فهرست گسترده‌ای از ویژگی‌های احتمالی iOS 11 منتشر شد

iOS 11 به‌ احتمال‌ زیاد سیستم‌عامل بعدی اپل برای نسل آینده‌ی آیفون و آیپد خواهد بود. بدون شک اپل با عرضه‌ی این سیستم‌عامل جدید، امکانات زیاد و قابل‌توجهی را معرفی خواهد کرد و در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

فهرست گسترده‌ای از ویژگی‌های احتمالی iOS 11 منتشر شد

به گزارش کلیک، کمپانی اپل از سیستم عامل جدید خود یعنی iOS 11 در ماه ژوئن رونمایی خواهد کرد. اما این سیستم عامل جدید چه ویژگی‌هایی را خواهد داشت؟ یکی از کاربران معتبر وبسابت شبکه‌ی اجتماعی Reddit که اکثراْ گفته‌هایش درست از آب در می‌آید فهرستی از ویژگی‌های سیستم عامل iOS 11 را ارائه کرده است.

به صورت پیش‌فرض تماس‌های صوتی FaceTime بر روی آیفون وجود خواهد داشت، تماس‌های ویدیویی گروهی، حالت Auto Low Power Mode و بسیاری دیگر از ویژگی‌های جدید در iOS 11 همراه شما خواهند بود

یکی از کاربران سایت Reddit به نام cyanhat پستی را ارسال کرده بود که حاوی برخی از ویژگی‌های مهمی بود که توسعه‌دهندگان انتظار دارند در سیستم‌عامل جدید آیفون و آیپد یعنی iOS 11 وجود داشته باشد. انتظار می‌رود iOS 11 بعد از افتتاحیه کنفرانس WWDC (Worldwide Developers Conference به صورت LIVE رونمایی شود. برای شروع سیستم عامل جدید دارای ویژگی افزایش تعداد کاربران به ۵ نفر در تماس گروهی ویدیویی و صوتی FaceTime است. این مورد قبلا به عنوان شایعه در میان وبسایت‌های خبری منتشر شده بود ولی حالا به نظر می‌رسد این ویژگی از جمله ویژگی‌های اصلی سیستم عامل جدید iOS 11 به شمار می‌آید.

تماس صوتی FaceTime در سیستم عامل iOS 11 به صورت پیش‌فرض قرار خواهد گرفت بنابراین زمانی که شما می‌خواهید با یک کاربر معمولی مکالمه‌ی صوتی داشته باشید به صورت پیش‌فرض این مکالمه از طریق FaceTime انجام می‌گیرد در صورتی که شخص مقابل به اینترنت متصل نباشد و یا گوشی هوشمند آن آیفون نباشد تماس تلفنی از طریق شبکه‌ی اپراتور سیم‌کارت انجام می‌گیرد. این یک معامله‌ی بزرگ است و نشان می‌دهد که کمپانی اپل مشتاق است در آینده از تماس‌های صوتی و ویدیویی که مبتنی بر شبکه‌ی اینترنت است با هدف کیفیت صدا و تصویر واضح و روشن، بیشتر استفاده کند.

همچنین از ویژگی‌های ذکر شده در iOS 11 می‌توان به ویژگی جدید Automatic Low Power Mode اشاره کرد که بر اساس عادات استفاده‌ی کاربر به صورت هوشمندانه و اتوماتیک عمل خواهد کرد بنابراین این ویژگی کمک بزرگی به آن دسته از کاربرانی خواهد کرد که درگیر مسائل کاری خود هستند و از میزان شارژ باتری خود هیچ اطلاعی ندارند.

از دیگر ویژگی‌های احتمالی iOS 11 می‌توان به وجود تم شب یا Dark Mode در iOS 11 اشاره کرد. سال گذشته، اپل یک تم تاریک را برای tvOS ارائه کرد، ولی آن را برای آیفون و آی‌پد عرضه نکرد. احتمال دارد که اپل به دنبال عرضه‌ی تم‌های بسیار کامل‌تر باشد که با صفحه‌نمایش‌های OLED آیفون ۸ سازگاری دارند. مانند اپل واچ، تم‌های تاریک می‌توانند در کم کردن مصرف سیستم‌های OLED تأثیر داشته باشند، بنابراین عرضه‌ی این‌گونه تم‌ها برای آیفون ۸ منطقی است. Siri چه بهبودهایی خواهد داشت؟ Siri در واقع یک سرویس است و اپل همواره آن را از طرف سرور به‌روزرسانی می‌کند. ولی اپل معمولاً عادت دارد قابلیت‌های جدید و مهم Siri را هم‌زمان با به‌روزرسانی iOS عرضه کند. به همین دلیل Siri در هر iOS جدید از سال ۲۰۱۱ مورد بهینه‌سازی بزرگی قرار گرفته است؛ بنابراین حتماً امکانات جدیدی برای Siri نیز در نظر گرفته خواهند

