سیستم عامل iOS 12 با این ویژگی ها جذاب تر می شود!

رسانه کلیک - اپل در آینده نه چندان دور از سیستم عامل iOS 12 رونمایی می کند. در این مطلب به بررسی ویژگی هایی می پردازیم که این سیستم عامل را به مراتب جذاب تر می کند.

سیستم عامل iOS 12 با این ویژگی ها جذاب تر می شود!

سیستم عامل iOS در سال های اخیر تغییرات زیادی را تجربه کرده است با این وجود به علت حضور سیستم عامل اندروید انتظار تغییرات بیشتری را در سیستم عامل اپل داریم.

اولین نسخه از سیستم عامل موبایل اپل تنها یک توسط یک دستگاه، آیفون 2G پشتیبانی می شد. در حال حاضر این سیستم عامل از دستگاه های مختلفی پشتیبانی می کند. از این سیستم عامل در گوشی های هوشمند و آیپدهای اپل استفاده می شود.

در ادامه این مطلب ویژگی هایی که می توانند سیستم عامل iOS 12 را جذاب تر کنند، بیان می کنیم ( تماشا کنید: طرح مفهومی iOS 12 با قابلیت های هیجان انگیز ).

تاریخ معرفی سیستم عامل iOS 12

به احتمال زیاد اپل امسال نیز از نسخه جدید سیستم عامل جدید خود در همایش سالانه توسعه دهندگان ( WWDC ) رونمایی می کند. این همایش در تاریخ 4 تا 8 ژوئن سال جاری میلادی برگزار خواهد شد. انتظار می رود در تاریخ 4 ژوئن سیستم عامل iOS 12 توسط تیم کوک و گروه تحت مدیریتش معرفی شود.

تاریخ عرضه سیستم عامل iOS 12

در چهار سال اخیر اپل نسخه جدید سیستم عامل خود را در هفته دوم ماه سپتامبر به صورت عمومی عرضه کرده است و این اتفاق در روز سه شنبه و یا چهارشنبه رخ داده است. به همین جهت این احتمال وجود دارد که در تاریخ 18 سپتامبر (سه شنبه) نسخه عمومی سیستم عامل iOS 12 منتشر شود.

چه انتظاراتی از نسخه جدید سیستم عامل موبایل اپل داریم؟

در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با iOS 12 منتشر نشده است، بنابراین نمی توانیم به معرفی ویژگی های جدید این سیستم عامل بپردازیم. در ادامه انتظارات خود از این سیستم عامل را بیان می کنیم.

بهبود کیفیت

اپل سال گذشته میلادی سیستم عامل iOS 11 را معرفی و در اختیار صاحبان دستگاه های تولیدی خود قرار داد. در ابتدا این نسخه دارای مشکلات زیادی بود که باعث شد اپل برای رفع آن ها بروزرسانی های زیادی را عرضه کند. از مشکلات اولیه این سیستم عامل می توان به شارژدهی باتری و سرعت کم رابط کاربری آن اشاره کرد.

انتظار می رود اپل سیستم عامل iOS 12 را با مشکلات کمتری به صورت عمومی منتشر کند. این احتمال وجود دارد که اپل قبل از عرضه نسخه عمومی این سیستم عامل، نسخه های بتا بیشتری را عرضه کند تا باگ های آن را برطرف سازد.

این شرکت کوپرتینویی می تواند برخی از ویژگی هایی که کاربران کمتر از آن ها استفاده می کنند را از iOS 12 حذف کند تا سرعت آن افزایش یابد. سیستم عامل iOS در حال حاضر دارای چندین باگ و مشکل است بنابراین اپل باید در نسخه بعدی آن ها را رفع کند. برای مثال اپل باید سیستم عامل موبایل خود را برای آیفون ایکس بهینه تر کند.

حالت تاریکی (Dark Mode)

یکی از ویژگی هایی که کمبود آن در آیفون ایکس حس می شود، «حالت تاریکی» است. با توجه به این موضوع که از پنل OLED برای این پرچمدار اپل استفاده شده است عدم وجود Dark Mode مقداری عجیب به نظر می رسد. با این وجود کاربران می توانند از ویژگی Smart Invert بهره ببرند.

انتظار می رود با معرفی نسل دوم آیفون ایکس و استفاده از پنل OLED در آن، شاهد حضور «حالت تاریکی» در سیستم عامل iOS 12 باشیم.

صفحه نمایش همیشه روشن (AOD)

پنل های OLED در مقایسه با پنل های LCD چندین مزیت دارند که برای مثال می توان به مصرف کمتر انرژی در آن ها اشاره کرد. در حال حاضر برخی از گوشی های هوشمند اندرویدی با نمایشگر OLED مانند پرچمداران سامسونگ از ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن ( Always On Display ) بهره می برد.

