بازی های مبتنی بر سیستم عامل آی او اس و مک با Vulcan پر گرافیک تر می شود!

رسانه کلیک - اگر از علاقمندان بازی های نسخه موبایل باشید، مطمئنا می دانید که در اکوسیستم اپل، یک شاخه جداگانه به این موضوع اختصاص یافته است. در حالی که اهالی کوپرتینو از API اختصاصی Metal استفاده می کنند، اما برخی آپشن های دیگر نیز در این صنعت در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفته است. اما با وجود API جدیدی به نام Vulcan، کاربران سیستم عامل آی او اس و مک به زودی شاهد بهبود گرافیکی چشمگیری در صنعت گیمینگ خواهند بود. بیایید با هم نگاهی به جزئیات آن بیاندازیم.

بازی های مبتنی بر سیستم عامل آی او اس و مک با Vulcan پر گرافیک تر می شود!

با پشتیبانی سیستم عامل آی او اس و مک از Vulcan API، شاهد پیشرفت چشمگیری در صنعت بازی ها خواهیم بود، اما Vulcan اساسا چیست و چگونه باعث بهبود صنعت گیمینگ می شود؟

وولکان (Vulcan) نام یک API متن باز در قسمت گرافیک به حساب می آید که در حال حاضر موبایل ها، دیوایس های مبتنی بر سیستم عامل اندروید، ویندوز، لینوکس، کیت های واقعیت افزوده و کنسول های بازی را پشتیبانی می کند. وولکان در حال حاضر با شرکت های متعدد تولیدکننده کارت گرافیک از جمله انویدیا، ARM و AMD همکاری می کند.

سیستم عامل آی او اس و مک

رابط برنامه‌نویسی کاربردی Vulcan توسط گروه نرم افزاری Khronos طراحی و توسعه داده شده و استاندارد جدیدی را به دنیای بازی های موبایلی وارد خواهد کرد. طراحان آن تصمیم گرفته اند تا پشتیبانی از سیستم عامل آی او اس و مک را آغاز کنند و این موضوع، هیچ گونه ارتباطی به اپل و مسئولان آن ندارد.

شایان ذکر است؛ در حال حاضر، توسعه دهندگان از MoltenVK استفاده می کنند که می توان آن را نسخه ابتدایی Vulcan API دانست. به این ترتیب کاربران، شاهد بازی هایی روان تر و داستان هایی هیجان انگیز تر در این زمینه خواهند بود. لذا به شما پیشنهاد می کنیم تا همواره ما را دنبال کنید تا در جریان آخرین اخبار دنیای تکنولوژی قرار بگیرید.

ارسال نظر