مورد دیگری که در این فهرست به آن اشاره شده، اقدام کمپانی اپل به بازسازی نرم‌افزار مستقل خود به نام Wallet App (برنامه کیف پول) است که از طریق آن می‌توان کلیه عملیات پراختی خود را انجام داد. علاوه بر این، Apple Pay به سیستم iMessage متصل خواهد شد بدین ترتیب این امکان برای کاربر فراهم می‌شود که از طریق Message برنامه iMessage به دیگران پول انتقال دهد.

شما قادر خواهید بود که در ماه ژوئن بتای iOS 11 را نصب و استفاده کنید و از ویژگی‌های آن در حد بتا بهره ببرید.

تماس ویدیویی و گروهی FaceTime تا ۵ نفر برقرار خواهد شد.

Apple Pay نظیر به نظیر. کمپانی اپل برنامه‌ی کیف پول خود را بازسازی خواهد کرد و نام آن را از Wallet App به Pay‌ تغییر خواهد داد. همچنین قابلیت‌های اجتماعی را به برنامه‌ی Pay اضافه خواهد کرد و برنامه یک فید اجتماعی مانند Venmo خواهد داشت. برنامه‌ی جدید Pay‌ همچنین فعالیت‌های iMessage را گسترش خواهد داد بدین تریتب شما خواهید توانست از طریق iMessage پول نقد ارسال کنید.

تماس صوتی FaceTime به عنوان متد پیش‌فرض در جهت برقراری مکالمه‌ی صوتی برای کاربران آیفون فراهم خواهد شد. بدین معنی که اگر شما قصد ارتباط صوتی با یک کاربر آیفون را دارید، به صورت اتوماتیک و پیش‌فرض از تماس صوتی FaceTime Audio برای برقراری مکالمه‌ی صوتی استفاده خواهید کرد و با کیفیت بالای وضوح صدا این مکالمه‌ی صوتی را تجربه خواهید کرد. اگر طرف مقابل شما گوشی اندرویدی داشته باشد از طریق همان شبکه‌ی اپراتور سیم‌کارت مکالمه را انجام خواهید داد.

حالت هوشمندانه‌ی automatic low power mode. به صورت هوشمندانه و اتوماتیک قادر به مطالعه‌ی عادات استفاده‌ی شما از حالت Low Power Mode را دارد. همچنین می‌توانید با یک برنامه‌ی زمانی مشخص و با جزییات کامل از این حالت استفاده کنید. همچنین این حالت براساس نوع مکان و محلی که در آن قرار گرفته‌اید می‌تواند فعالیت داشته باشد. به عنوان مثال اگر شما در خانه به WiFi خانگی خود متصل هستید و ۲۰٪ شارژ باتری و یا کمتر از ۲۰٪ را دارید، حالت low power mode به صورت اتوماتیک فعال خواهد شد.

همه‌ی چیزهایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد فعلا در حد یک تئوری و نظریه برای سیستم عامل‌های گوشی‌های آیفون هستند چرا که هنوز منبع رسمی و معتبری از صحت وجود این ویژگی‌ها در iOS 11 صحبت نکرده است. بنابراین در حال حاضر باید تا زمان رونمایی از iOS 11 که در ماه ژوئن اتفاق خواهد افتاد، منتظر بمانیم.

پیش از این شایعاتی وجود داشت که برنامه‌ی Music در iOS 11 بیشتر بر محتوای ویدیویی تمرکز خواهد داشت و بدین ترتیب اپل بر روی محتواهای اصلی کار خواهد کرد. همچنین گفته شده بود که iOS 11 دیگر از برنامه‌های ۳۲ بیتی پشتیبانی نخواهد کرد این به این معنی است که هزاران برنامه در فروشگاه AppStore آپدیت نخواهند شد و از بین خواهند رفت.

ارسال نظر