نمایشگر آیفون۷ به عنوان بهترین نمایشگر گوشی دنیا شناخته شد

آخرین آیفون یکی از بهترین صفحه نمایش ها را در میان گوشی های هوشمند موجود در جهان دارد و این حقیقت همیشه درست بوده است.

نمایشگر آیفون۷ به عنوان بهترین نمایشگر گوشی دنیا شناخته شد

به گزارش کلیک، اتفاقی که در سال ۲۰۱۶ رخ داد و به نوعی جالب می باشد، این است که اپل با وجود استفاده از تکنولوژی ال سی دی بهترین نمایشگر را برای نسل جدید گوشی پرچم دار خود ساخته است. به نوعی می توان گفت که این تکنولوژی در دیگر شرکت ها نادیده گرفته می شود. گلکسی S7 و نوت ۷، نکسوس ۶P. موتو زد، ال جی G5 و وان پلاس ۳، همه این پرچم دارها بر خلاف آیفون۷ از صفحه نمایش هایی بدون ال سی دی بهره برده اند یا اگر هم دارای صفحه نمایشی شامل ال سی دی باشند، به خوبی آیفون۷ نیست. این گوشی ها در واقع با تکنولوژی OLED ساخته شدند. ری سورینا، رئیس بخش فناوری صفحات نمایش در این مورد می گوید که دلیل خوبی برای استفاده از این تکنولوژی در گوشی های مختلف وجود دارد.

سورینا در مورد قدرت این گونه صفحه نمایش ها می نویسد: "OLED ها بسیار نازک تر و سبک تر هستند و با یک قاب بسیار کوچک عرضه شده که حاشیه های کتاری بسیار کمی دارند و یک طراحی عالی را ارائه می کنند. آن ها را می توان انعطاف پذیر کرد و این گونه، صفحات نمایش منحنی را ساخت. به علاوه آن ها زمان پاسخ بسیار سریع تر، زاویه دید بهتر، و ویژگی جدید "صفحه نمایش همیشه روشن" را دارند، که به تازگی از آن رونمایی شده است."

به نظر آن چه گفته شد در فضائل و ستایش صفحه نمایش های OLED بوده و با برتری صفحه نمایش آیفون۷ تناقض دارد. اما آیفون۷ با استفاده نکردن از این ویژگی ها عملکرد چشمگیرتری را ارائه می کند.

ممکن است در نگاه اول صفحه نمایش آیفون۷ همانند دو نسل پیشین خود به نظر برسد، اما به جرات می توان گفت که صفحه نمایش آن یکی از اجزایی است که به میزان قابل توجهی ارتقا کیفیت یافته است. مقیاس کارایی این صفحه نمایش از نظر تمام مولفه های شناخته شده متفاوت می باشد، هم چنین حساسیت آن و ویژگی هایی مانند روشنایی در شب و روز و زیر نور آفتاب و دقت و صحت رنگ های نمایش دهنده بسیار تغییر کرده و عملکرد خیلی بهتری نسبت به نسل های پیشین خود دارد.

در میان تمام گوشی های که از صفحه نمایش OLED استفاده کردند، تاکنون سامسونگ گلکسی اس۷ بهترین عملکرد و کارایی را داشته و برنده این میدان بوده است. اما میان OLED و LCD نمی توان یکی را برتر مطلق دانست، چرا که هر دو دارای نقاط قوت مادری ذاتی و نقاط ضعف مختلفی هستند، بنابراین هیچ کدام را نمی توان نسبت به آن برتری کامل داد.

حالا سوال این جاست که اپل چگونه این کار را کرد؟ چگونه توانست به کمک صفحه نمایش ال سی دی چنین رنگ های واقعی و زنده ای را نمایش دهد؟! پاسخ اینجاست که اپل یکی از ۳ شرکت تولید کننده گوشی های هوشمند است که از ویژگی "وسعت رنگ گسترده DCI-P3" پشتیبانی می کند. این ویژگی بیشتر در تلویزیون های ۴K استفاده می شود. دو شرکت دیگر سامسونگ و ال جی هستند که علاوه بر گوشی، تلویزیون های ۴K هم تولید می کنند. از آن جا که آیفون۷ دارای صفحه نمایش رتینا است به کیفیت ۴K نیاز ندارد. در واقع، آیفون۷ دارای بالاترین نوع اندازه گیری شده ارائه رنگ توسط DisplayMate است. اگر می خواهید قدرت واقعی آن را درک کنید می توانید آن را با انواع مانیتورها مقایسه کنید.

ارسال نظر