وجود مشکل جدی در آیفون 5se

به نظر می آید آیفون بعدی که قرار است به بازار عرضه شود، دستخوش مشکلی جدی خواهد بود.

وجود مشکل جدی در آیفون 5se

به گزارش کلیک، آیفون 5se که در مقایسه با دیگر گوشی های هوشمند اپل کوچک تر و ارزان تر است، به نظر می آید در ماه مارس رونمایی شود. این گوشی از جنبه های بسیاری مشابه آیفون 6 خواهد بود. این تلفن که صفحه ای 4 اینچی مانند آیفون های 5 و 5s خواهد داشت لبه هایی خمیده و شیشه ای دارد. همچنین مشابه آیفون 6، دوربین سلفی آن سمت چپ خروجی صدای گوشی قرار دارد. دکمه های تنظیم صدا حالت مستطیلی خواهند داشت و دکمه پاور در کناره گوشی قرار خواهد گرفت.

اما این آیفون از جنبه ای نامناسب هم مشابه آیفون 6 است: مدل پایه آن 16 گیگابایتی خواهد بود. مشکل این جاست که تلفنی با این میزان حافظه داخلی برای بیشتر افراد مناسب نخواهد بود. با نرم افزار ها، عکس ها، ویدئو ها، بازی ها و خود سیستم عامل این 16 گیگابایت به سرعت پر خواهد شد.

شایعاتی بر این مبنی وجود دارد که آیفون 5se عکس های زنده خواهد داشت، ویژگی جدیدی که 3 ثانیه ویدئو هنگام عکس گرفتن ضبط می کند. اما این عکس ها که شبیه فایل های GIF هستند دو برابر یک عکس عادی حافظه نیاز دارند.

از لحاظ تجاری ساخت یک نسخه 16 گیگابایتی آیفون برای اپل خوب است، زیرا باعث می شود مشتریان 100 دلار بیشتر هزینه کنند تا نسخه با حافظه بالا تر را خریداری کنند. قرار دادن حافظه بیشتر در گوشی تقریبا ارزان است و اپل از آیفون 64 گیگابایتی خیلی بیشتر از آیفون 16 گیگابایتی سود خواهد برد. مکته این جاست که ساخت این گوشی برای سهامداران اپل خوب است اما نه برای مشتری. رقیبان اصلی اپل یعنی سامسونگ، LG و HTC دیگر نسخه های 16 گیگابایتی ندارند و مدل های آن ها همه از حافظه 32 گیگابایت شروع می شود.

مدیر بازاریابی اپل، فیل شیلر، از سیاست اپل در ارائه نسخه های 16 گیگابایتی دفاع می کند و می گوید مشتریان می توانند نیاز به حافظه خود را با استفاده از iCloud رفع کنند و تلفن هایی با این مقدار حافظه برای بسیاری از افراد مناسب است. اما این سخنان خیلی قابل قبول نیست.

شاید مدل پایه آیفون 7 که پاییز 2016 رونمایی خواهد شد حافظه داخلی مناسب تری داشته باشد. باید صبر کرد و دید.

منبع : techinsider

ارسال نظر