آیفون ۶S یا گلکسی S7 ؟ (قسمت اول)

برای بسیاری از خریداران گوشی های هوشمند، این روزها تصمیم گیری در مورد انتخاب گوشی آیفون ۶اس یا گلکسی اس ۷ دردسر ساز شده است. دو ابر قدرت و پرچمدار شرکت های اپل و سامسونگ که ویژگی های متفاوتی را به کاربران عرضه می کنند.

آیفون ۶S یا گلکسی S7 ؟ (قسمت اول)

در این گزارش به بررسی کامل این دو پرچمدار می پردازیم. از طراحی تا قیمت، از کیفیت نمایشگر تا میزان قدرت نگهداری شارژ همه و همه در یک بررسی و مقایسه جامع٫

کلیک- برای بسیاری فارغ از تعصب بر روی برندی خاص امکانات گوشی های هوشمند ارجح تر از هر مورد دیگری به حساب می آید. کارایی، ویژگی ها و قیمت عوامل موثر در انتخاب یک گوشی هوشمند است.

یکی از عواملی که به اعتقاد کارشناسان باعث سبقت گرفتن سامسونگ از آیفون در مراحل اولیه مقایسه شده است، رونمایی زود هنگام سامسونگ اس ۷ در مقایسه با آیفون ۷ است که انتظار می رفت در ماه های ابتدایی سال ۲۰۱۶ روانه بازار شود که در پی اخبار منتشر شده از اپل، این رونمایی به ماه سپتامبر موکول شده است. اگرچه شایعات خبر از بروز مشکلاتی در نسل جدید آیفون ها می دهند.

در مقایسه پرچمداران دو برند جهانی، آیفون و سامسونگ نکته قابل توجه میزان امکانات ارائه شده در گوشی های ارائه شده در هر دو برند است. برای مثال زمانی که آیفون ۶اس رونمایی شد شرکت سامسونگ نیز آپشن هایی متفاوت به گلکسی اس ۷ اضافه کرد.

زمانی که بحث بر سر دو پرچمدار برندهای معروفی مانند سامسونگ و اپل به میان می آید، کارشناسان بر میزان استقبال کاربران نتیجه گیری خواهند کرد که آیا این میزان استقبال باعث می شود که کاربران IOS به سمت سیستم عامل اندروید کشیده شوند؟ و یا IOS در ارائه محصول جدید و جذب کاربر بیشتر چه ویژگی هایی را به نمایش خواهد گذاشت؟

در این گزارش به بررسی دو پرچمدار سامسونگ و اپل می پردازیم.

طراحی:

طراحی فیزیکی هر دو پرچمدار سامسونگ و اپل تغییرات بسیار کمی نسبت به مدل های سابق خود داشته اند که از دید برخی کارشناسان این تغییر اندک گام مثبتی در جهت طراحی فعلی محصولات بوده است. چرا که طراحی های قبلی هریک از بهترین طرح های انتخاب شده در میان تولیدات این شرکت ها به شمار می آید.

تنها تغییر فیزیکی قابل توجه در طراحی گلکسی اس ۷ را می توان نازک تر شدن این محصول نسبت به نسل قبلی این گوشی هوشمند دانست.

آیفون ۶اس نیز از این مقوله مستثنی نبوده است و با تغییر جزئی نسبت به مدل قبلی (آیفون ۶) کمی ضخیمتر، با کمی خمیدگی، تمام آلومینیوم و البته با ترکیب رنگ تازه ای با نام "رزگلد" و ماژول دوربین متفاوت به بازار آمده است. همچنین ساختار فیزیکی گلکسی اس ۷ ترکیبی از شیشه و آلیاژ فلزی بسیار ظریفی ست که طبق گفته کارشناسان بدون محافظ بسیار آسیب پذیر خواهد بود. طراحان این گوشی هوشمند با اضافه کردن کمی خمیدگی نسبت به طرح های قبلی نگهداری در دست را برای کاربران این گوشی هوشمند سهولت بخشیده است. در کنار تمامی تغییرات ساختاری گلکسی اس ۷، برآمدگی دوربین این گوشی نیز حذف شده است تا علاوه بر ساختاری شکیل تر نسبت به گذشته قرارگرفتن این گوشی نیز بر روی سطوح آسانتر باشد.

از ویژگی های قابل تامل در طراحی گلکسی اس ۷، می توان به ضد آب بودن این گوشی اشاره کرد که تا مدت زمان یک ساعت تا عمق ۵ متری قابل نگهداری است.

