یک باگ دیگر در قابلیت تصحیح خودکار iOS 11 کشف شد

رسانه کلیک - برخی از کاربران به تازگی خبر از وجود یک باگ بزرگِ دیگر در قابلیت تصحیح خودکار iOS 11 داده اند که طی آن کلمه it به صورت خودکار به I.T تغییر پیدا می‌کند.

یک باگ دیگر در قابلیت تصحیح خودکار iOS 11 کشف شد

این باگ باعث می‌شود تا کاربران قادر به تایپ کلمه it (با حروف کوچک) از طریق صفحه کلید مجازی پیش فرض در iOS 11 نباشند. سیستم تصحیح خودکار کلمه مذکور را به کلمه I.T (با حروف بزرگ و به همراه نقطه) تغییر می‌دهد.

از آنجایی که it یک کلمه پرکاربرد در زبان انگلیسی است، بسیاری از کاربران انگلیسی‌زبان دستگاه های همراه اپل و مخصوصا در میان آنها کاربران آیفون این باگ را بسیار آزار دهنده عنوان کرده اند.

کاربران برای رهایی از این باگ می‌توانند به صورت موقت قابلیت تصحیح خودکار iOS 11 را غیر فعال کنند. علاوه بر این، می‌توانند به صورت دستی کلمه it را به تصحیح خودکار iOS 11 وارد کنند. برای این کار کافی است به تنظیمات اصلی سیستم عامل iOS 11 و مشخصا به زیر شاخه Settings -> General -> Keyboard -> Text Replacement رفته و کلمه مذکور را در هر دو بخش phrase و shortcut اضافه کرد.

بدون هیچ شکی، شرکت اپل در آپدیت های آینده سیستم عامل اختصاصی دستگاه های همراه خود، این باگ را برطرف می کند. با این حال، کاربران تا آن زمان علاوه بر روش های فوق می‌توانند از صفحه کلیدهای اختصاصی دیگر موجود در اپ استور نظیر GBoard توسعه داده شده توسط گوگل استفاده کنند.

پیش از این نیز یک باگ بزرگ دیگر در نسخه جدید سیستم عامل دستگاه های همراه کمپانی اپل باعث جلوگیری کاربران از تایپ حرف i شده بود. این باگ باعث می‌شد صفحه کلید مجازی اختصاصی سیستم عامل iOS 11 حرف مذکور را با کارکترهای یونی‌کد عجیب و غریب تعویض کند. اپل در آپدیت های فرعی iOS 11 که در اوایل ماه نوامبر منتشر شد، این مشکل را برطرف کرد.

منبع: ubergizmo

ارسال نظر