آیا تکنولوژی جدید آیفون 7 سیستم تاچ را بازنشسته می کند؟

با مجهز شدن آیفون به تکنولوژی لمس 3 بعدی (3D Touch) این گوشی قابلیت تشخیص مقادیر مختلف فشار به صفحه را پیدا کرد. و اکنون اپل روی قابلیت جدیدی کار می کند که حتی فناوری قبلی خود را یک گام به جلو می برد.

آیا تکنولوژی جدید آیفون 7 سیستم تاچ را بازنشسته می کند؟

به گزارش کلیک، این قابلیت به کاربران اجازه می دهد تا آیفون خود را بدون لمس صفحه کنترل کنند و ممکن است روی آیفون 7 عرضه شود.

روز سه شنبه پتنتی با نام "Proximity and Multi-touch Sensor Detection and Modulation" توسط سازمان ثبت اختراعات آمریکا مجوز گرفت و منتشر شد. در توضیحات این پتنت آمده است که این اختراع جدیدی است که به کاربران اجازه می دهد گوشی خود را بدون لمس کردن و فقط از طریق تکان دادن دست در بالای صفحه نمایش کنترل کنند. این تکنولوژی جدید از سنسور مجاورت (proximity) و تعدادی سنسور دیگر برای تشخیص حرکات دست استفاده می کند.

نمایی از تکنولوژی سیستم جسچر اپل و کنترل دستگاه با حرکت دست با یک کیبورد و صفحه لمسی نمایی از تکنولوژی سیستم جسچر اپل و کنترل دستگاه با حرکت دست با یک کیبورد و صفحه لمسی

چنین سیستمی به کاربران اجازه می دهد کار های مختلفی را در کمترین زمان انجام دهند. برای مثال کاهش نور صفحه نمایش، خاموش کردن صفحه و کارهای دیگر. علاوه بر صفحه نمایش های لمسی، اپل این قابلیت را برای دستگاه های دیگر مثل آی پد، آی پاد، صفحه لمسی رایانه های مک و کیبورد مک نیز ارائه خواهد کرد.

تکنولوژی کنترل گوشی با جسچر قابلیت استفاده در گوشی های جدید این شرکت را داراست. تکنولوژی کنترل گوشی با جسچر قابلیت استفاده در گوشی های جدید این شرکت را داراست.

به غیر از محصولات خود این شرکت، این قابلیت روی دستگاهی هایی مثل ATM ها، سیستم ثبت فروشگاه ها، دستگاه های مخصوص بازی، ترمینال های فروش بلیط هواپیما و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

در حالی که چنین قابلیتی هنوز روی گوشی های اپل مورد استفاده قرار نگرفته است، ولی قابلیت مشابهی در بخش تنظیمات و دسترسی (accessibility) گوشی وجود دارد. برای استفاده از آن می توانید به بخش تنظیمات گوشی مراجعه کرده و پس از طی مراحل زیر گزینه "Switch Control" را فعال کنید:

Settings > General > Accessibility > Switch Control

این گزینه با استفاده از دوربین جلوی گوشی و بر اساس حرکات سر اعمالی را روی صفحه نمایش انجام می دهد.

apple-switch-control

اپل، علاوه بر این قابلیت جدید صفحه نمایش های لمسی پتنت های مختلفی با کارکردی مشابه ثبت کرده است.مانند بسیاری از پتنت های ثبت شده اپل، اصلا مشخص نیست که آیا این شرکت قصد استفاده از آن را در محصولات خود دارد و اگر چنین است کی این اقدام را انجام خواهد داد.

منبع: ibtimes

ارسال نظر