تمرکز ویژه سیستم عامل iOS 13 روی آیپد؛ صفحه هوم بازطراحی شده و چند قابلیت جدید

رسانه کلیک - مارک گورمن نویسنده منبع خبری بلومبرگ در توییت جدید خود، به برخی مشخصات سیستم عامل iOS 13 از جمله تمرکز ویژه روی آیپد اشاره کرد.

تمرکز ویژه سیستم عامل iOS 13 روی آیپد؛ صفحه هوم بازطراحی شده و چند قابلیت جدید

تا مراسم رونمایی از سیستم عامل iOS 13 زمان زیادی باقی مانده است و تا خرداد ماه سال 2019 باید منتظر آن بمانیم، اما آقای گورمن یکی از نویسندگان بلومبرگ در توییت جدید خود، به بیان ویژگی های آن پرداخته است. در سیستم عامل iOS 13 که در حال حاضر با کدنام Yukon شناخته می شود، تمرکز خاصی روی آیپد گذاشته شده و ظاهرا طراحان اپل قصد دارند تا رابط کاربری صفحه هوم برای تبلت خود را از نو طراحی کرده و اپلیکیشن Files را نیز با تغییراتی روبرو کنند که از جمله آنها می توان به پشتیبانی از اپل پنسل و بهبود ویژگی های آن اشاره کرد.

در حال حاضر اپل در سیستم عامل مک از قابلیت تب های جداگانه درون اپلیکیشن ها بهره می برد و ظاهرا قرار است تا این ویژگی به نسخه آیپد سیستم عامل iOS 13 نیز اضافه شود و کاربران به این ترتیب قادر خواهند بود تا در حالت Split View، از تب های جداگانه داخل اپلیکیشن ها استفاده کنند. وی در ادامه اظهارات خود به این موضوع اشاره کرد که برخی از این تغییرات به صورت همزمان روی رابط کاربری آیفون نیز اعمال می شود.

سیستم عامل iOS 13

طبق شایعات اخیر، برخی از ویژگی های یاد شده برای سیستم عامل iOS 13 ابتدا قرار بود که برای نسخه 12 آن در نظر گرفته شود، اما اپل تصمیم گرفته تا به جای اضافه کردن قابلیت های جدید، تمرکز خود را بر روی بهبود کارایی و سرعت سیستم عامل معطوف کند و اضافه شدن ویژگی های جدید را به نسخه های بعدی موکول کند.

ماه آینده باید منتظر معرفی سیستم عامل آی او اس 12 باشیم. این رویداد تخصصی از 4 تا 8 ژوئن در McEnery Convention واقع در ایالت کالیفرنیا برگزار می شود.

ارسال نظر