پشتیبانی iOS 11 از کیبرد فارسی استاندارد

اپل اولین نسخه‌ی آزمایشی سیستم‌عامل آی‌او‌اس ۱۱ را منتشر نمود که سرانجام کیبورد فارسی استاندارد نیز در این به‌روزرسانی، افزوده شده است.

پشتیبانی iOS 11 از کیبرد فارسی استاندارد

به گزارش کلیک، در جریان برگزاری کنفرانس WWDC امسال شرکت اپل از نخستین نسخه‌ی آزمایشی آی‌او‌اس ۱۱ رونمایی کرد. ما برای بررسی امکانات جدید و تغییرات اعمال‌شده روی آی‌او‌اس ۱۱، روی آیپد پرو ۹.۷ اینچی نسخه‌ی آزمایشی این سیستم‌عامل را نصب کرده‌ایم.

بدیهی است یکی از درخواست‌های همیشگی کاربران ایرانی از شرکت اپل این بوده است که صفحه‌کلید استاندارد فارسی به سیستم‌عامل موبایل آی‌او‌اس افزوده گردد و اکنون به نظر می‌رسد اهالی کوپرتینو به این درخواست جواب مثبت داده‌اند؛ چرا که در اولین نسخه‌ی آزمایشی آی‌او‌اس ۱۱ کیبورد فارسی به این پلتفرم افزوده شده است. برای فعال کردن این کیبورد ابتدا باید آی‌دیوایس خود را به نسخه‌ی آزمایشی آی‌او‌اس ۱۱ به‌روزرسانی کنید. سپس به بخش تنظیمات رفته و از قسمت General، وارد بخش Keyboard > Keyboards شده و سپس گزینه‌ی «...Add New Keyboard» را انتخاب نمایید. در این بخش می‌توانید نام کیبورد فارسی را در لیست مشاهده کرده و آن را به لیست صفحه‌کلیدهای خود اضافه کنید.

با انتخاب کیبورد فارسی استاندارد به سادگی قادر خواهید بود از کلیه مزایای صفحه‌کلید فارسی آی‌او‌اس ۱۱ بهره ببرید. از جمله قابلیت های مهم این کیبورد می‌توان به پشتیبانی از اعداد فارسی و نیم‌فاصله اشاره کرد. شما با سوایپ کردن هر دکمه به سمت پایین، می‌توانید کاراکترهای اضافه از جمله اِعراب، نشانه‌های نگارشی و... را در متن‌های خود وارد کنید.

ارسال نظر