نمایشگر ۹٫۷ اینچی iPad Pro تحسین همه را برانگیخت

اگر چه نمایشگر ۹٫۷ اینچی آیپد iPad  Pro  که  جدیدترین آیپد اپل است، شباهت‌هایی با نمایشگر iPad Pro Air 2 دارد، اما در زمینه رنگ، بازتاب نور و روشنایی پیشرفت‌های زیادی داشته است. با این حال هنوز هم جا برای پیشرفت وجود دارد.

نمایشگر ۹٫۷ اینچی iPad Pro تحسین همه را برانگیخت

به گزارش کلیک، دقت رنگ این نمایشگر توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. در حالی که سال گذشته نمایشگر تبلت مایکروسافت با نام Surface Pro 4 از نظر تفاوت قابل توجه رنگ، نمایشگر ۱۲٫۹ اینچی آیپد iPad Pro اپل را از میدان به در کرد. بردار کوچکتر او توانست دوباره تاج و تخت را تصاحب کند تقریبا می‌توان گفت نمایشگر iPad Pro عالی است و باید گفت که از هر گونه نمایشگری که تا کنون به بازار عرضه شده است، بهتر است.

این نمایشگر ۹٫۷ اینچی در مقایسه با نمایشگر سایر گوشی‌ها و تبلت‌ها به پایین‌ترین میزان بازتاب نور دست یافته است. میزان پایین بازتاب نور یک مشخصه بسیار مهم است که موجب می‌شود فرد در زیر تابش شدید نور هم به راحتی بتواند از گوشی یا تبلت استفاده کند. اگر چه نمایشگر آیپد iPad Air2 در این زمینه عملکرد بسیار خوبی داشت اما عملکرد نمایشگر iPad Pro حتی بهتر هم شده است. میزان کم بازتاب نور در این نمایشگر به دلیل استفاده از پوششی است که طبق نتایج حاصل از آرمایشات DisplayMate از برخورد ۹۸٫۳ درصد نور شدید به نمایشگر جلوگیری می‌کند.

با وجود اینکه این نمایشگر ۹٫۷ اینچی بسیار عالی است و تحسین شده است، اما برای نمایشگرهای بعدی باز هم جای پیشرفت وجود دارد. چالش اصلی حفظ کیفیت تصویر و میزان واضح بودن نمایشگر در زیر نور شدید است، زیرا در زیر نور شدید اشباع رنگ‌ها از بین می‌رود. در آینده ممکن است در ساخت نمایشگرها از ابتکارات جالبی استفاده شود که شامل این موارد هستند: نقاط کوانتومی فاقد قدرت رسانایی، استفاده از فسفر خاص در نمایشگرها، استفاده از پوشش فلورسنس (که باعث می‌شود که وقتی نور به برخی از اجسام می‌تابد، بدرخشند) و استفاده از ال ای دی هایی که برای اجرای محدوده گسترده رنگی لازم و ضروری، به صورت مجزا از سه رنگ قرمز، آبی و سبز استفاده می‌کنند.

ویژگی True Tone که سر و صدای زیادی به پا کرده است، نیز مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته است. این ویژگی بر اساس نور محیط گرمای صفحه نمایش را مطابق با شرایط موجود تغییر می‌دهد. اما دید خوبی در مورد این ویژگی وجود ندارد.

ویژگی Night Shift اپل نیز مورد بررسی قرار گرفته است. این ویژگی موجب می‌شود تا آیپد بر اساس ساعت و منطقه زمانی زمان غروب را مشخص کند و با کاهش خودکار میزان رنگ آبی باعث شود خواب فرد دچار اختلال نشود؛ زیرا به تازگی ثابت شده است رنگ آبی در تاریکی شب خواب فرد را دچار اختلال می‌کند. اگر چه به نظر می‌رسد که این ویژگی تاثیر زیادی بر فرایند خواب نداشته است و فقط می‌تواند نوعی تلقین و تغییر رفتاری ناخودآگاه باشد.

منبع: pcworld

ارسال نظر