همه چیز در رابطه با آیفون ۴ اینچی اپل؛ مروری بر شایعات مرتبط با این محصول

اپل امشب و در جریان کنفرانس اختصاصی خود که تقریبا به وقت ایران رأس ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه برگزار می‌شود از آیفون ۴ اینچی و جدیدش رونمایی خواهد کرد. در این مقاله قصد بررسی مشخصات احتمالی این محصول را داریم.

همه چیز در رابطه با آیفون ۴ اینچی اپل؛ مروری بر شایعات مرتبط با این محصول

مدت‌هاست که شایعات و اخبار زیادی در رابطه با برنامه‌ریزی اپل به منظور رونمایی از یک آیفون جدید و ۴ اینچی منتشر شده است. ظاهرا این آیفون ۴ اینچی با نام اختصاصی آیفون SE معرفی می‌شود. اپل امشب و رأس ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه کنفرانسی اختصاصی را برگزار می‌کند و انتظار داریم که در جریان این کنفرانس شاهد رونمایی رسمی از این آیفون ۴ اینچی جدید باشیم.

دلیل اصلی عرضه این آیفون جلب رضایت مشتریانی است که تمایلی به خرید آیفون‌های مجهز به نمایشگرهای بزرگ‌تر ندارند. هم اکنون آیفون ۵S اپل باکیفیت‌ترین و قدرتمندترین آیفون بهره‌مند از نمایشگر ۴ اینچی اپل محسوب می‌شود. حال با پیشرفت‌های سخت افزاری که در نسل‌های جدید سری محصولات آیفون اپل به وجود آمده، اپل تصمیم دارد که یک آیفون ۴ اینچی جدید را معرفی کند که از نظر سخت افزاری ارتقاء یافته باشد. در این مقاله قصد داریم که مروری بر تمامی شایعات و اخبار منتشر شده در رابطه با این آیفون ۴ اینچی جدید داشته باشیم و مشخصات فنی آن را با توجه به این شایعات مورد بازبینی قرار دهیم.

طراحی و ظاهر

۱

اصلی‌ترین عامل موجود در طراحی آیفون SE اپل مربوط به اندازه و ابعاد آن می‌شود. همانطور که اشاره داشتیم، اپل طی چند سال اخیر رو به سمت عرضه آیفون‌های با صفحه نمایش بزرگ‌تر پیش رفته و حال آیفون SE این شرکت به نمایشگری ۴ اینچی و ابعادی کوچک‌تر مجهز می‌شود. بنا به گزارشات به دست آمده، احتمالا آیفون SE اپل از نظر ظاهری شبیه به آیفون ۵S بود، اما از نظر سخت افزاری نسبت به این محصول قدرتمندتر طراحی می‌شود. پیش از این چندین طرح مفهومی مربوط به این محصول منتشر شده بودند که تصویر فوق و همچنین تصویر شاخص مقاله از طرح‌های مفهومی آیفون ۴ اینچی و جدید اپل به شمار می‌روند.

علاوه بر آن تصویر، تصاویر دیگری نیز پیش از این در رابطه با آیفون ۴ اینچی و جدید اپل منتشر شده بود که در گالری زیر می‌توانید این تصاویر را مشاهده کنید.






سخت افزار

طبق تازه‌ترین گزارشات به دست آمده، ظاهرا آیفون ۴ اینچی یا آیفون SE اپل از سیستم روی چیپ (SoC) اپل A9 و پردازنده کمکی M9 بهره‌مند می‌شود. حافظه داخلی آن احتمالا شامل نسخه‌های ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی می‌شود.

۷

گفته شده که این آیفون از بلوتوث نسخه ۴٫۲ پشتیبانی به عمل آورده و دوربین اصلی آن احتمالا از سنسوری قدرتمند و ۱۲ مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. ضمنا این آیفون بدون تردید از اتصال NFC نیز پشتیبانی خواهد کرد تا از این طریق بتواند نیازهای کاربران به منظور استفاده از سرویس پرداخت الکترونیکی اختصاصی اپل یعنی همان اپل پی (Apple Pay) را برطرف سازد.

علاوه بر این موضوعات به تازگی اطلاعاتی در رابطه با ظرفیت احتمالی باتری آیفون SE اپل نیز منتشر شده است. بر این اساس گفته شده که این آیفون به احتمال زیاد از یک باتری ۱۷۱۵ میلی آمپر ساعتی بهره‌مند می‌شود.

صفحه نمایش

اما صفحه نمایش آیفون ۴ اینچی اپل از چه نوعی بوده و چه وضوح تصویری را ارائه می‌کند؟ بنا به گزارشات ارائه شده، احتمالا پنل نمایشگر آیفون SE اپل از نوع IPS LCD خواهد بود و وضوح تصویر ۱۱۳۶ در ۶۴۰ پیکسل را به همراه دارد. بنابراین تراکم پیکسلی آن تقریبا در حدود ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ می‌شود.

۸

اما با توجه به اخبار اخیر منتشر شده، ظاهرا آیفون ۴ اینچی و جدید اپل از تکنولوژی یا قابلیت تاچ سه بعدی (۳D Touch) پشتیبانی نمی‌کند. دلیل اصلی این موضوع احتمالا با تدابیر اپل به منظور عرضه آیفون SE با قیمتی مناسب‌تر ارتباط مستقیمی دارد. بدون تردید اگر نمایشگر این محصول به قابلیت تاچ سه بعدی مجهز شود، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. اما اپل به هیچ وجه تمایل ندارد که آیفون ۴ اینچی و جدیدش را با قیمتی گزاف روانه بازار کند.

دوربین

۹

همانگونه که در بخش "سخت افزار" اشاره داشتیم، احتمالا دوربین اصلی آیفون SE اپل از سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی تشکیل می‌شود و چراغ فلش LED دوبل را نیز به همراه دارد. متأسفانه هنوز اطلاعات دقیقی در رابطه با دوربین سلفی این محصول منتشر نشده، اما چندی پیش گفته شد که آیفون SE قابلیت ضبط ویدئوهای با وضوح تصویر ۴K را ارائه می‌کند. همچنین احتمالا سنسور دوربین اصلی آیفون ۴ اینچی اپل محصولی از سری لنزهای دوربین کمپانی سونی خواهد بود.

قیمت و زمان عرضه

آیفون ۴ اینچی و جدید اپل امشب و طی کنفرانسی که این شرکت برگزار می‌کند، معرفی خواهد شد. انتظار داریم که عرضه این محصول هم به زودی آغاز شود. بنابراین شاید نهایتا طی اواخر ماه جاری یا اوایل ماه آوریل شاهد آغاز عرضه رسمی آن باشیم.

همانطور که اشاره کردیم، احتمالا آیفون SE از نظر ظرفیت حافظه داخلی شامل نسخه‌های مختلفی می‌شود. بنابراین طبیعی است که نسخه‌های مختلف آن قیمت‌های متفاوتی را نیز به همراه داشته باشند. بنا به گزارشات به دست آمده اپل نسخه بهره‌مند از حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی این آیفون که در واقع نسخه پایه‌ای آن نیز محسوب می‌شود را با قیمتی در حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ دلار عرضه خواهد کرد. همچنین گفته شده که با آغاز عرضه آیفون SE، قیمت آیفون ۵S اپل نصف شده و به شکل چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در رابطه با آیفون ۴ اینچی و جدید اپل تا ساعت ۲۱ امشب صبور باشید و اخبار مربوط به کنفرانس اختصاصی این کمپانی را از طریق سایت کلیک دنبال نمایید.

منبع: phonearena

ارسال نظر