شایعات را باورنکنید؛ IOS 10 از افراد جاسوسی نمی کند

اپل در سیستم عامل جدید خود برای تلفن های هوشمند که در پاییز به بازار خواهد آمد از فناوری های هوش مصنوعی برای ذخیره داده ها و در نتیجه منطبق ساختن هر چه بیشتر تلفن برای کاربران بهره خواهد برد.

شایعات را باورنکنید؛ IOS 10 از افراد جاسوسی نمی کند

به گزارش کلیک، اگر نگاهی به کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل در سال ۲۰۱۶ بیاندازید، درخواهید یافت که ios 10 بیش از هر نسخه دیگر، این سیستم عامل از کاربران، داده گردآوری می کند تا از این طریق بیشتر گوشی های آنها را شخصی و اختصاصی نماید. شرکت اپل در این راستا در حال بکارگیری تکنیکی است که آن را "حریم شخصی هوشمند و تشخیص دهنده " نامیده است. تکنیکی که در آن به طور هوشمند به جمع آوری داده در رابطه با کاربر پرداخته، بدون آنکه به اطلاعات شخصی و یا حساس فرد دسترسی پیدا کند.

این شرکت در گفتگو با یکی از سایت ها در حوزه فناوری به تبیین نحوه عملکرد این حریم شخصی هوشمند اش در نسخ بعدی ios پرداخته است. قبل از هر چیز، این قابلیت و کارکرد بناست تا تماما به شکل انتخابی و در نتیجه اختیاری عرضه گردد. به این معنی که اگر میخواهید که اپل در رابطه با شما به گردآوری داده بپردازد باید با انتخاب گزینه خاصی آن را به اطلاع این نرم افزار برسانید.

دوم آنکه برای شروع چهار شیوه بخصوص جمع آوری داده وجود دارد که از سوی این شرکت اعلام شده است : کلمات جدیدی که در لغت نامه ها اضافه می شوند، ایموجی هایی که از سوی کاربران تایپ می شوند، لینک های گسترده و عمیقی که درون نرم افزار ها از آن استفاده می شود و در نهایت اشاره هایی که در پی جستجو در یادداشت ها می آیند.

ios 10 در راه است

جالب آن که، علاوه بر این ها، بیشتر قسمت های پیشبینی کننده و فعال در تحلیل داده ها، بر روی تلفن هوشمند شما باقی مانده و داده ها و نرم افزار های خود را به سرور های اپل منتقل نمی کنند. آن هم تنها به این دلیل که نگرانی های شما در رابطه با اطلاع یافتن مهندسین اپل در کالیفرنیا از زمان برنامه های کلاس رقصتان پاسخ داده شود.

در حوزه های حریم شخصی و خصوصی، شرکت اپل تمام تلاش خود را صرف فاصله گرفتن و در نتیجه متفاوت ساختن خود با گوگل کرده است. این امر علیرغم گسترش تاثیرات اپلیکیشن های مختلف دستیار شخصی چون Siri و Google Now در حال رخ دادن است. در هر حال به نظر می رسد که کاربران در نهایت مجبور خواهند بود تا، در مقابل فناوری های هوش مصنوعی مفید، کمی دغدغه ها در رابطه با حریم های شخصی و خصوصی خود را، کمتر مورد توجه قرار دهند.

در نهایت، آن چه با این نسخه از سیستم عامل گوشی های هوشمند به بازار عرضه خواهد شد شامل: پیشرفت هایی در اطلاع رسانی در مورد قفل صفحه نمایش، مرکز کنترل آنلاین، میانبر های سه بعدی لمسی بیشتر، پشتیبانی های Siri برای اپلیکیشن های ثالث، تشخیص دهنده های تصویری بهتر و مجموعه ای از قابلیت های دیگر می شود.

منبع: techradar

ارسال نظر