سیستم تشخیص چهره آیفون ۸ در چند میلیونیم ثانیه قفل گوشی را باز می‌کند!

رسانه کلیک – طبق اطلاعات منتشر شده در رسانه‌های خارجی، فناوری تشخیص چهره آیفون ۸ می‌تواند قفل گوشی را تنها ظرف چند میلیونیم ثانیه باز کند و این فناوری جایگزین حسگر اثر انگشت گوشی خواهد شد.  

سیستم تشخیص چهره آیفون ۸ در چند میلیونیم ثانیه قفل گوشی را باز می‌کند!

طبق اطلاعات منتشر شده آیفون ۸ نیز مانند سایر پرچم‌داران اپل ماه سپتامبر رونمایی خواهد شد و شایعات منتشر شده از ویژگی های کاملا استثنایی این گوشی خبر می دهد که یکی از آن‌ها ویژگی تشخیص چهره است.

اطلاعات منتشر شده در رسانه‌های خارجی به نقل از یک منبع آگاه بیانگر این است که حسگر‌های سه‌بعدی تعبیه شده در آیفون ۸ قادر هستند با سرعت بالایی صورت کاربر را به صورت کاملا عمیقی اسکن کنند و کاربران این گوشی می‌توانند با استفاده از فناوری تشخیص چهره، قفل گوشی خود را تنها در چند میلیونیم ثانیه باز کنند.

علاوه بر این، حسگرهای اسکن کننده سه‌بعدی برای پشتیبانی آیفون ۸ از فناوری واقعیت مجازی هم در پشت گوشی و هم در جلوی آن تعبیه شده‌اند. هنگام استفاده از این فناوری تصاویر سه‌بعدی مجازی به محیط واقعی اطراف کاربر افزوده می‌شوند که تجربه جالبی است.

فناوری تشخیص چهره علاوه بر باز کردن قفل گوشی می‌تواند برای تشخیص هویت کاربران جهت استفاده از روش پرداخت موبایلی Apple Pay نیز مورد استفاده قرار گیرد. چنانچه این موضوع صحت داشته باشد، تغییر بزرگی در تجربه کار با جدیدترین پرچم‌دار اپل ایجاد خواهد شد.

همچنین بر اساس اطلاعات منتشر شده در منابع خبری، حسگر اثر انگشت فیزیکی Touch ID در آیفون ۸ حذف شده است و فناوری تشخیص چهره جایگزین آن شده است. حسگر اثر انگشت Touch ID برای نخستین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و در آن زمان می‌توانست در مدت یک ثانیه قفل گوشی را باز کند؛ سرعت این حسگر در باز کردن قفل گوشی از آن زمان تاکنون کمی افزایش یافته است؛ اما هرگز نمی‌تواند این کار را تنها در چند میلیونیم ‌ثانیه انجام دهد.

بسیاری از کاربران نگران این موضوع هستند که عملکرد فناوری تشخیص چهره آیفون ۸ در باز کردن قفل گوشی به‌خوبی عملکرد حسگر اثر انگشت نباشد. باز کردن قفل گوشی با استفاده از حسگر اثر انگشت بسیار سریع‌تر و راحت‌تر از بکارگیری رمز عبور است، اما عملکرد فناوری تشخیص چهره آیفون ۸ نیز نسبت به حسگر اثر انگشت بسیار بهتر خواهد بود؛ بنابراین کاربرانی که قصد خرید آیفون ۸ را دارند، اصلا نباید در مورد این موضوع نگران باشند و مدت کوتاهی پس از خرید گوشی به این فناوری جدید عادت می کنند.

از دیگر ویژگی‌های جدید آیفون ۸ می‌توان به فناوری شارژ بی‌سیم ، صفحه‌نمایش OLED لبه‌‌ به لبه، رنگ جدید مسی تحت‌ عنوان «Blush Gold» و افزایش قابل توجه کارایی و عملکرد گوشی نسبت به مدل‌های قبل اشاره کرد.

ارسال نظر