آیفون ایکس به علت بهره مندی از صفحه نمایش OLED می تواند به این قابلیت مجهز شود. استیو جابز و جانی آیو به طراحی ساده و زیبا علاقه داشتند به همین دلیل در آیفون های تولیدی اپل چراغ اعلانات حضور ندارد. با این وجود اپل می تواند با استفاده از ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن و بدون تغییر محسوسی در شارژدهی باتری، اعلانات را در اختیار کاربران قرار دهد.

پیشرفت در قابلیت نظارت توسط والدین

اوایل امسال اپل از سوی برخی از سرمایه گذاران نگرانی هایی را برای سلامت عمومی کودکان و اعتیاد آن ها به گوشی های هوشمند دریافت کرد. انتظار می رود اپل در سیستم عامل iOS 12 کنترل بیشتری را برای والدین در نظر بگیرد.

تنظیمات درون اپلیکیشن ها

اپل برای استفاده راحت تر از سیستم عامل خود ویژگی های متفاوتی را برای آن در نظر گرفته است. برای مثال کاربران برای تنظیمات یک اپلیکیشن باید به صفحه تنظیمات کلی دستگاه مراجعه کنند. اپل می تواند در سیستم عامل iOS 12 تنظیمات را درون اپلیکیشن ها قرار دهد.

در حال حاضر کاربر اگر خواهان تغییرات تنظیمات دوربین باشد باید از اپلیکیشن دوربین خارج شده و در صفحه تنظیمات دستگاه خود تغییرات را اعمال کند. این موضوع می تواند برای برخی از کاربران آزاردهنده باشد. علاوه بر دوربین می توان به اپلیکیشن موزیک نیز اشاره کرد که برای تغییر اکولایزر باید به صفحه تنظیمات و سپس تنظیمات اپلیکیشن موزیک مراجعه کرد.

ویجت برای صفحه اصلی

در حالی که کاربران می توانند توسط کنترل سنتر برخی از ویژگی های دستگاه خود را کنترل کنند، هنوز کمبود ویجت ها در دستگاه های مجهز به سیستم عامل iOS احساس می شود. اپل می تواند امکان استفاده از ویجت ها را برای صفحه اصلی محصولات تولیدی خود در نظر بگیرد.

نوتیفیکیشن ها

اگرچه در سال های اخیر نوار اعلانات سیستم عامل اپل پیشرفت های زیادی کرده است ولی هنوز می توان ویژگی های بیشتری را به آن اضافه کرد تا کارایی آن افزایش پیدا کند.

کنترل سنتر

اپل در iOS 7 کنترل سنتر را معرفی کرد با این وجود این ویژگی حداکثر کارایی خود را در iOS 11 به نمایش گذاشت. در حال حاضر کاربران می توانند از تاچ سه بعدی (3D Touch) برای کنترل این قابلیت استفاده کنند با این حال اپل می تواند برای توسعه دهندگان API عرضه کند تا آن ها نیز بتواند از کنترل سنتر برای اپلیکیشن های خود استفاده کنند.

دستیار مجازی سیری (Siri)

در حالی که سیری اولین دستیار مجازی نصب شده بر روی گوشی های هوشمند محسوب می شود، در سال های اخیر دقت آن نسبت به رقیبان کاهش پیدا کرده است. این دستیار صوتی در برخی مواقع به سوالات کاربران جواب مناسبی نمی دهد. اپل باید در نسخه بعدی این سیستم عامل کارایی و دقت سیری را افزایش دهد.

آیپد

اپل سیستم عامل iOS 11 را برای استفاده در تبلت ها بهینه کرده است. در این نسخه از سیستم عامل موبایل اپل کاربران می توانند راحت تر از گذشته میان اپلیکیشن ها سوییچ کنند و همچنین به صورت همزمان از دو برنامه استفاده کنند. انتظار داریم که در سیستم عامل iOS 12 اپلیکیشن های بیشتری از این قابلیت پشتیبانی کنند.

قابلیت های دیگر

اپل به سیستم عامل iOS 12 ویژگی های زیر را اضافه خواهد کرد:

  • ایموجی های بیشتر
  • والیپیپرهای جدید
  • نسخه نهایی ویژگی سلامتی باتری (Battery Health)

و در نهایت انتظار داریم که ویژگی های جزئی زیر نیز به این نسخه اضافه شوند:

  • بهبود ژست های حرکتی آیفون ایکس
  • بهبود عملکرد فیس آیدی

فاصله زیادی تا معرفی رسمی سیستم عامل iOS 12 نداریم بنابراین برای آشنایی کامل با این سیستم عامل نباید انتظار زیادی بکشیم.

ارسال نظر