65 درصد کاربران آیفون و آیپد از سیستم عامل iOS 11 استفاده می کنند

رسانه کلیک - اپل هر سال نسخه جدیدی از سیستم عامل موبایل خود را منتشر می کند و سپس با ارائه بروزرسانی های متعدد، باگ های آن را رفع می کند. بر اساس آمار جدید، سهم سیستم عامل iOS 11 به 65 درصد رسیده است.

65 درصد کاربران آیفون و آیپد از سیستم عامل iOS 11 استفاده می کنند

در ماه دسامبر 2017 آماری منتشر شد که نشان دهنده سهم 59 درصدی سیستم عامل iOS 11 بود. به نظر می رسد سهم این سیستم عامل در ماه ژانویه با افزایش روبرو بوده است. بر اساس صفحه مربوط به توسعه دهندگان اپل، سهم iOS 11 به 65 درصد رسیده است.

این سیستم عامل بر روی تعدادی از دستگاه های اپل قابل نصب است و محصولات قدیمی این شرکت قادر به پشتیبانی از سیستم عامل iOS 11 نیستند. این نسخه از سیستم عامل موبایل اپل بر روی آیفون 5S نصب می شود و اپل از این دستگاه در سال 2013 رونمایی کرده بود.

یکی از تفاوت های عمده میان سیستم عامل iOS و اندروید مربوط به بروزرسانی های آن می شود ( همه قابلیت‌های iOS 11 را بشناسیم ). اپل از محصولات تولیدی خود پشتیبانی نرم افزاری بهتری می کند، امری که گوگل از انجام آن عاجز است.

سیستم عامل iOS 11

یکی از دلایل عرضه بروزرسانی نه چندان مناسب نسخه های جدید اندروید برای محصولات مختلف، مربوط به تولید کنندگان است. همانطور که می دانید در دنیا شرکت های مختلفی مشغول تولید دستگاه های اندرویدی هستند، بنابراین نمی توان تنها گوگل را برای این مشکل مورد سرزنش قرار داد.

در حالی که سیستم عامل iOS 11 بر روی بیش از نیمی از دستگاه های اپل نصب شده است، ولی در مقایسه با iOS 10 عملکرد ضعیف تری را از خود نشان می دهد. در ژانویه سال 2017 سیستم عامل iOS 10 بر روی 76 درصد از دستگاه های اپل نصب شده بود.

اپل با ارائه بروزرسانی های جدید، دستگاه های قدیمی خود را کند می کند تا عمر باتری آن ها با کاهش روبرو نشود ( iOS 11 سرعت گوشی را کاهش می‌دهد ). این موضوع می تواند باعث کاهش میزان نصب نسخه های جدید این سیستم عامل در آینده شود.

ارسال نظر