آیا تأخیر در عرضه آیفون ۸، بازار اپل را کساد می‌کند؟

رسانه کلیک – «تونی ساک کانجی»، تحلیل‌گر امور تکنولوژی در آخرین اظهارنظر خود به این نکته اشاره‌ کرد که تأخیر عرضه آیفون ۸ باعث می‌شود که کاربران به سمت گوشی‌های هوشمند برندهای دیگر گرایش پیدا کرده و عرضه آیفون ۸ با استقبال خوبی مواجه نشود.

آیا تأخیر در عرضه آیفون ۸، بازار اپل را کساد می‌کند؟

اپل هرساله زودتر از ماه سپتامبر گوشی‌های هوشمند خود را معرفی می‌کرد ولی امسال بدقولی کرده است. از زمانی که خبر عرضه آیفون ۸ منتشر شد، وعده‌هایی در زمان عرضه به گوش رسید که تا به امروز هیچکدام عملی نشدند و بالاخره عرضه آیفون ۸ به ۱۲ سپتامبر موکول شد. تأخیر در عرضه گوشی‌های هوشمند امری عادی است و مخاطبان می‌توانند تأخیر ۲ یا ۳ هفته‌ای را تحمل کنند، ولی تأخیر چندماهه چندان خوشایند نیست.

تأخیر عرضه آیفون ۸ به ضرر اپل تمام می‌شود و باعث می‌شود کاربران وفادار این شرکت برای خرید گوشی هوشمند جدید به سمت برندهای دیگر بروند.

تونی ساک کانجی تحلیل‌گر تکنولوژی در رابطه با تأخیر در عرضه آیفون ۸ ابراز نگرانی کرد و گفت: «این تأخیر باعث می‌شود تا آیفون ۸ توجهات را به‌خوبی جلب نکند».

وی در رابطه با این تأخیر می‌گوید: «اگر آیفون ۸ در زمان مشخص‌ شده عرضه شود، می‌تواند در زمان تعطیلات در کانون توجه قرار گیرد، ولی اگر باز هم تأخیر کند، بدون شک مشتریان زیادی را از دست خواهد داد».

وی افزود: «اگر آیفون ۸ تا اوایل سال ۲۰۱۸ به دست مردم نرسد، بدون شک در تعطیلات و حین نگاه کردن به ویترین مغازه‌ها برای خرید گوشی هوشمند جدید، به سمت برندهای دیگر می‌روند.»

کاربران اپل نسبت به این برند وفاداری زیادی از خود نشان می دهند؛ آمار و ارقام نشان می‌دهد که سالانه گوشی‌های اندروید متنوع‌تری در بازار عرضه می‌شود و توجه کاربران هم به سمت این تنوع جلب می‌شود، پس اگر اپل کمی کوتاهی کند بدون شک بازنده میدان خواهد بود.

تأخیر ۲ تا ۳ هفته‌ای در عرضه گوشی هوشمند طبیعی است ولی اگر آیفون ۸ تا اوایل سال ۲۰۱۸ به دست کاربران نرسد، اپل ضرر بزرگی می‌کند.

در این میان خبرهایی هم از حذف شدن سنسور اثر انگشت از آیفون ۸ به گوش می‌رسد. وال استریت ژورنال در خبری به این موضوع اشاره‌ کرد که اپل از پس قرار دادن اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه‌ نمایش بر نیامده است و تصمیم گرفته این حسگر را حذف کند.

شایان ذکر است؛ آیفون ۸، آیفون ۷S و ۷S+ در تاریخ ۱۲ سپتامبر در رویداد مطبوعاتی اپل در تئاتر استیو جابز معرفی می‌شوند.

ارسال نظر