نسخه جیلبریک شده iOS 10.2 به زودی منتشر می شود

امروز برای کاربرانی که از نسخه ۱۰٫۲ سیستم عامل iOS استفاده می کنند خبر خوبی داریم؛ به زودی نسخه جیلبریک شده iOS 10.2 برای تمامی آیفون ها به غیر از آیفون ۷ عرضه می شود.

نسخه جیلبریک شده iOS 10.2 به زودی منتشر می شود

به گزارش کلیک ، توسعه دهنده ای که موفق شده بود iOS 10.1 را با نام Yalu جیلبریک کند، در تلاش است تا حد ممکن این نسخه را پایدار تر کرده و باگ های آن را برطرف کند. اگر چه این خبر خوبی برای کاربران گوشی های آیفون است، ولی این تمام قضیه نیست. این توسعه دهنده همچنین اعلام کرده است در به روز رسانی بعدی Yalu، این نسخه جیلبریک شده iOS، از نسخه ۱۰٫۲ نیز پشتیبانی می کند.

قطعا خبر جیلبریک شدن iOS 10.2 برای افرادی که نتوانسته بودند جیلبریک Yalu را روی iOS 10.1 و iOS 10.1.1 به کار بگیرند، بسیار خوشحال کننده است. اما یک خبر بد هم وجود دارد و آن این است این جیلبریک با گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس سازگار نیست. به نظر می رسد که فعلا این دو دستگاه فقط از نسخه های ۱۰ و ۱۰٫۱٫۱ پشتیبانی می کنند. آیا ممکن است در روز های آینده این مشکل هم برطرف شود؟ فعلا نمی توان به صورت قطعی گفت، چرا که ما اطلاعاتی در این زمینه نداریم.

بنابر این، اگر شما در حال حاضر از iOS 10.2 استفاده می کنید، به شدت توصیه می شود که از نصب هرگونه به روز رسانی iOS روی آیفون خود به نسخه های جدید تر خودداری کنید. لازم به ذکر است که اپل به زودی نسخه ۱۰٫۲٫۱ سیستم عامل iOS را برای عموم و نسخه آزمایشی ۱۰٫۳ را در روز ۱۰ ژانویه منتشر می کند. پس اگر می خواهید دستگاه خود را جیلبریک کنید، در صورتی که با پیغام به روز رسانی iOS مواجه شدید، آن را نادیده گرفته و از انجام این کار خودداری کنید.

با توجه به این که اپل در حال ثبت iOS 10.2 است، بهتر است با استفاده از iTunes یک بار از کل فریمور (firmware) یک بک آپ کامل تهیه کنید. این کار وقت چندانی را از شما نمی گیرد و پس از تهیه یک بک آپ می توانید موارد غیر ضروری را حذف کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که جیلبریک Yalu فعلا در نسخه آزمایشی است، بنابر این باگ ها و مشکلات عملکردی زیادی در آن وجود دارد. اساسا جیلبریک بیشتر برای توسعه دهندگان مفید است. اگر شما یک توسعه دهنده هستید، قطعا می دانید با چه چیزی رو به رو خواهید شد. اما اگر خود را یک کاربر معمولی می دانید بهتر است تا زمان عرضه نسخه نهایی جیلبریک Yalu منتظر بمانید.

ارسال نظر