راز پنل جلویی و حسگر سه بعدی آیفون ٨ فاش شد!

رسانه کلیک - موسسه تحقیقاتی KGI ضمن انتشار گزارشی در خصوص حسگرهای سه بعدی آیفون اعلام کرد: پنل جلوی تمام مدل های آیفون ٨ به رنگ مشکی خواهد بود و خبری از پنل جلویی به رنگ سفید نیست.

راز پنل جلویی و حسگر سه بعدی آیفون ٨ فاش شد!

موسسه KGI جزییات جدیدی را از سنسورهای سه بعدی و رنگ پنل جلویی آیفون ٨ آشکار کرده است. مینگ‌چی گو یکی از تحلیل‌گران معروف مؤسسه KGI معتقد است که ویژگی های مبتنی بر سنسورها و حسگرهای سه‌بعدی آیفون ۸ از جمله قابلیت های کلیدی این محصول خواهند بود. او در گزارش خود جزئیات جدیدی از حسگرهای سه بعدی آیفون ٨ و نحوه کارکرد آن‌ها به اشتراک گذاشته است.

شرکت اپل در حاشیه بالای نمایشگر آیفون ۸ یک فرستنده‌، یک گیرنده نور با مکانیزم خاص و ساختار یافته، حسگر مجاورت، حسگر نور محیطی و دوربین جلو را قرار داده است. از جمله حسگرهای جدیدی که برای نخستین بار در آیفون ۸ مورد استفاده قرار گرفته است می توان به فرستنده و گیرنده ساختار یافته نور اشاره کرد.

ماژول ساختار یافته‌ فرستنده نور در آیفون ۸ به‌ صورت تقریبی از ۶ قطعه تشکیل یافته است که توسط ۱۰ تولیدکننده‌ متفاوت برای شرکت اپل طراحی، توسعه و ساخته شده اند. این قطعات از ابزار هم‌ترازی فعال، فیلتر، اپتیک سطح ویفر (WLO)، قطعه انکسار نور، لیزر حفره‌ عمودی نشرکننده از سطح (VCSEL) و ویفر اپیتاکسیال تشکیل شده اند.

ماژول ساختاریافته‌ گیرنده‌ نور از چهار قطعه‌ لنز مادون قرمز، فیلتر، حسگر تماسی تصویر (CIS) و حسگر تصویر CMOS با رزولوشن ۱.۴ مگاپیکسل تشکیل شده است که توسط ۶ تولیدکننده‌ متفاوت طراحی، توسعه و ساخته شده اند.

مینگ‌چی گو همچنین اطلاعات بیشتری درباره نحوه‌ کارکرد و عملکرد قطعات مختلف حسگرهای سه بعدی در کنار یکدیگر به اشتراک گذاشته است.

نور ساختاریافته برای جمع‌آوری داده های مربوط به عمق به‌ کار گرفته می‌شود تا در کنار داده‌های تصویر دوبعدی گرفته‌شده از دوربین، از آن‌ها برای ساخت تصویر سه‌بعدی کامل استفاده کند. با توجه به محدودیت فاصله‌ای بین گیرنده و فرستنده‌ نور (حدود ۵۰ تا ۱۰۰ سانتی‌متر)، یک حسگر مجاورت (با عملکرد ToF) تعبیه شده است تا به کاربران، رعایت فاصله‌ بهینه آیفون را برای عملکرد صحیح حسگر سه‌بعدی اطلاع دهد. این تحلیلگر در رابطه با احتمال کمبود قطعه حسگر سه‌بعدی نیز ابراز نگرانی کرد.

اطلاعات مهم دیگری نیز در گزارش اخیر KGI آشکار شده که به رنگ آیفون های ٨ و همچنین رنگ پنل جلویی پرچمدار بعدی شرکت اپل اشاره می کند. بر اساس گزارش این موسسه، مدل‌های OLED آیفون در سه رنگ سفید، مشکی و طلایی عرضه می‌شوند و در همه این مدل‌ها، پوشش شیشه‌ای نمایشگر (پنل جلو) به رنگ مشکی خواهد بود.

ارسال نظر