سهم سیستم عامل iOS 11 در میان کاربران اپل و آیپد به 85 درصد رسید

رسانه کلیک - آمار جدیدی از سهم نسخه های مختلف سیستم عامل موبایل اپل منتشر شده است. در حال حاضر سهم سیستم عامل iOS 11 برابر با 85 درصد است.

سهم سیستم عامل iOS 11 در میان کاربران اپل و آیپد به 85 درصد رسید

اپل تا به امروز چندین نسخه بتا از سیستم عامل iOS 11 در اختیار کاربران محصولات خود قرار داده است. با توجه به این موضوع با یک سیستم عامل تقریبا پایدار روبه‌رو هستیم، البته هنوز می توان باگ هایی را در آن مشاهده کرد.

بر اساس جدیدترین آماری که به اینترنت راه پیدا کرده، اکثر کاربران آیفون و آیپد از جدیدترین سیستم عامل موبایل اپل استفاده می کنند. در حال حاضر سهم سیستم عامل iOS 11 به 85 درصد رسیده است.

10 درصد کاربران آیفون و آیپد از سیستم عامل iOS 10 استفاده می کنند. نسخه های قدیمی تر سیستم عامل اپل به وسیله 5 درصد کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که اپل عملکرد مناسبی در بروزرسانی محصولات خود دارد، نسخه های قدیمی سیستم عامل آن سهم بالاتری را در گذشته به نام خود ثبت کردند.

نزدیک به یکسال پیش سیستم عامل iOS 10 سهمی برابر با 87 درصد داشت. در آوریل سال 2016 سهم سیستم عامل iOS 9 برابر با 84 درصد بود که البته سهم آن قبل از عرضه نسخه جدید iOS در ماه سپتامبر، به 88 درصد افزایش پیدا کرد.

سیستم عامل iOS 11 از زمان عرضه در مقایسه با دیگر نسخه های این سیستم عامل، عملکرد بدتری داشت. اپل در ماه ژوئن طراحی فروشگاه اپلیکیشن خود را تغییر داد. در آن زمان سهم سیستم عامل iOS 11 برابر با 81 درصد بود.

اپل در بروزرسانی های مربوط به جدیدترین نسخه سیستم عامل خود، قابلیت AirPlay 2 را به آن اضافه کرد. این کمپانی در گذشته نه چندان دور سیستم عامل iOS 11.4 را در اختیار کاربران خود قرار داد. این نسخه دارای چندین باگ است.

انتظار می رود اپل در ماه سپتامبر سال جاری میلادی نسخه نهایی سیستم عامل iOS 12 را به صورت رسمی عرضه کند. در این نسخه روی عملکرد پایدار تمرکز شده است.

ارسال نظر