نسخه بتا iOS 10 به زودی منتشر می شود

همان طور که می دانید، نسخه ۱۰ از سیستم عامل اختصاصی اپل به نام iOS 10 همراه با آیفون۷ و آیفون۷ پلاس عرضه شد.

نسخه بتا iOS 10 به زودی منتشر می شود

به گزارش کلیک، حالا نسخه بتا این سیستم عامل با نام iOS 10.1 منتشر شده که دارای ویژگی پرتره در تصویربرداری با دوربین ثانویه آیفون۷ پلاس است. پیش از این به صورت کامل در مورد ویژگی، خصوصیات و توانایی های دوربین های آیفون های جدید توضیح داده ایم. نسخه بتای این به روز رسانی به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از دوربین دوم عکس هایی را در حالت پرتره ثبت کنند. با استفاده از این ویژگی، شما می توانید از هر کسی که می خواهید تصاویر پرتره تهیه کنید و پس زمینه آن را به زیبایی و ساده ترین روش ممکن محو کنید.

در حال حاضر، نسخه بتا iOS 10.1 فقط برای توسعه دهندگان در دسترس است، ولی در روز جمعه این روال تغییر خواهد کرد و این به روز رسانی برای عموم کاربران در دسترس خواهد بود.

اپل برای این که روال کار این حالت را به بهترین شیوه ممکن به کاربران یاد دهد، آموزش هایی را همراه با سیستم عامل در درون خود دوربین عرضه کرده است. این آموزش به این گونه است که وقتی برای اولین بار وارد حالت پرتره شوید، به شما گفته می شود که شی ای را در فاصله ۸ فوتی از دوربین دستگاه قرار دهید و عکسی بگیرید. اگر جسم را در فاصله مناسب قرار دهید به راحتی می توانید عکس برداری کنید، ولی اگر جسم را بیش از حد نزدیک کنید، پیام هشداری به شما داده می شود که جسم بسیار نزدیک قرار دارد و لنز دوربین نمی تواند به خوبی و با بالاترین کیفیت روی آن زوم کند. هم چنین بعد از پیام، پیغام دیگری داده می شود و از کاربر می خواهد که جسم را دورتر کند و در فاصله مناسبی قرار دهد. به نظر که اپل در این کار سنگ تمام گذاشته و اگر این ویژگی همان طور که گفته شد عمل کند، نشان دهنده پیشرفت بزرگی خواهد بود.

چیزهای دیگری نیز در لیست تغییرات به چشم می خورند که به زودی و پس از انتشار جزئیات بیشتر، شرح خواهیم داد. هم چنین از امروز برای اولین بار، نسخه بتا به روز رسانی WatchOS 3 با نام WatchOS 3.1 beta برای توسعه دهندگان در دسترس خواهد بود.

پیش از این اپل اعلام کرده بود که سعی خواهد کرد در سریع ترین زمان ممکن، به روز رسانی های مفید و مهمی را برای آی او اس۱۰ منتشر کند که ظاهرا هم قصد جدی دارد تا به این قول خود عمل نماید. در آینده با جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.

ارسال نظر