آیفون۷ سریع ترین گوشی دنیا است

طبق اعلام بنچمارک ها پردازنده A10 به کار رفته در آیفون۷، سریع تر از آخرین مدلی می باشد که کمپانی رقیب، یعنی کوالکام ارائه داده است.

آیفون۷ سریع ترین گوشی دنیا است

به گزارش کلیک، به نظر می رسد پردازنده آیفون۷ سریع ترین تراشه گوشی های هوشمند در بازار امروز باشد. با توجه به نتایج به دست آمده در بنچمارک های جدید، این پردازنده عملکرد دو برابری را نسبت به مدل پیشین خود در آیفون۷ ارائه می دهد.

اپل می گوید پردازنده A10 چهار هسته ای این کمپانی، ۴۰ درصد عملکرد سی پی یوی بهتر و ۵۰ درصد عملکرد گرافیکی بهتری را نسبت به A9 دارد. در سال گذشته، پردازنده A9 هم تراز با پردازنده اسنپ دراگون ۸۲۰ کمپانی کوالکام بود، که بر روی اکثر گوشی های رده بالا و پرچم دار مانند سامسونگ گلکسی اس۷ و HTC 10 به کار رفته بود.

پس از اجرای بنچمارک Geekbench برای تعیین عملکرد سی پی یو و بنچمارک های GFXBench و ۳DMark برای تعیین میزان قدرت و کارایی پردازنده گرافیکی، مشخص شد که آیفون۷ و آیفون۷ پلاس از نظر کارایی سی پی یو ۳۲ درصد سریع تر شده اند و بهبودی بین ۳۰ تا ۵۶ درصدی از نظر عملکرد گرافیکی داشته اند. این اختلاف درصدی، نشان دهنده قدرت پردازنده جدید اپل است که می تواند یکی از برگ های برده این کمپانی در بازار باشد.

اپل همیشه به دنبال پردازنده هایی بوده است که عملکرد سریع تری داشته اند و بیشتر تمرکز خود را برای ساخت چنین پردازنده هایی قرار می داد، ولی از طرف دیگر کوالکام و تراشه سازان دیگر بیشتر به دنبال انعطاف پذیری و ذخیره قدرت در پردازنده های خود بودند. در بازار هم اکثر کاربران با توجه به این که این مورد را می دانستند، یکی از سیستم عامل ها را به ناچار یا از روی شانس انتخاب می کردند.

تفاوت عملکرد آیفون۷ و آیفون۶ را زمانی بهتر متوجه می شوید که بدانید اختلاف درصد این دو مدل از نظر کارایی و عملکرد پردازنده گرافیکی و سی پی یو ۱۲۶ درصد است. این تفاوت ۱۲۶ درصدی عملکرد بسیار سریع تر آیفون۷ را نشان می دهد.

ارسال نظر