آیفون ۷ از گواهی ضد آب IP68 بهره نخواهد برد [شایعه]

حرف و حدیث‌ها در مورد آیفون ۷ تمامی ندارند. این بار نیز یکی از وبلاگ‌های چینی خبر از عدم بهره‌مندی نسل جدید آیفون از گواهی IP68 داده است.

آیفون ۷ از گواهی ضد آب IP68 بهره نخواهد برد [شایعه]

اگر امیدوار هستید که نسل جدید گوشی‌های اپل یعنی آیفون ۷ همراه با گواهی IP68 روانه بازار شود تا بتوانید به راحتی هنگام دوش گرفتن یا شنا در استخر از آن استفاده کنید، احتمالا باید یک سال دیگر برای تحقق رویای خود به انتظار بنشینید. به گزارش کلیک، یکی از وبلاگ‌های سرویس میکروبلاگینگ چینی Weibo دست به افشای اطلاعاتی جدید از آیفون ۷ زده که ظاهرا توسط یکی از کارمندان داخلی کمپانی فاکس‌کان به بیرون درز کرده است. مطابق این اطلاعات، نسل بعدی آیفون از یک دکمه هوم خازنی بهره خواهد برد و همین باعث می‌شود که آیفون ۷ از پرچم‌دار کنونی اپل یعنی آیفون ۶s در برابر آب مقاوم‌تر باشد. اما آنچه در وبلاگ یاد شده منتشر شده است، حکایت از این دارد که آیفون ۷ به اندازه پرچم‌داران کنونی سامسونگ یعنی گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge ضد آب نخواهد بود. کهکشانی‌های تازه از راه رسیده غول الکترونیک کره از گواهی IP68 بهره می‌برند که به آن‌ها اجازه می‌دهد برای مدت زمانی برابر با ۳۰ دقیقه در عمق ۱٫۵ متری آب دوام بیاورند.

استفاده از دکمه هوم خازنی در آیفون ۷ با حرف‌وحدیث‌هایی که هفته گذشته در فضای مجازی دست به دست می‌چرخید نیز همخوانی دارد. البته به لطف بهره‌گیری از خواص الکترومغناطیسی، کاربران کماکان می‌توانند کلیک بر روی حسگر اثر انگشت آیفون یا دکمه تاچ آی‌دی را بر روی انگشتان خود حس کنند.

شایعه دیگری که وبلاگ یاد شده بر آن صحه گذاشته است، گنجاندن رنگ سیاه فضایی در طیف رنگ‌های قابل انتخاب آیفون ۷ است. این رنگ به سایر رنگ‌های کنونی آیفون یعنی طلایی و رز گلد اضافه خواهد شد.

ویژگی‌های دیگری که این وبلاگ برای نسل جدید آیفون از آن‌ها نام برده شامل حذف جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری از روی آیفون ۷ و همچنین دوربین پشتی بزرگ‌تر است. تصاویر، ویدئوها و طرح‌های فنی منتشر شده در فضای مجازی نیز فقدان جک ۳٫۵ میلی‌متری و گنجاندن یک دوربین بزرگ‌تر را در پشت آیفون ۷ مورد تایید قرار می‌دهند.

اگرچه اکثر این اطلاعات افشا شده بر شایعات و حرف‌وحدیث‌های قبلی صحه می‌گذارند اما بهتر است به این داستان‌ها کمی با دیده شک و تردید نگاه کنیم.

ارسال نظر