محفظه ضدعفونی کننده Mophie و InvisibleShield وارد بازار شد

رسانه کلیک - کمپانی تولید کننده قطعات الکترونیکی موبایل Zagg با توجه به فراگیری ویروس کرونا و شرایط موجود، دو محفظه ضدعفونی کننده Mophie و InvisibleShield را روانه بازار کرد.

محفظه ضدعفونی کننده Mophie و InvisibleShield وارد بازار شد

همانطور که می دانید گوشی های همراه یکی از اصلی ترین حاملان جرم و ویروس هستند. با همه گیری ویروس کرونا، حساسیت افراد در مواجهه با این مسئله نیز بیشتر شده و استفاده از لوازم ضدعفونی کننده بیش از پیش افزایش یافته است. در این میان شرکت های تولیدکننده نیز بیکار ننشسته اند و با بهره مندی از شرایط به وجود آمده، کالاهای بهداشتی بیشتری را روانه بازار کرده اند. شرکت Zagg که تولیدکننده لوازم الکترونیکی برای موبایل است نیز با ارائه محفظه هایی برای ضدعفونی، سعی کرده تا سهمی در بازار داشته باشد.

این محفظه ها با برند Mophi و InvisibleShield عرضه می شوند و از نور فرابنفش برای ضدعفونی گوشی ها استفاده می کنند. ظاهرا کاربران می توانند گوشی های 6.9 اینچی و حتی اجسام کوچکتر نظیر کارت های اعتباری و ایربادهای خود را نیز درون این محفظه ها قرار دهند. طبق ادعای Zagg محفظه جدید با استفاد از فناوری UV-C قادر است تا 99.9 درصد باکتری های رایج را تنها در عرض 5 دقیقه، از روی سطح اجسام پاک کند. البته محفظه ضدعفونی کننده Mophi به فناوری Qi نیز مجهز شده و دستگاه را شارژ می کند.

محفظه InvisibleShield با بهره گیری از لامپ های حبابی کوچک، اسمارت فون های کوچکتر از 6.9 اینچ را در عرض 5 دقیقه ضدعفونی کرده و مانند Mophie 99.9 درصد باکتری ها را از روی سطح می زداید، اما متاسفانه قابلیت شارژ دستگاه را ندارد.

طریقه استفاده از هر دو محفظه به این صورت است که کاربر ابتدا دستگاه خود را درون آن ها قرار داده و سپس برای شروع عملیات پاکسازی دکمه مربوطه را فشار می دهد. محفظه Mophie در حال حاضر از وب سایت Mophie.com و Verizon با قیمت 79.99 دلار به فروش می رسد. InvisibleShield نیز به زودی و با قیمت 59.99 دلار در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

تاثیر محفظه های UV در برابر ویروس کرونا هنوز به طور دقیق مشخص نشده است. با این حال کمپانی Zagg ادعا کرده که آزمایش های لازم صورت گرفته و محفظه ها توانایی از بین بردن باکتری استافیلوکوک و اشریشیا کلی را دارد.

نور UV-C تاثیر بسزایی در نابودی طیف گسترده ای از جرم ها دارد. البته گفته می شد که تاثیر مواد پاک کننده به مراتب بیشتر است. با این حال محفظه ضدعفونی کننده Mophie و InvisibleSheild برای آن دسته از افراد که تمایلی به شستشوی دستگاه ها و وسایل خود ندارند مناسب تر است.

ارسال نظر