینستاگرام چه واکنشی نشان داده اند. استیو چنسلور، یک دانشجوی دکترا که این تحقیق را رهبری می کرد می گوید: تقریبا استفاده از این کلمات فیلتر شده پایان یافت اما سپس سیستم به بازی گرفته شد تا گروه ها دوباره بتوانند خود را شکل دهند. کلمه ای مانند Thinspiration تبدیل به thynspiration یا thynspo و کلمه Thighgap تبدیل به thightgap یا thygap شد.

هفده کلمه فیلتر شده تبدیل به صد ها کلمه مشابه و جدید شد، حدود چهل شکل جدید برای هر کدام. به عنوان مثال برای thighgap صد و هفت شکل دیگر ساخته شده بود. همچنین محققان دریافتند که محتوای ارسالی با این کلمات جدید نسبت به قبل بیشتر شامل بحث های آسیب رسانی به خود و افکار خودکشی است.

مونمون دیکودری دانشیار دانشگاه جورجیا می گوید: لایک ها و کامنت های این تگ های جدید پانزده تا سی درصد بیشتر از کلمات اصلی بود. قبل از فیلترینگ، کسی که هشتگ های مربوط را جستجو می کرد تنها کلمه مورد نظر خود را پیدا می کرد اما حالا هر سرچ بسیاری کلمات مشابه و سانسور نشده دیگر را هم ارائه می کند که توسط این گروه ها استفاده می شوند. این یعنی مطالب بیشتری برای خواندن به افراد ارائه می شود.

اینستاگرام کلمات مربوط به خود آزاری، نژاد پرستی و روابط جنسی را نیز در لیست سیاه خود قرار داده است. اما چه چیزی از فیلترینگ تگ ها موثر تر است؟ تیم دانشگاه جورجیا چند راه جایگزین را پیشنهاد می دهد. چنسلور می گوید: باید اجازه داد این کلمات جستجو شوند اما وقتی که انتخاب شدند صفحه باید لینک سازمان های کمک رسانی به این نوع افراد را نشان دهد. شاید الگوریتم جستجو هم باید تغییر کند تا به جای نمایش کلمات مشابه، اینستاگرام عبارات مربوط به درمان را به عنوان نتیجه جستجو نمایش دهد.

منبع : futurity

ارسال نظر