نمایشگر

یکی از مواردی که برای کاربران در انتخاب یک گوشی فارغ از برند آن مورد توجه قرار می گیرد، سایز صفحه نمایش و کیفیت آن است. در مرحله اول مقایسه بین گوشی گلکسی اس ۷ و iPhone 6S می توان به سایز این دو محصول و تفاوت آن اشاره کرد. گوشی گلکسی اس ۷ ، از صفحه نمایش بزرگتری نسبت به iPhone 6S برخوردار است. این گوشی ۵ اینچی در مقایسه با آیفون ۴٫۷ اینچی به میزان ۱۸ درصد بزرگتر ارزیابی شده است، که خود می تواند برای بسیاری در انتخاب ارجحیت داشته باشد.

یکی دیگر از مزیت های به کاربرده شده در گوشی گلکسی اس ۷ کیفیت و وضوح صفحه نمایش این گوشی در مقایسه با پرچمداران در برندهای دیگر است. شرکت سامسونگ اخیرا در خط تولید و طراحی گوشی های هوشمند این شرکت نظیر « Galaxy S6 » از نمایشگر SuperAMOLED با رزولوشن (وضوح) Quad HD ((۱۴۴۰ x 2560)) بهره برده است. این کیفیت کاربر را قادر می سازد تا تصاویر را با وضوح هرچه تمام تر و با کیفیتی خارق العاده تماشا کند. ترکیب رنگی اعجاب انگیز همراه با صفحه نمایش همیشه بیدار « always on»، که اطلاعاتی نظیر ساعت، تاریخ، نوتیفیکیشن های دریافتی را حتی در حالت خاموش برای کاربر به نمایش می گذارد.

می توان به جرات گفت، در مقایسه با سامسونگ شرکت اپل عملکرد ضعیف تری در حوزه به کارگیری از نمایشگرهای با کیفیت داشته است. چرا که این شرکت همچنان در طراحی iPhone 6S از نمایشگر ۳۲۶ppi مورد استفاده در سال ۲۰۱۰ بهره برده است که خود نقطه ضعفی در تولید و طراحی این محصول به حساب می آید. کارشناسان معتقدند در حوزه نمایشگر تنها برتری آیفون نسبت به سامسونگ گلکسی را می توان استفاده از سنسور لمس ۳ بعدی «۳D touch» دانست. تکنولوژی که شرکت اپل در تولید این محصول برای نخستین بار به کار گرفته است. همچنین در ادامه مدیران طراح در سامسونگ از به کارگیری صفحه نمایش های قابل انعطاف خبر داده اند.

سخت افزار

در مقایسه ویژگی های سخت افزاری این دو گوشی هوشمند، می توان در ابتدا به قدرت و نوع پردازنده به کار گرفته شده در سخت افزار گوشی ها پرداخت. به عنوان مثال شرکت سامسونگ در گوشی گلکسی اس ۷ ، از آخرین ورژن پردازنده Qualcomm Snapdragon 820 با رم ۴ گیگابایت بهره برده است که در نسخه انگلیسی آن پردازنده Exynos 8890 octa-core جایگزین شده است. شرکت اپل نیز در تولید آیفون ۶s، از پردازنده Apple's A9استفاده کرده است که به اعتقاد کارشناسان قدرت های این دو پردازشگر تفاوت بسیار زیادی دارد. چه از لحاظ قدرت چه از لحاظ کارایی.

طبق تحقیقات انجام شده در یک موسسه تحقیقاتی با مقایسه پردازشگرهای، Qualcomm Snapdragon 820، Exynos 8890 octa-core و Apple's A9شاخص های به دست آمده خبر از شکست اپل در این مقوله می داد. چرا که سرعت و کیفیت دو پردازشگر ذکر شده در مقایسه با پردازنده استفاده شده در آیفون بسیار قوی تر ظاهر شده اند. اگر چه بسیاری از کارشناسان میزان قدرت پردازشگر و حتی نوع آن را در کیفیت موثر نمی دانند؛ باید گفت کیفیت و نوع پردازشگر رابطه مستقیمی با سرعت و کارایی گوشی های هوشمند دارد.

اگر در کاربری گوشی های هوشمند، بازی و سرگرمی مهمترین اصل در کار شما باشد، در میان گجت های مختلف ، دو گوشی iPhone 6S و گلکسی اس ۷ رتبه نخست را در سرعت و کیفیت دارند.

با ادامه این مقایسه در کلیک همراه باشید ...

منبع: theweek.co.uk

ارسال نظر