iOS 10 روی ۸۰ درصد از دستگاه های اپل نصب شده است

اپل اعلام کرده است که جدیدترین نسخه سیستم عامل این شرکت، یعنی iOS 10 توانسته است ۸۰ درصد از دستگاه های این شرکت را به تصرف خود درآورد. این موضوع موفقیتی عالی برای اپل محسوب می شود.

iOS 10 روی ۸۰ درصد از دستگاه های اپل نصب شده است

به گزارش کلیک ، سیستم عامل iOS 10 همزمان با عرضه آخرین پرچمدار اپل، یعنی آیفون ۷ منتشر شد. اکنون در حالی که فقط کمی بیش از پنج ماه از انتشار آن سپری شده، میزان استفاده از iOS 10 به بیش از ۷۹ درصد رسیده است. این یعنی در حال حاضر iOS 10 روی حدود ۸۰ درصد از دستگاه های فعال iOS نصب شده است. با این حال، هنوز هم برخی از دستگاه های قدیمی اپل از نسخه های پیشین این سیستم عامل استفاده می کنند و iOS 9 در رتبه بعدی قرار دارد. بیایید به این موضوع نگاه عمیق تری داشته باشیم.

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی اپل، iOS 10 موفق به فتح ۸۰ درصد دستگاه های آِی.او.اسی شده است. همچنین، iOS 9 نیز بر روی ۱۶ درصد از دستگاه های iOS فعال است. این دستگاه ها شامل آیفون، آیپد و آیپاد تاچ می شود. ۵ درصد دستگاه های باقی مانده نیز همچنان از نسخه های قدیمی تر این سیستم عامل استفاده می کنند.

اگر میزان استفاده از iOS 10 را با iOS 9 مقایسه کنیم، به اعداد تقریبا یکسانی بر می خوریم. اگرچه، همان طور که مشخص است، میزان استفاده از iOS 10 نسبت به iOS 9 در بازه زمانی یکسان اندکی بیشتر است. میزان استفاده از iOS 9 در ماه فوریه سال گذشته برابر با ۷۷ درصد بود. با این حال، این تفاوت چندان چشمگیر نیست.

iOS 10 دچار تحولات زیادی در بخش طراحی شد و قابلیت های رو به جلویی نیز به آن افزوده گردید. شاید این اتفاق باعث افزایش میزان استفاده از آن شده باشد. علاوه بر این، در صورتی که بخواهیم به روز رسانی عمده و اخیر این سیستم عامل، یعنی iOS 10.3 را به حساب بیاوریم، ارقام مربوط به میزان استفاده از این نیز بالاتر خواهد رفت. اگرچه، این به روز رسانی فعلا در مرحله آزمایشی و رفع عیوب است. iOS 10.3 قابلیت های پرکاربرد فراوانی را با خود می آورد که از جمله آن ها می توان به فایل سیستم جدید اپل به همراه Find My AirPods (قابلیتی برای یافت ایرپاد) اشاره کرد.

از آنجایی که اپل علاوه بر سخت افزار بر روی محصولات نرم افزاری خود نیز کنترل دارد، توانسته است جایگاه بالا و استواری را نسبت به اندروید به دست آورد. با این که اندروید نوقا نسبت به iOS 10 یک ماه زود تر انتشار یافته است، ولی میزان استفاده از آن تنها در حد ۱٫۲ درصد دستگاه های فعال اندرویدی است. بسیاری از دستگاه های اندروید هنوز از نسخه های قدیمی تر آن، به ویژه اندروید لالی پاپ استفاده می کنند.

تفاوت عمیق میان میزان استفاده از این دو اکوسیستم به این خاطر است که آخرین سیستم عامل گوگل فقط در جدیدترین دستگاه های پرچمدار شرکت های مختلف قابل استفاده است. به علاوه، دستگاه های قدیمی تر برای دریافت نسخه جدید اندروید باید مدت ها منتظر بمانند. با این حال، میزان استفاده از iOS 10 اکنون به حدود ۸۰ درصد رسیده که مزیتی فوق العاده برای اپل محسوب می شود.

ارسال نظر