احتمال نبود بلندگوی استریو در آیفون ۷

برخی از تحلیلگران معتقدند شرکت اپل با مجهز کردن آیفون ۷ به بلندگوی استریو ضعف نبودن جک هدفون را جبران خواهد کرد، ولی گزارش جدید از مجهز نبودن این گوشی به بلندگوی استریو خبر می دهد.

احتمال نبود بلندگوی استریو در آیفون ۷

به گزارش کلیک، مهمترین و بحث برانگیز ترین تغییر گوشی آیفون ۷، حذف جک هدفون آن خواهد بود. شما ممکن است این تغییر را دوست داشته باشید یا از آن متنفّر باشید. در هر صورت شما ناچارید از دانگل یا بلوتوث استفاده کنید و یا هدفون های جدید مبتنی بر لایتنینگ را خریداری نمایید.

تا زمان رونمایی رسمی از آیفون ۷ که به احتمال زیاد در روز ۷ سپتامبر (۱۷ شهریور) باشد، زمان زیادی باقی نمانده است و ما می خواهیم دلیل حذف جک هدفون از طرف اپل را حدس بزنیم.

دلایلی که اپل ممکن است برای دفاع از این اقدام خود از آن ها استفاده کند، شامل موارد زیر است:

۱ . جک هدفون آنالوگ است و از آنجایی که آیفون ۷ از صدا های high-resolution (کیفیت بالا) پشتیبانی می کند، برای انتقال این صدا ها به ورودی دیجیتال نیازمند است.

۲ . اپل می خواهد دستگاه های باریک تری تولید کند، ولی درگاه های ضخیم مانع از انجام این کار می شود.

۳ . آب بندی کامل گوشی و جلوگیری از نفوذ مایعات.

۴ . برای فروش هدفون و ایرباد های لایتنینگ جدید به شما.

۵ . برای جا دادن یک باتری بزرگتر درگاه ها باید کمتر شوند.

۶ . بلوتوث نیز یک قابلیت است که شما می توانید از آن استفاده کنید و مهم نیست شما در مورد آن چه فکر می کنید!

اما مهمترین فرضیه در مورد آیفون ۷ احتمال مجهز بودن آن به اسپیکر های استریو است. در تمام تصاویر فاش شده از گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس دو سوراخ اسپیکر در قسمت پایینی گوشی و در دو طرف درگاه لایتنینگ دیده می شود.

سایت Nowhereelse اخیرا گزارش جدیدی را از آیفون ۷ همراه با طراحی شماتیک آن منتشر کرده است که احتمال عدم به کارگیری از بلندگوی استریو در این گوشی را تقویت می کند. افرادی که تا به حال با گوشی های آیفون کار نکرده اند، باید بدانند که این گوشی ها فقط یک اسپیکر در بخش پایینی هستند.

https _blueprint-api-production.s3.amazonaws.com_uploads_card_image_176761_Screen_Shot_2016-08-12_at_3.16.48_PM

تمامی گوشی های آیفون قبل از مدل آیفون ۶ دارای دو سوراخ اسپیکر در دو طرف درگاه اتصال دهنده بودند، ولی هیچکدام از آن ها اسپیکر استریو نبود. تا به حال هیچکدام از گوشی های آیفون بلندگوی استریو نداشته اند.

یکی از مزایای تبلت آیپد پرو، صدای ارتقا یافته بلندگو های آن است. هر دو مدل ۱۲٫۹ اینچی و ۹٫۷ اینچی آیپد پرو دارای ۴ دهانه خروجی اسپیکر است که صدای استریو تولید می کند.

اما از آنجایی که گوشی های آیفون کوچکتر بوده و فضای کافی برای اضافه کردن قطعات جدید، از جمله بلندگوی ثانویه وجود ندارد، انجام این کار بسیار دشوار و حتی شاید غیر ممکن است.

مجهز بودن به بلندگو های استریو یک دلیل خوب ولی نه چندان منطقی برای حذف جک هدفون به شمار می روند. ولی اگر بلندگوی استریویی نیز وجود نداشته باشد، دلیل انجام این کار چیست؟ دلیل انجام این کار هر چه که باشد، برخی از افراد به این راحتی ها با آن کنار نخواهند آمد.

ارسال نظر