iOS 10.3 سرعت بیشتر و زمان اجرای کمتری دارد

اپل اولین نسخه بتا از iOS 10.3 را منتشر کرد که این به روز رسانی دارای تعداد انگشت شماری ویژگی های مفید، کاربردی و جدید برای توسعه دهندگان و عموم مردم است.

iOS 10.3 سرعت بیشتر و زمان اجرای کمتری دارد

به گزارش کلیک ، دانسته های قبلی نشان می داد که ویژگی جدید "Find My AirPods"، یک سیستم فایل APFS جدید، توانایی تغییر آیکون برنامه بدون نیاز به بروز رسانی برای توسعه دهندگان در راه بودند. در حال حاضر هم تست سرعتی بین iOS 10.3 بتا ۱ و iOS 10.2.1 انجام شد که بنا به دلایلی خاص که در ادامه اشاره می کنیم، نشان دهنده سرعت بیشتر و زمان اجرای کمتر است.

APFS به آیفون اجازه می دهد برنامه ها را سریع تر اجرا کند

همان طور که قبلا به آن اشاره کردیم، اولین نسخه از iOS 10.3 دارای یک فرمت جدید از سیستم فایل به نام APFS می باشد که وطیفه اصلی آن یکپارچگی داده ها و رمزنگاری است. در حالی که تغییر فایل سیستم یک تغییر اساسی به حساب می آید، تغییر عمده ای را هم در بخش کارایی به همراه دارد.

سیستم فایل APFS اپل برای اولین بار در سال گذشته در MacOS سیرا معرفی گردید اما در نسخه نهایی سیستم عامل منتشر نشد. پس از آن بیشتر انتظار می رفت که سیستم فایل جدید با نسل بعدی فریمور اپل به همراه نسخه ۱۱ سیستم عامل iOS منتشر شود. اما حالا خوشحالیم که اپل این سیستم فایل جدید را در دسترس قرار داده است. همان طور که توسط شرکت به آن اشاره شد سیستم فایل جدید به صورت خودکار به آیفون، آیپد، اپل واچ و حتی تلویزیون های اپل اضافه می شود.

اگر به سراغ تست سرعت برویم، شاهد افزایش عمده سرعت در بوت کردن دستگاه های مختلف آیفون خواهیم بود که از سیستم عامل ۱۰٫۳ بتا ۱ استفاده می کنند. با توجه به سرعت های بالاتر خواندن، ناشی از سوئیچ به سیستم فایل APFS، سرعت بوت کردن ۳ تا ۷ ثانیه سریع تر شده است. زمان راه اندازی نرم افزارها نیز کاهش یافته اند. کاهش در اجرای راه اندازی تا حد زیادی در زمان اجرای بازی ها و برنامه های سنگین قابل لمس است.

توجه داشته باشید که iOS 10.3 هنوز در مراحل بتا به سر می برد و انتظار می رود که دیگر نسخه های بتای آن به زودی منتشر شوند. به احتمال زیاد اپل نسخه نهایی iOS جدید را در ماه مارس به همراه آیپد جدید رونمایی خواهد کرد.

در حال حاضر نظر شما درباره سیستم فایل جدید اپل چیست؟ آیا فکر می کنید که این فرمت باید خیلی وقت پیش اجرا می شد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر