نقص سیستم عامل iOS کشف شده؛ اطلاعات شما در دسترس هکرهاست!

رسانه کلیک - نقص سیستم عامل iOS کشف شده است؛ یعنی شرایط برای هکرها فراهم است تا به آیفون یا آی پد نفوذ کرده، تنظیمات آن را خراب کرده و مجددا تنظیم کنند؛ همچنین به برخی از داده های ذخیره شده دسترسی پیدا کنند.

نقص سیستم عامل iOS کشف شده؛ اطلاعات شما در دسترس هکرهاست!

این آسیب پذیری در برنامه Mail است که با ارسال یک ایمیل ویژه (حتی یک پیام خالی) فعال می شود که باعث خراب شدن دستگاه می شود. به این روش هکرها می‌توانند با کپی برداری از کدهای دستگاه، به اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشند.

دستگاه‌های دارای iOS 13 بیشترین خطر را در مواجه با این نقص دارند؛ یعنی کاربر برای هک شدن لازم نیست ایمیل را باز کند؛ هنگامی که ایمیل برای او ارسال شود این داستان شروع خواهد شد.

این نقص توسط شرکت امنیتی خصوصی ZecOps مستقر در سان فرانسیسکو، در جریان تحقیقات مربوط به حمله سایبری به یکی از مشتریان کشف شده است. مشتری مورد نظر شرکت Fortune 500 در آمریکای شمالی است.

به نظر می‌رسد ZecOps شواهدی پیدا کرده است که نشان می‌دهد این نقص پیشتر نیز مورد سواستفاده قرار گرفته و چندین بار دیگر کاربران را مورد هدف قرار داده است. البته این مورد تأیید نشده است.

شرکت اپل وجود نقص سیستم عامل iOS را تایید کرده و می‌گوید که برای رفع آن تلاش خواهد کرد. به نظر می‌رسد یک آپدیت با عنوان iOS 13.4.5 در نسخه بتا موجود است که هنوز برای همه دستگاه ها منتشر نشده است.

ارسال نظر