اکثر مصرف‌کنندگان چینی با دستگاه‌های IoT خرید می‌کنند

رسانه کلیک – حدود ۶۱ درصد از مصرف‌کنندگان کشور چین با استفاده از IoT اجازه می‌دهند تراکنش‌های خرید کالاهای ضروری‌شان حتی بدون کسب رضایت از آنان صورت گیرد.

اکثر مصرف‌کنندگان چینی با دستگاه‌های IoT خرید می‌کنند

این آمار استفاده از IoT که توسط سیستم پردازش پرداخت Worldpay تهیه شده است، نشان می‌دهد که چین در این زمینه رتبه دوم را در اختیار دارد. ۶۰۴۳ نفر از ۲۰۲۱۲ شرکت‌کننده‌ای که از ۱۰ بازار جهانی انتخاب شده‌اند، در کشورهای سنگاپور، چین و استرالیا زندگی می‌کنند. رتبه اول با ۸۱ درصد در اختیار برزیلی‌ها است.

این تحقیق با هدف ارزیابی میزان راحتی مصرف‌کنندگان با پرداخت‌هایی است که توسط دستگاه‌های متصل به اینترنت یا IoT، مانند لوازم خانگی هوشمند، دِرون‌ها (Drones) و دستیارهای مجازی انجام شده است.

مطالعه شرکت Worldpay نشان می‌دهد که تنها ۱۸ درصد از مصرف‌کنندگان چینی با اجازه دادن به دستگاه‌های مذکور برای انجام خرید به جای آن‌ها راحت نبودند، این در حالی است که آمار افراد ناراضی در استرالیا ۳۹ درصد است.

در میان سه بازار آسیایی، دو عامل حریم خصوصی و رخنه‌های امنیتی، اصلی‌ترین نگرانی‌های کاربران در این زمینه عنوان شده است. دغدغه بیش از ۷۰ درصد شرکت‌کنندگان کشورهای مختلف از این جهت بوده که تولیدکنندگان دستگاه‌ها اطلاعات شخصی آن‌ها را به اشتراک بگذارند؛البته این شرکت‌کنندگان نگران هک شدن دستگاه‌ها نیز بودند.

به علاوه، ۵۵ درصد شرکت‌کنندگان سنگاپوری دنبال امکانی برای تایید خرید، قبل از انجام آن توسط دستگاه بودند. حدود ۵۰ درصد استرالیایی‌ها خواهان قوانینی هستند که تعیین کند دستگاه‌ها می‌توانند چه چیزهایی را در چه زمانی بخرند، با این حال ۱۸ درصد افراد، تحت هیچ شرایطی حاضر به دادن چنین امکانی به دستگاه‌ها نبودند.

فیل پامفورد (Phil Pomford)، مدیر کل بخش آسیا-اقیانوسیه شرکت Worldpay می‌گوید: «فرقی نمی‌کند که این کار توسط انسان انجام شود یا دستگاه، مسئله حیاتی این است که مصرف‌کنندگان در محول کردن امور مربوط به پرداخت، کنترل را در اختیار داشته باشند. تحقیق ما نشان داد که «عمل رضایت» همیشه باید به طور آگاهانه وجود داشته باشد؛ خواه از طریق نوتیفیکیشن، خواه به واسطه فشار یک دکمه یا با کمک قانونی مثل محدودیت پرداخت که از قبل توسط کاربر تعیین می‌شود.»

این گزارش نشان داد که زیرساخت‌های ICT و حمایت‌های دولتی مثل برنامه شهروند هوشمند سنگاپور به حرکت رو به جلو در استفاده از IoT کمک می‌کند، اما نگرانی‌هایی در رابطه با حریم خصوصی، امنیت و کنترل وجود دارد که پیشبرد این فناوری را کند می‌کند.

پامفورد در این خصوص گفت: «زیبایی پیشرفت‌های فناوری به معنای این است که فرصت‌های زیادی برای دستیارهای مجازی و دستگاه‌های متصل به اینترنت وجود دارد تا زندگی مصرف‌کنندگان را ساده‌تر کنند. در آخر، مصرف‌کننده‌ها باید مطمئن باشند که دستگاه‌ها قادر به تصمیم‌گیری صحیح و تحت کنترل هستند و صاحبان خود را در جریان امور می‌گذارند.»

همچنین شرکت Worldpay اعلام کرده است که در حال آزمایش یک کیت توسعه نرم‌افزاری منبع باز برای کمک به سیستم‌های پرداخت متصل به دستگاه‌های IoT می‌باشد.

ارسال نظر