صفحه‌نمایش OLED و ۵٫۸ اینچی آیفون ۸ تایید شد

رسانه کلیک – برخورداری گوشی آیفون ۸ از صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی OLED به صورت رسمی تایید شده است؛ اما قیمت این گوشی و برخی از مشخصات دیگر آن هنوز مشخص نشده است.

صفحه‌نمایش OLED و ۵٫۸ اینچی آیفون ۸ تایید شد

انتشار شایعات مختلف آیفون ۸ از پاییز سال گذشته تاکنون ادامه داشته است. برخی از شایعات در مورد این گوشی حاکی از آن بوده‌اند که این گوشی دارای صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی و بدنه آن دارای یک پوشش سرامیکی زیروکونیا است. به تازگی اطلاعاتی در مورد طراحی و صفحه‌نمایش این گوشی منتشر شده که به صورت رسمی مورد تایید قرار گرفته‌اند. آیفون ۸ دارای صفحه‌نمایش OLED بزرگ و کشیده ۵٫۸ اینچی است که قاب اطراف آن بسیار نازک است و در بالای آن یک بریدگی برای قرار گرفتن دوربین سلفی و سایر حسگرهای گوشی وجود دارد.

طراحی این گوشی با کمک کامپیوتر انجام شده است و فایل‌های طراحی CAD آن نیز در اختیار فردی قرار گرفته است که توانسته است با رندر کردن آن‌ها تصاویری از آیفون ۸ به دست آورد که تعدادی از آن‌ها را در ادامه مشاهده خواهیم کرد.

بر اساس تصاویر منتشر شده می‌توان گفت که آیفون ۸ همانند آیفون ۷ پلاس دارای دوربین دوگانه است و لنزها به صورت عمودی قرار داده شده‌اند تا این گوشی قادر باشد از فناوری واقعیت افزوده پشتیبانی کند. البته برخی از افراد معتقد هستند که چینش افقی برای لنزهای دوربین دوگانه بهتر است و انتظار می‌رود کاربران گوشی آیفون ۸ نیز در هنگام استفاده از دوربین گوشی، آن را به صورت افقی نگه دارند.

آیفون ۸ هم همانند آیفون ۷ و ۷ پلاس فاقد جک هدفون است و این شرکت به جای استفاده از پورت USB-C که تقریبا همه گوشی‌های عرضه شده در سال ۲۰۱۷ به آن مجهز هستند، در جدیدترین پرچمدار خود هنوز هم از پورت لایتنینگ استفاده کرده است. این در حالی است که این شرکت استفاده از پورت USB-C در مک‌بوک‌های خود را آغاز کرده است. عدم برخورداری این گوشی از دکمه هوم فیزیکی به صورت رسمی تایید شده است؛ اما هنوز مشخص نشده است که حسگر Touch ID این گوشی در صفحه‌نمایش آن قرار گرفته است یا با تقلید از گوشی‌های سونی در دکمه پاور بزرگ آن تعبیه شده است؛ البته اپل پنتنت هر دو حالت را به ثبت رسانیده است.

هنوز هم ابهاماتی در مورد گوشی آیفون ۸ وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به ظرفیت باتری، مشخصات دوربین، عملکرد پردازنده A11 این گوشی و قیمت آن اشاره کرد. احتمالا این گوشی نیز همانند سایر گوشی‌های آیفون، پاییز سال جاری رونمایی خواهد شد و طبق اطلاعات منتشر شده، تولید انبوه این گوشی از ماه نوامبر یا دسامبر آغاز خواهد شد.

ارسال نظر