آیپد پرو 2018 مجهز به پردازنده A11X است

رسانه کلیک – طبق گزارش‌های جدید، آیپد پرو 2018 از پردازنده‌ای بیونیک به نام A11X استفاده می‌کند. این محصول سال آینده عرضه می‌شود.

آیپد پرو 2018 مجهز به پردازنده A11X است

در طول سال‌های اخیر، تغییرات کمی شامل حال سری آیپد اپل شده است. این موضوع برای آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی نیز صدق می‌کند. این محصول اوایل سال ۲۰۱۷ معرفی شد. تغییرات کمی شامل آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی می‌شد؛ برای مثال میزان حاشیه در اطراف نمایشگر کاهش یافته بود.

حال، گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه آیپد پرو 2018 از تغییرات گسترده‌ای بهره می‌برد. این تغییرات شامل برخورداری از طراحی جدید، سخت‌افزاری به مراتب توانمندتر و قابلیت Face ID می‌شود. حال با انتشار گزارش‌های جدید، اطلاعات بیشتری از آیپد پرو 2018 در اختیارمان قرار گرفته است.

در این گزارش آمده که آیپد پرو 2018 از یک پردازنده بیونیک A11X بهره می‌برد. با این حساب، به جای استفاده از یک پردازنده ۶ هسته‌ای شاهد به کار رفتن پردازنده ۸ هسته‌ای در آیپد پرو 2018 هستیم.

این پردازنده درواقع نسخه‌ای بهینه شده از A11 است که با نام A11X معرفی می‌شود. در سری محصولات قبلی اپل نیز شاهد چنین اتفاقاتی بودیم. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا ارتقای هسته‌ها از ۶ هسته به ۸ هسته اتفاق می‌افتد یا خیر.

آنچه در مورد پردازنده A11X نظرمان را به خود جلب کرده ساخت آن با لیتوگرافی ۷ نانومتری به جای لیتوگرافی ۱۰ نانومتری است. تراشه A11 با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری ساخته شد. انتظار می‌رود که آیپد پرو 2018 در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۸ عرضه شود.

منبع: Ubergizmo

ارسال نظر