قابلیت های جدید NFC به سیستم عامل iOS 12 راه پیدا می کند

رسانه کلیک - اپل قصد دارد در سیستم عامل آی او اس 12، قابلیت های جدید NFC را برای کاربران خود ارائه کند و به این ترتیب، شاهد ویژگی های تازه ای خواهیم بود.

قابلیت های جدید NFC به سیستم عامل iOS 12 راه پیدا می کند

اپل همزمان با معرفی آیفون 6، از سرویس پرداخت Apple Pay رونمایی کرد و برای اولین بار بود که شاهد اضافه شدن قابلیت های جدید NFC به محصولات این شرکت بودیم. حالا بر اساس خبرهای جدیدی که توسط منبع The Information به گوش می رسد، ظاهرا اهالی کوپرتینو قصد دارند تا تکنولوژی NFC را در محصولات خود افزایش داده و ویژگی های جدیدی را به آن اضافه کنند.

منابع مختلف حاکی از آن است که اپل قصد دارد دسترسی به چیپ NFC را در اختیار توسعه دهندگان قرار دهد؛ به این ترتیب شما می توانید از گوشی خود به عنوان کلید مجازی ورود به اتاق هتل یا کارت ترانزیت استفاده کنید.

در حال حاضر هتل های مختلف از چنین قابلیتی برای باز کردن درب اتاق ها استفاده می کنند، اما این تکنولوژی از بلوتوث با انرژی کم استفاده می کند که نسبت به NFC از امنیت به مراتب پایین تری برخوردار است.

قابلیت های جدید NFC

وب سایت The Informationدر مطبی نوشت؛ اپل در حال حاضر مشغول مذاکره با سیستم Cubic Transportation است تا قابلیت های جدید NFC را به اکوسیستم خود اضافه کند.

اهالی کوپرتینو به مرور ویژگی های جدید ان اف سی را به آیفون ها اضافه می کنند. به عنوان مثال در سال 2017 اپل فریمورک CoreNFC را اضافه کرد که به اپلیکیشن ها اجازه می داد تا تگ های RFID را اسکن کنند، اما این سیستم بسیار محدود است. همچنین سال گذشته اپل امکان دسترسی به قابلیت های مختلف هوم کیت را در اختیار توسعه دهندگان گذاشت.

کنفرانس توسعه دهندگان اپل (WWDC 2018) چهاردهم خرداد ماه در سن خوزه کالیفرنیا برگزار می شود و باید منتظر بمانیم تا ببینیم که چه اتفاقاتی در انتظار استفاده کنندگان از اکوسیستم این شرکت است ( دعوتنامه کنفرانس WWDC 2018 اپل برای افراد واجد شرایط ارسال شد/ مشاهده آنلاین رویداد ).

ارسال نظر